המחאה נגד השתתפותו של המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ צברה אתמול תאוצה, לקראת מועד שידור התוכנית סאטרדיי נייט לייב: קואליציה של ארגונים הפגינה נגד הופעתו של טראמפ בתוכנית הקומית, כשאחת מהקבוצות הציעה סכום של 5,000 דולר לכל חבר קהל או עובד על הסט שיכול להפריע את הקלטת התוכנית ולצעוק "גזען" לעבר טראמפ. 


ההפגנה החלה במגדל טראמפ בשש בערב, ברחוב 55 בניו יורק, ובתחילה התאספו רק כמה מאות אנשים. הצעדה צברה תאוצה כאשר משטרת ניו יורק החלה ללוות את המוחים לאורך הצד המזרחי של השדרה החמישית, עד שהגיעו למרכז רוקפלר. כמה מאות אנשים כבר חיכו מעבר לכניסה לבניין. הקהל קרא קריאות נגד SNL כמו "גזענות אינה בדיחה" ואף הציגו בובת שעווה בדמותו של טראמפ, הלועגת לדמותו האקסצנטרית.
 

אלא שהמחאה החלה עוד מוקדם יותר באותו שבוע - עצומה שנשלחה לסטודיו SNL שעליה היו חתומים יותר מחצי מיליון איש, המפצירה במפיק בכיר ב-SNL לורן מייקלס לבטל את הזמנתו של טראמפ.



"אנחנו מקוום שמישהו בקהל יעמוד ויקרא לו גזען", אמר ל"גרדיאן" לוק מונטגומרי, המארגן של הוועדה לפעולה פוליטית שעומדת מאחורי רעיון התשלום לחברי הקהל. "אם הוא היה קורא לאפריקאים-אמריקאים אנסים, רוצחים וסוחרי סמים, זה לא היה עובר", אמר מונטגומרי מביתו במקסיקו. "אז למה זה בסדר שהוא יגיד זאת על האוכלוסייה הלטינית? SNL מגעילה בכך שהזמינה אותו".


הביליונר, איש תוכנית הריאליטי והרפובליקני הנלהב עורר זעם רב בנאומו בחודש יוני האחרון ובו האשים מהגרים מקסיקנים ביצירת פשע ובכך שהם "אנסים". למרות אמירות מקוממות אלה, טראמפ שלט בסקרים במשך חודשים, תוך שהוא מרגיז מנהיגי GOP והיספנים בתוכניתו המוצהרת לגרש 11 מיליון מהגרים מאדמת ארצות הברית.
 

מוקדם יותר בשבוע שעבר, השדולה ההיספנית בקונגרס האמריקאי שלחה גם היא מכתב לתוכנית הטלוויזיה המפורסמת, המבקש מהמפיקים לבטל את הזמנתו של טראמפ ומצהיר כי "דמוניזציה של לטינים ומהגרים יצרה פחד בקהילות בכל המדינה". מספר ארגוני פרו-הגירה שהתאחדו תחת הכותרת "DeportRacism.com" הציעו גם הם 5,000 דולר במזומן לכל אחד שנמצא על סט התוכנית או בקהל, שיפריע להתנהלותה התקינה.
 
התוכנית הגבירה את סידורי האבטחה שלה, ובהוליווד ריפורטר דיווחו כי חברי הקהל חייבים לעבור דרך סידורים גבוהים מאוד של אבטחה כאשר מועמדים לנשיאות מופיעים בתוכנית, וציינה כי ב-1992 שישה מוחים הצליחו להפריע להקלטה.
 
NBC ו-SNL סירבו להגיב על הסתירה בין ההחלטה הקודמת לנתק קשרים עם טראמפ בעקבות התבטאויותיו וההחלטה להזמין אותו לתוכנית דגל כמו SNL. אחד המארגנים של המחאה, סנטיאגו סיודו, אמר ל"גרדיאן" כי "אנחנו ב-2016, טראמפ חייב לשמוע שאתה לא יכולה לזכות בנשיאות ללא הקול החום". מפגינה אחרת, קרינה גרסיה, אמרה כי הזמנתו של טראמפ שקולה להענקת פרסומת לקמפיין וללגיטימיזציה מסוכנת של ההערות שלו.

טראמפ ביטל את ההאשמות נגדו מוקדם יותר בשבוע שעבר, כשאמר שההפגנות נגדו יצרו רק עוד פרסום. "הרייטינג יהיה אף יותר גבוה ממה שהיה אמור להיות מלכתחילה", אמר במסיבת עיתונאים.
 
יותר מ-65 מובילי דעה אמריקאיים ממוצא לטיני גינו את טראמפ בהצהרות שהשמיעו ביום שישי האחרון, כשאמרו ש"נאומי השנאה שלו קורצים לקסנופוביה (שנאת זרים), סקסיזם וחוסר סובלנות פוליטית. זה מזכיר קמפיינים היסטוריים נגד קבוצות אתניות אחרות שהובילו למיליוני מתים". באותו יום השחקן ג'ון לגאויזמו אמר ליאהו ניוז שהוא לא יצפה ב-SNL יותר.
 
היריב הרפובליקני של טראמפ, המנתח הכירורגי לשעבר בן קרסון אמר באוקטובר שהוא לעולם לא יופיע ב-SNL.החלטת התוכנית להזמין את טראמפ נתפסת כתכסיס לזכות בנתוני רייטינג גבוהים. התוכנית שברה את שיאי הרייטינג שלה ב-2008, כאשר המועמדת לסגנית הנשיאות שרה פיילין הופיעה בצד הקומיקאית והכותבת טינה פיי, שגילמה אותה במערכון איקוני.

למרות הפגנות המחאה, התוכנית עברה ללא הפרעות.