זו העונה הראשונה שמישהו בהפקת "הישרדות" החליט לשנות את הפורמט: במקום שלושה פיינליסטים יש לנו כעת ארבעה והתחרות על המקום הראשון בגמר תהיה קשה יותר מהרגיל. ארבעה פיינליסטים בגמר שעשו דרך חתחתים לא קלה עם עליות ומורדות, וכל אחד מהם ניסה לשרוד בדרך ובסגנון משלו. אז למה מגיע לכל אחד לזכות בתואר "השורד האחרון"?



טילטיל לא הפגין כושר גופני יוצא דופן. ברוב המשימות, הוא היה בין הראשונים שוויתר ונפל, למרות שעשה כל שביכולתו להחזיק מעמד. אולם בהישרדות לא נדרש רק כושר פיזי, אלא גם כושר תחמון, אסטרטגיה ותכנון מהלכים הקשורים לאינטראקציה בין כל הנפשות הפועלות. זוכרים את בוקי נאה שגילה חוסר אונים מוחלט במשימות הפיזיות אך סלל את דרכו קדימה באמצעות מניפולציות מתוחכמות? אז אמנם טילטיל לא הפעיל מניפולציות שכלתניות כמו בוקי, אך מכיוון שידע שהוא לא הרקולס, ורחוק מלהיות הדימוי של השורד האולטימטיבי בעל השרירים ששואג כל הדרך אל הניצחון, הוא גייס כשרון אחר בשביל להתקדם במשחק. טיטיל גרם לסביבה לחבב אותו בעממיות הפשוטה שלו ובהבעת רגש ונאמנות טוטאלית, לחבריו הקרובים. אמסלם למשל היה אפילו מוכן להקריב את עצמו על מזבח ההדחות בשביל להציל את טילטיל. גם החברות והברית שלו עם רוסלנה עזרה לו להגיע עד הלום, כי תמיד טובים השניים מהאחד.



גרם לנו להאמין בחברות, טילטיל. צילום: יח"צ



אז מפגן כוח לא היה לנו פה, אבל בידור עממי ודרמות היו בשפע ובמילים אחרות: טילטיל עשה טלוויזיה טובה בעזרת אישיותו הקופצנית והצבעונית ועשה שימוש נבון דווקא בהיותו האנטי-גיבור המובהק בסיפור הזה.



האמביציה של כוכבי



כוכבי, בניגוד מוחלט לטילטיל, הוא הטרזן של הג'ונגל שמתאבד על משימות בלי להניד עפעף ובלי להתבכיין שהוא מפחד וקשה לו. מדובר בדמות תחרותית שהאמביציה שלו לנצח במשימות בוערת בעצמותיו ושום מכשול לא יעמוד בדרכו, עד שהמטרה תושג. הוא הגיע לגמר בזכות ולא בחסד. בזכות השקעה פיזית כבירה במשימות, ומפגן שרירים מרשים, אבל גם בזכות התנהלות יחסית הגונה ומכובדת כלפי יריביו. הברית שלו עם טיטי בטח לא הזיקה, וצדק טילטיל כשאמר לו פעם: אתה אומר שהגעתי רחוק במשחק בגלל האסטרטגיה שלי להיצמד לרוסלנה, ומה איתך? אתה לא נצמדת לטיטי?



מלא אמביציה, כוכבי. צילום: יח"צ



על פי תוצאות ההצבעה במועצת השבט האחרונה, טיטי לא הייתה אמורה להיות בגמר. אך הדו קרב בו היא גברה על דנה ברגר הזומבית העניק לה את הכרטיס הנחשק. אין ספק שאם ההפקה הייתה רוצה להמשיך את המסורת ולהשאיר שלושה שורדים אחרונים בלבד, הייתה מכינה לנו עוד פרק שבו ארבעת השורדים ייאלצו לעמוד במשימה נוספת שתחרוץ גורלות. אולם ההפקה העדיפה להישאר עם הפורמט החדש ולא לסכן אף אחד מהם. זה מהלך תמוה בעיני כמה צופים, אך לא מקומם או צורם, כי טיטי עמדה יפה במשימות קשות ונשארה נאמנה לברית עם חבריה. במועצת השבט האחרונה, כאשר התלבטה אם להצביע נגד כוכבי והתנצלה בפניו מראש, ואז לקחה צעד אצילי אחורה והצביעה בעצם נגד עצמה, היא הוכיחה שהיא ראויה לעמוד על בימת הכבוד בערב הגמר.



נאמנה לברית, טיטי. צילום: יח"צ



רוסלנה נקטה לאורך העונה בטקטיקה של מי שמהלכת בין הטיפות, נזהרת מעימותים וריבים, נמנעת מרכילויות מרושעות ומעדיפה לנצור את לשונה. היא שמרה רוב הזמן על שקט תעשייתי כדי לא לעמוד במוקד הסכסוכים והאינטריגות ולא להיות מועמדת להדחה. גם היא, כמו טיטי הפגינה כושר מרשים במשימות ועמדה בהן כמו ספינקס חזק ויציב. "הסובייטיות האלה, אין עליהן" אמר עליה טילטיל באחת המשימות.



נזהרה מעימותים, רוסלנה. צילום: יח"צ



אז מי ראוי יותר ומי ראוי פחות? מי זקוק יותר לכסף ומי יכול להסתדר בלעדיו? מי ימנף את 15 דקות התהילה ומי יתפייד אל האנונימיות? את זה נגלה הערב בגמר הגדול.