עוד לא הייתה עונה כל כך דביקה, בגלל שני זוגות בבית האח שמזייפים את האהבה שלהם לעיני כל. מלבד אולי תני, שאני מתחילה להאמין ששי חי הוא כל עולמה והיא נכנסה לבית האח בשביל לשמור עליו אישית. כל הנישוקים המצלצלים ו"את האהבה הראשונה שלי" (עוד בגידה מבית מדרשו של שי חי באם ילדיו?), "איך את רוצה שנקרא לילדים שלנו" (עומרי וקסניה) ו"אני מרגישה שלקחו לי איבר מהגוף" (תניה לשי חי מעבר לקלקר). עוד מעט שניהם יתאבדו ויעשו חרקירי כי הפרידו ביניהם לשנייה וחצי. למישהו יש כדור נגד בחילה?



קיטש במיטבו שהגיע לשיאו עם הצעת הנישואין של שי חי לתני ואחריה מסיבת אירוסין עצובה עם אנשים ששי חי יודע שהם לא מאוהביו ומאחורי גבו מקללים אותו כמו אחרוני העבריינים מכלא גואנטנמו.



ואז היה המפץ הגדול. באישון לילה, אחרי מסיבת האירוסין, סיפרה רינת לאור ולברק ששי חי פעם אמר לה שלפני שהוא נכנס לאח הגדול, הוא בכלל לא היה בטוח שהוא רוצה את תני.



אם כך, האם זו אסטרטגיה מצדו? אני לגמרי בעד אסטרטגיות כשמדובר במשחק. אור דואגת להזכיר ששי חי לא רואה אף אחד ממטר כי הוא בא לתוכנית אך ורק בשביל הדירה. ובשביל מה היא באה? לגלגל קובות?



לכן, אין בליבי על שי חי שנכנס לבית עם תסריט מוכן מראש שהוא משכתב ומשנה בהתאם לאירועים שקורים. אולם הנרטיב האחרון שלו נדוש ובלתי אמין בעליל. האיש שכתב ספר ובו הוא קובע שתכניות ריאליטי מנפיקות טאלנטים נטולי כישרון, הנושאים שטחיים ורדודים והמוזיקה נמוכה (לא שהוא מבין גדול בבטהובן או בשופן), עושה בשבוע החולף טלוויזיה מביכה והתסריט גרוע יותר מרומן זול.



יום ולילה הוא חשב וחשב עד שמצא תירוץ לא להשתתף במשימה: "לא אבנה חומה בפרצוף של האישה שלי" (מי בכלל אומר היום: האישה שלי?). והוא מנסה לשכנע את דודו ועומרי: "זה ממש לא קשור לתני" (אז למי זה קשור? לזהבה גלאון?). והוא ממשיך: "זה עניין של כבוד" אז למה באת להסתגר בבית מוקף חומה בידיעה שלא תראה את אהובתך במשך חודשים?.


יעמוד שוב מתחת לחופה? שי חי. צילום: מתוך יוטיוב



במאמץ נוסף להוכיח שהוא ה"סמוראי האחרון" האמיתי, ולא טום קרוז, אמר שי חי לדודו: "תאמין לי שגם כלפיך הייתי נוהג כמו שאני נוהג כלפי תני, אם הייתי חושב שאני צריך לגמול לך על משהו שעשית בשבילי". במילים אחרות שי חי היה מסרב לבנות חומה שתפריד אותו אפילו מדודו. נו שויין. אז עכשיו הוא גם מאוהב בדודו.



בקיצור, ממבו ג'מבו של שטויות במיץ עגבניות ולעג לאינטליגנציה. הייתי מעדיפה שיגיד את האמת שלא בא לו לבנות חומה ושיכניסו אליו את תני שתבנה אותה במקומו. כמו שהיא מגלגלת סיגריות במקומו, ומדיחה את הכלים במקומו ומסדרת לו צלחת עם אוכל בערב שבת במקום שיטרח לקחת בעצמו. זה אולי היה מעצבן את הצופים, אך לפחות זה היה אמין.



אפילו שי חי בעצמו לא השתכנע מהתירוץ המגוחך שסיפק. באחת הפגישות שלו עם תני כשהם מציצים אחד לשנייה דרך חור בחומה הוא שואל אותה: "את חושבת שזאת הייתה טעות לא לבנות את החומה"? (ואני מזמזת לעצמי את "פה קבור הכלב" של כוורת).



גם אצל הזוג השני בבית, המצב לא להיט, על אף כל הפוצי מוצי. קסניה בדחף של הרגע שואלת את עומרי למה התכוון כשאמר שכאשר ייצאו החוצה, הוא מקווה שימשיך להרגיש מה שהוא מרגיש כלפיה בתוך הבית. עומרי שלא ציפה שדווקא קסניה תעשה לו איגוף מימין, כמעט נחנק והתחיל להתפתל בתוך פלונטר של סתירות שבקושי יצא מהן בשן ועין.



עומרי חשב שיצא גבר גבר אחרי ששבר את החומה והסתובב כולו זחוח בבית. בעצם יצא פיתה, כי הוא גם לא מנע משי חי ל"נאום" לילדים הצווחנים בחוץ, וגם עשה קנסות. אבל זה לא היה האישו מבחינתו, כי מה שהכי היה חשוב לו, שהפעם הוא יהיה גיבור הפרק הבא. ואז בא השוס. שוב שי חי עקף אותו בסיבוב וגנב לו את הפוקוס כשהציע לתני נישואין. עומרי החוויר ואני לא בטוחה שזה בגלל שהופתע מהמהלך, או שחשש שעכשיו גם קסניה תצפה ממנו להציע לה נישואין.



בינתיים באגף הפסיכים החדשים, שישו ושימחו. רינת ודון קרלוס מתכתשים כמו חתולים בקריז שנלחמים על הטריטוריה שלהם. איציק יודע ששניהם הבאים בתור להיות מודחים ולכן עדיף שה"פניניסטית" (על פי דודו) תלך. אם היה משהו בפרק של אתמול שהאמנתי לו, זה היה זוג המבוגרים האלה שבאמת ובתמים שונאים אחד את השני.