הודא שהייתה עמוק בתוך עסקי 'התחת' וה'חרא' נאלצה להכריז אתמול על פשיטת רגל והודחה סופית מהמשחק. אך לא לפני ניסיון נואש אחרון לאחוז עוד קצת בקרנות המזבח, כשהיא מכריזה שבידיה פסלון חסינות.זאת כדי להסית את האש ממנה אל טיטי ואל כוכבי. כוכבי קרא לה 'בוגדנית' וטיטי קראה לה 'כלבה' ואני חשבתי לתומי שמלכות יופי עוברות קורס מזורז להליכות ונימוסים. מדובר בסך הכל בפסלון חסינות, לא בטיל גראד. אולם כשהתברר שהודא שיקרה וכי אין ברשותה פסלון, היא יצאה 'חומוס אבו חסן' והודחה מהמשחק. אגב פסלון החסינות מעלה זיכרונות לפרקים הקודמים לפני האיחוד בהם זכו לירון והודא ברמז לפסלון, לירון מצאה אותו עוד באותו היום. שבועות חלפו והודא לא מצאה את המטמון, מה שמחזיר אותנו לפייבוריטים שההפקה שומרת עליהם.



מי שנטע בראשה את הרעיון לפברק סיפור על פסלון חסינות היה טילטיל, שבמשימת ההצבעות רשם את שמה כמי שהכי מסוגלת לתקוע סכין בגב, כי לדעתו היא מחביאה פסלון חסינות. כך שאת הזעם שכוכבי וטיטי חשו כלפי הודא הם בעצם חייבים גם לטילטיל.



בשקט ובזהירות כשהוא מהלך בין הטיפות ומנסה לא לפגוע באף אחד, טילטיל מצליח לפלס לו דרך לגמר ולא באמצעות אסטרטגיה תוקפנית, אלא בחנופה, הומור עממי ותאטרליות שהופכת אותו לכוכב של התכנית. הוא טוען לזכותו ש'כולו לב' ומונע רק מרגש. אך האיש הזה, שהוא מכונית קטנה עם מנוע גדול, תכנן הפעם לנסוע למרחקים ארוכים, אחרי שלא צלח לו בריאליטי "מירוץ למיליון". לכן התחבר מיד לאמסלם ולרוסלנה לתועלתו בלבד, גם אם עשה הצגה כאילו נפשו קשורה בנפשם מאז ומעולם.



לירון ממשיכה לעשות חיל ולנצח במשימות, היא לא עוצרת ותמיד מחייכת, גם כשהיא מתכננת סוף מר לכל הסובבים אותה. "זה עוד לא נגמר עד שזה נגמר" מודיעה לירון, ומוסיפה שזה לא מציאה גדולה להיות זומבי אך היא רק שואבת יותר כוח מהמצב. ואז הגיע חיוך חסר הבעה שהיה מופיע על שפתיה גם אם הייתה מודחת ואחרי שהייתה קוראת מהטלפרומפטר: "הפסדתי בקרב החיים או המוות, אבל נלחמתי עד טיפת הדם האחרונה, כמו עומר אח שלי, כי בסוף הכול עובר במשפחה".



בעולם מקביל ל"הישרדות" היו המתמודדים מודעים לכך שקצת צניעות לא תזיק ולא היו צועקים "אני אני", כאשר גיא היה שאל אותם מי לדעתם יהיה השורד האחרון.



שאלה אחת מנקרת במוחי. היכן נעלמו כל המשימות הפיזיות הקשות של פעם כאשר המתמודדים היו עומדים על קורות עץ בלב ים במשך שעות ארוכות כשהשמש קופחת על ראשם? למה צריך היה לנסוע עד לחופי הונדורס בשביל להשחיל כדור לחור או למשימות שכלתניות כמו פתרון פאזלים ותשובות לשאלות משפילות?. (עכשיו נפתרה התעלומה למה אף אחד לא מתחבק עם כוכבי, כי הוא מסריח עד השמיים) אי אפשר היה לעשות את אותו דבר על חוף "הצוק" בתל אביב?