טוב, חייבים להודות. קיווינו וציפינו ליותר. בפרק השני של האודישנים ל"מאסטר שף", לא הפגינו המתמודדים כשרון מיוחד או גילו איזשהו ניצוץ שילהיב את היצרים ואת החיך. מתקן הגיטרות זכה בסינר כי עשה פלאפלים בפיתה. הצעירה שנושאת על כתפיה סיפור חיים קשה ולמרות זאת שומרת על שמחת חיים והיא שובת לב ומקסימה, גם היא התקבלה לתחרות בזכותן של קציצות סלמון.



האם לחמישה מרמת השרון, שאימצה לפני הרבה שנים חבר של בנה שהיה יתום ורגשה את כולנו עד דמעות, הכינה פיתה גדולה שמכסה מתחתיה חצילים עבי כרס ששטים להם בנחת על המים שנגרו מהם. לא נראה מגרה ביותר, בעיקר שקשה היה לי לדמיין אותה עומדת במטבח עירומה ומבשלת, כפי שהיא סיפרה שהיא נוהגת לעשות.



אייל שני נחלץ להאדיר ולפאר את המנה, כאשר שלף כדרכו מהשרוול את אחת מאותן המטפורות מבית מדרשו, שהפיתה המכסה את החצילים השטים, משולה למבשלת העירומה שעוטפת ומגינה על ילדיה. השפית העירומה הנידה ראשה בהסכמה כאילו שאייל קלע בול ופענח סוד כמוס. בסופו של יום הוגשו מנות די אפורות על ידי בשלנים שזכו לכרטיס כניסה לתחרות, בגלל סיפורי חיים שהיו מעניינים יותר מהמנות עצמן.



אוהב אותם עניים וטראגיים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אוהב אותם עניים וטראגיים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



באותו פרק, הרבה דמעות נשפכו לתוך האוכל שבישלו המתמודדים למול עיניהם של השופטים והשאלות החטטניות שלהם: "איך זה מרגיש לישון 3 חודשים", שואל אייל שני את המתמודדת הצעירה מבאר שבע שפעם עברה ניתוח שהסתבך והיתה מורדמת תקופה ארוכה. וכי מה ציפית, אייל שני, שהיא תגיד לך? שזאת הייתה חוויה נפלאה, כמעט חוץ גופית ומרוממת? הצעירה לא נבהלה וענתה בהומור: "נהדר. קמים בכוחות מחודשים". חששתי שהשאלה הבאה תהיה: ואיך זה להיות מוזן מתוך צינורית? האם מרגישים את טעם האוכל?



ואז מגיע מתמודד שיכול להרשות לעצמו את החיים הטובים כי הוא עוסק בנדל"ן. "נכון שאתה עשיר?" זורק לעברו אייל שני. ומה זה בכלל עניינך מר שני? אתה פקיד מס הכנסה? השופטים הגדירו את המנה שלו כ"אוכל פלצני", ואני שואלת: ג'ל שקוף שעליו שוחים כמה פירות אקזוטיים זה פלצני? בעיניי פלצני זה כאשר שפים גדולים מגישים לנו במסעדות שלהם צלחת גדולה ועליה טעימה קטנה של מיצג קולינארי, מבקשים עליו מחיר מופקע ואתה עוד יוצא רעב.



אמנם המגש עם כל הג'ל השקוף שבינתיים נמס, לא היה נראה משהו, אבל לפי מבטי שאט נפש של השופטים, הם חרצו את גורל הנדלניסט עוד לפני שטעמו את כל הפצ'קריי שהערים על הצלחת. מסקנה: עשירים, אתם לא רצויים בתחרויות כאלה. כדאי מאוד שתהיו עניים, מסכנים וטראגיים כמה שיותר, ובשום פנים אל תביאו פרודוקטים "של הביוקר", גם אם הם טעימים, זה מעצבן את השופטים.



גיחכתי כאשר רושפלד אמר שהוא עצמו שף כל כך הרבה שנים ומעולם לא הפגין כל כך הרבה ראוותנות כמו איש הנדל"ן. אולי לא ראוותנות, אבל שחצנות בשפע. מי השף שהצהיר על עצמו שהוא גאון?  ואם כבר מדברים על גאונות, בעיניי, גאון הוא ממציא. מיקלה פררו שמת לא מזמן והביא לעולם את ממתק השוקולד של פררה רושה ואת ביצי קינדר, ואת הנוטלה שהיא המצאת המאה, הוא גאון.