העונה השביעית של ״משחקי הכס״ הגיעה הלילה לסיומה והשאירה צופים רבים עם חור גדול בלב. ההבנה שהעונה הבאה תהיה האחרונה ושהיא תגיע אלינו רק אי שם ב-2019, גורמת למעריצים רבים למועקה בחזה. ב-eco99fm החליטו לעזור לכם לשכך את הטראומה והכינו סט שיזכיר את התוכנית, אותו תוכלו לשמוע בלופים עד העונה הבאה.

למי שטרם צפה בפרק ששודר בשעות הלילה, עוד לא ברור - האם ג׳ון ודאינריז יתאהבו? האם סרסיי באמת בהיריון? מה יקרה עם אותו דרקון זומבי, ואיך לעזאזל הצליחו ה"מהלכים הלבנים" למצוא שלשלאות ברזל כאלה גדולות?! מה שבטוח – זו הייתה עונה מטורפת וסנסציונית.



פריצת ההאקרים לשרתי HBO והדלפתם של שני הפרקים מהעונה הנוכחית הפרו לחלוטין את האיזון הכל כך מוכר של הסדרה: פרק ב-4 לפנות בוקר, שידור "רשמי" בארץ ב-22:00 ולאחר מכן האינטרנט חוזר להיות מקום בטוח. אך בעונה הזו דברים השתנו - חווינו על בשרנו את תופעת הספוילרים בצורתה האכזרית ביותר, כאשר אותם מעריצים שצפו בפרקים המודלפים לא חסכו מאלו השמרנים את כל הפרטים החשובים.

זה אמנם יישמע קיצוני, אבל ברחבי העולם נולדה תופעה של "מחבלי ספוילרים", כאלה שפותחים חשבונות פיקטיביים (או בקיצור – טרולים) ומפרסמים תגובות עם ספוילרים לפרקים, בייחוד לשני אלו שהודלפו.




העונה הזו הייתה גם הקצרה ביותר, עם 7 פרקים בלבד, שהיו בחלקם ארוכים מהממוצע. אחרי שהתרגלנו לתופעת "פרק 9", אשר נחשב לנקודת המפנה האכזרית ביותר בעונה, בה נהוג לרצוח את הדמות האהובה (או השנואה, תלוי עבור מי) – היינו צריכים לקבל בברכה את "פרק 6" האימתני.

ואכן, מספר הפרקים המצומצם גרם לתחושת "יאללה, חייבים להספיק" ופתאום דברים קרו הרבה יותר מהר - דאינריז מגיעה תוך רגע לצד השני של הממלכה, עורבים עפים במהירות של כבל תת ימי ו"פושים" בטלפון מזניקים דודים כאלה ואחרים שמצילים ממזרים כאלה ואחרים בדיוק בזמן. נוצרה סוג של השטחה, שלא הכרנו בעבר ב"משחקי הכס".

משחקי הכס. באדיבות YES
משחקי הכס. באדיבות YES


חשבו על זה - האם יצא לכם להכיר לעומק דמות "קטנה" בעונה הזו? האם יוצרי הסדרה הציגו בפנינו עלילת משנה מעניינת? לא ממש, אפשר לומר שאפילו האכילו אותנו בכפית. זאת, בניגוד לעונות הקודמות בהן אמנם לא היו אפקטים מטורפים ודובי קוטב זומביים, אבל גם הכרנו את האנשים הפשוטים באמצע הדרך.

אי אפשר לא להזכיר את נושא המוות - כן, זה שהפך שגרתי כל כך בעונות הקודמות. כל צופה מתחיל יודע - אל תקשרו לאף דמות, כולן מתות. נדמה כי בעונה הזו היה ליבם של היוצרים רחום וחנון והם החליטו להעניק חיי נצח לדמויות המרכזיות, חוץ מויסריון הדרקון כמובן. אבל רגע, חכו לפרק האחרון בעונה.



למרות האכזבה של צופים רבים מהעונה הנוכחית, עדיין מדובר בסדרה יוצאת דופן שמצליחה לחבר בין יותר מ-25 מיליון אנשים בעולם, שחווים את אותה התחושה המרגשת בבטן ברגע שהם שומעים את מנגינת הפתיחה. אפילו הפוליטיקאים לא נותרו אדישים כלפיה - המעריצה הגדולה ביותר במשכן הכנסת, חברת הכנסת שלי יחימוביץ, כבר הצהירה ששלוש הדמויות האהובות עליה הן דאינריז, ג׳ון וטיריון. האם השלישייה שחברה יחדיו תעמוד בקרב מול אנשי ונשות מעלה מלך? האם שלושתם ישרדו את הפרק האחרון? אם עוד לא צפיתם כנראה שתצטרכו לחזור מהעבודה, להדליק את הטלוויזיה, ולצפות בפרק חדש וגורלי ולהתכונן לתקופת המתנה שאורכה אינו ידוע עד לעונה הבאה.