באמת לא פייר מה שעשו למרינה פיינגולד, ילדת הפלא של פעם, ב״אקס פקטור״. לאחר שצלחה בענק את האודישן, ורמי פורטיס כבר הצהיר שהוא "הרוס עליה", היא נשלחה הביתה בשלבים המוקדמים של התחרות.
אבל פיינגולד לא נשמעת שבורה. ׳׳גם בגילי המופלג, אחרי שנים רבות במקצוע, מגיעות לי כמה דקות של תהילה בפריים טיים״, היא אומרת. ״ככל שאני מופיעה על כל במה אפשרית, שתי הדקות שלי באודישן עשו לי המון, למרות ההדחה שלא איחרה לבוא״.
והיא אכן באה.

״כי טוב לבי עלה לי ביוקר. כזאת אני. איפה שאני יכולה להיות טובה, תמיד אהיה טובה, ואף פעם לא אדרוך על אחרים כדי להצליח. כאן החלטה של רגע בתנאים לא קלים של מחנה אימונים, במצב של חוסר שינה, כשאיתי מלא אנשים לא בגילי, הפכה לי את הקערה על פיה. פתאום ניגשו אלי מההפקה ואמרו שיש משבר עם מי שקוראת לעצמה 'האלמונית', שחלילה לה להופיע עם גבר. האינסטינקט הראשון שלי קרא לי לעזור, ושילמתי על זה את המחיר״.
זאת ההזדמנות לשמוע מה קרה שם בדיוק.
״כדי להרגיע את האלמונית החרדית שבכתה, לא רק שהתחלפתי עם בחור שהיה בקבוצה שלה, אלא שהסכמתי ליישר איתה קו, ולהשתתף בביצוע שיר של טינה טרנר, שהוא הכי לא בסגנון שלי, וממש לא אני. באותו רגע בכלל לא חשבתי שזה מה שיחרוץ את גורלי, וימנע ממני להוכיח שם מי זאת באמת מרינה פיינגולד״.
תנסי שוב בעונה הבאה?
״בחיים לא! וזה לא בגלל שעברתי כזאת טראומה. הספיק לי. למרות זאת, לא אוותר על החלום, וכולם יראו שאוציא אלבום ואמשיך להופיע. קיבלתי ים של אהבה והערצה אדירה, מסוגים שונים של קהל, שהציף אותי בהודעות של תמיכה אחרי ההדחה, ונתן לי את ההרגשה שלמרות הכל אני המנצחת הגדולה. אני עוד אגיע רחוק ואף אנונימית-שמנונימית לא תגרום לי לוותר״.
אגב, ניגשת ל׳׳אקס׳׳ בתקווה שזמרים צעירים ממך, כמו שירי מימון ומשה פרץ, יוכלו ללמד אותך איך לשיר?
״זה לא. השופטים בתוכנית הם רק הפנים של קבוצת מוזיקאים שמביאים אליה את הכישרון שלהם. מהם בהחלט היה לי מה ללמוד״.
מרינה פיינגולד פרצה לראשונה לתודעה המקומית אי אז ב-78'. פסטיבל שירי הילדים מספר 9 היה מהמופלאים בין הפסטיבלים לילדים. ציפי שביט דורגה שם שנייה עם ״ברבאבא״ האלמותי, אושיק לוי המיס במקום השלישי עם ״טוליק״, ובין השאר זכורים משם ״שירי ילדות״, ששר עוזי חיטמן המנוח, ״יערית״, ששרה רוחמה רז, ״דונלד דק״, ששר מייק בורשטיין ו״הבובה פסטי״, בביצוע הילדה דאז לילך גליקסמן, אבל את ההצגה גנבה מכולם ילדה בת פחות מ-8, שהשתתפה עם שרי בביצוע הנמרץ של השיר הזוכה, ״ילדיסקו״, מאת אליעוז רבין ורוני וייס.
כיום, בגיל 44, כשבאמתחתה תואר ראשון בספרות צרפתית, תעודת גמר מבית צבי ושפע מחמאות מהמון הפקות שבהן השתתפה, כשלצדה בעל אוהב ושלושה ילדים מקסימים, פיינגולד נמרצת דיה כדי להסתער על המשך הקריירה. היא מופיעה עם שנסונים צרפתיים, מדלגת בין ערבי זמר שונים, מגיחה למחזות זמר ולהצגות ילדים. ״איפה שרק אפשר, אני מופיעה ושמחה להביא לשם ממיטב כישורי״, היא מעידה על עצמה.
תמיד מזכירים לך את ילדת הפלא שהיית?
״אין מקום שלא מזכירים לי את זה, ואני גאה בכך, אבל שופטים אותי על הביצועים של היום. אין לי הנחות, ואני צריכה להמציא את עצמי כל הזמן מחדש״.
מילה אחרונה על "אקס פקטור"?
״לא יצאתי משם כועסת, כי אחרי הכל באתי להוציא החוצה את המוזיקה שלי, שיכירו מי זאת מרינה של עכשיו״.