אם מישהו מהמתמודדים ראוי לפרס על ביצועיו בפרק ששודר אתמול בהישרדות, הוא זהבי, על היותו מלך החרטטנים. היה לי ברור לגמרי שהוא לא ייפול בקסמה של אף חנופה מצד שלישיית שגיא יוסי ומעיין, גם אם הספרינג שאותו הוזמן לשתות איתם, היה משקה האלים. זהבי נחוש לסלק מן השטח את שלושת היריבים, אולי מטעמים אידיאולוגים וספורטיביים בגלל שהם מכרו משחקים, או מכיוון שהם חזקים במשימות, ועדיף לו להתמודד לקראת סוף המשחק מול חלשים יותר.



אחרי שנהנו מהמתוק של הספרינג, ומהחיים בכלל בתוך כל הנוף הזה שלא נגמר, ניסו יוסי ושגיא בעדינות לבדוק לאן פניו של זהבי מועדות והאם יש סיכוי להשפיע עליו שלא יפעל נגדם. מעיין לעומת זאת הייתה חסרת סבלנות ודרשה מזהבי תשובה ברורה ומיידית.



ורד ספיבק. איך היא תגיב כשתגלה שליוסי יש פסלון חסינות? צילום: אוהד רומנו
ורד ספיבק. איך היא תגיב כשתגלה שליוסי יש פסלון חסינות? צילום: אוהד רומנו



יוסי
: אז מה הכיוון שלך?



זהבי: אני עוד לא יודע.



שגיא: רק שתדע שהכי אנחנו בוטחים רק בך. בגלל זה הזמנו אותך לשתות איתנו.



זהבי: תודה רבה



מעיין: רגע, אז אתה איתנו או נגדנו?



זהבי: אני צריך לדבר עם מיכל וענבר.



מעיין: מה, אין לך דיעה משלך?



זהבי: ברור.



מעיין מתעקשת: נו, אז?



זהבי: תשמעי, אני חייב לדבר עם מיכל, ואני יכול מאוד להשפיע עליה לכאן או לכאן, כי הכול ניתן לשינוי, ואני יכול להבטיח לכם שאחשוב על הכול בכובד ראש.



מעיין: לא הבנתי. אז אתה הולך להצביע נגד אחד מאיתנו?



זהבי: לא אמרתי את זה. אבל מה זה משנה? החיים יפים, שותים פפסי, מה צריך עוד?



מעיין: מה שצריך, שאני לא אעוף בהדחה הקרובה ואני מקווה שתעזור לי שזה לא יקרה.



זהבי: למה שלא תיהני מהרגע, גם אם מישהו יעוף, היום, מחר או מחרתיים?



מעיין: קל לך לדבר. אני נמצאת על הכוונת ועדיין לא ענית לי.



זהבי: אני כן עניתי לך ואענה לך שוב ושוב גם אם תשאלי את אותה שאלה אלף פעמים.



מעיין: עדיין לא הבנתי מהתשובה שלך כלום.



זהבי: תראי, שלא תביני לא נכון. אני מאוד מאוד אוהב אתכם.



מעיין: זה לא נראה כך! (בום טרח!)



יוסי בובליל. שלח לעבר מעיין מבט נוזף. צילום: אוהד רומנו
יוסי בובליל. שלח לעבר מעיין מבט נוזף. צילום: אוהד רומנו



יוסי שולח לעבר מעיין מבט נוזף שאומר: תרגיעי, ומיד. אני באותו רגע תוהה האם אפקט מעיין לא משפיע על מירי רגב, יותר מאשר רגב משפיעה על מעיין. זהבי המפלונטר בתוך תסבוכת של תירוצים מגומגמים, בוהה לעבר האופק במבט הכחול והתמים של ילד והיה מוכן לוותר על כל הספרינג הזה, ובלבד לברוח משם מהר ככל שאפשר.



בינתיים על אי המתים, הזום של המצלמה בתקריב מאיים ומפחיד על שיניהם של ענבר ומנגיסטו שנוטפות משחת שיניים לה זכו אחרי משימה מוצלחת, מלווה באנחות וגניחות של השניים, כשהם נהנים מהצחצוח הזה, באופן מוגזם עד גיחוך.



גם ההחלטה של רוב המתמודדים מקבוצת ורד לוותר על משימת החסינות משום שפתאום הם דואגים לרווחתו של כל השבט, וכולה בשביל כמה פריטי רהיטים מרופדים בקש, הייתה תמוהה בעליל, כי היא השאירה את אמיר חשוף בצריח, כשהוא צריך להילחם לבד בשביל הקבוצה שלו.



בסוף הפרק, קבוצת ורד ונתי מחליטה להדיח בסופו של דבר את יוסי, כי שגיא זכה בפסל חסינות והוא עלול לתת אותו למעיין אם תהיה בסכנת הדחה. לא הייתי רוצה להחמיץ את הבעת פניה של ורד, שבימים אלה מסתובבת כולה זחוחה ועושה "אן דן דינו" במי לבחור להדחה מהקבוצה היריבה, כאשר תגלה שגם ליוסי יש פסלון חסינות.