אחרי שבע עונות סופר מוצלחות בתוכנית הסאטירה המיתולוגית "סטארדי נייט לייב", שבמהלכן התבלט בזכות ים הווידיאו־קליפים שבהם כיכב – שאגב, זכו להצלחה ויראלית היסטרית - הפתיע אנדי סמברג כשהעדיף לצאת מאזור הנוחות שלו, לטובת אחד הפורמטים המסורתיים והקשים בעולם הטלוויזיה: קומדיית המצבים. סיטקום בלעז.



בדיעבד, ההחלטה ללכת על התפקיד הראשי ב"בברוקלין תשע תשע" הוכיחה את עצמה אין מונים, אך הקומיקאי היהודי המחונן מודה שהמהלך לווה בהרבה ספקות והיסוסים. "הייתי מאוד מודאג מכך שאנשים רגילים לסגנון הקומי־מוזיקלי שלי, ולא ידעו איך לאכול את התפקיד החדש שלי. אין לי כל כוונה לפרוץ בשירה ב'ברוקלין תשע תשע' בכל רגע נתון", הבהיר סמברג בן ה־37 בראיון ל”פילדלפיה אינקוויירר”.



את החלטתו האמיצה לחצות את הגשר זוקף סמברג לזכותם של דן גור ומייקל שור ("מחלקת גנים ונוף"), צמד היוצרים המוכשר, זוכי ה"אמי", של התוכנית. "ידעתי שלעשות איתם תוכנית תהיה החלטה נבונה מבחינתי. לא היינו בטוחים בכלל שהסדרה תצליח, אבל ידענו שהיא תהיה משהו שנוכל להתגאות בו מבחינה קריאיטיבית. לא האמנתי בחלומות הכי ורודים שלי שנצליח בסדר גודל כזה, בטח לא כבר בעונה הראשונה".



"ברוקלין תשע תשע", שעונתה השלישית משודרת כעת בארצות הברית - ועונתה הראשונה הפציעה לא מכבר אצלנו - גרפה את פרסי האמי וגלובוס הזהב בקטגוריית הקומדיה וזיכתה את סמברג בתואר השחקן הטוב ביותר בקומדיה בשני הטקסים הנ"ל.



"אין שום דבר יותר טוב מלזכות במשהו, במיוחד כשאתה סבור שאין מצב בעולם שתזכה בזה", מודה סמברג. "חשבנו לעצמנו משהו כמו אחלה, נהדר, כי זה מבטיח לנו שתהיה עונה שנייה".



סמברג משחק ב"ברוקלין תשע תשע" את ג'ייק פרלטה, שוטר מצליח שעושה מה שבראש שלו, בתחנת המשטרה מחוז 99 בה הוא משרת. עד שיום אחד


עולמו משתנה כשקפטן ריי הולט (אנדרה ברואר, "רצח מאדום לשחור") מתמנה למפקד התחנה - קצין ותיק וקפדן שנחוש להעמיד במקומו את פרלטה השחצן והליצן של התחנה.



בניגוד לסדרות משטרה קלאסיות, הגדושות באלימות ובדמויות בנאליות וחסרות מעוף, 'ברוקלין' גדושה בדמויות ססגוניות ומגניבות, בבדיחות סלפסטיק ובמשחקי מילים והאווירה שלה קלילה ושטותניקית ברוח "המשרד" ו"מחלקת גנים ונוף".



"הגישה הקלילה שלא לוקחת את החיים ברצינות תהומית, בניגוד לגישה המקובלת בדרמות המשטרתיות שעליהן גדלנו, שבתה את לבי. זה מהנה מאוד ומאפשר לי ולשאר השחקנים בסדרה לבטא את כישרון המשחק שלנו בצורה טובה יותר. אחרי הכל, עבודת המשטרה מאוד רצינית ומסוכנת, אבל מי אמר שאי אפשר להכניס בה קצת הומור וקלות דעת?".



חלק הארי מהפן הקומי של הסדרה מספקת מערכת היחסים בין פרלטה למפקד המרובע וההומוסקסואל שלו. "נוצרה ביני לאנדרה ידידות נפלאה, שלא שונה בהרבה מזו שבין ג'ייק להולט, למעט העובדה שבמציאות הוא מחייך הרבה יותר. הוא כמו סלע איתן, מאוד בטוח בעצמו, ומצוין בעבודה שלו. הזיווג בינינו הוא מפרה". 



"ברוקלין תשע תשע", א'־ה', 22:30, הוט קומדי סנטרל