אם זפזפתם הבוקר (רביעי) לערוץ 2 בדרך לקפה של הבוקר, ודאי כבר ראיתם שהערוץ שהיה ברירת המחדל של עם ישראל ברבע המאה האחרונה, הוחשך. אחרי חודשים רבים של הכנות ועשרות פרומואים ותשדירים שבישרו על פיצולו, חדל הערוץ הפופולרי לשדר - ובמקומו החלו הזכייניות רשת וקשת לשדר בערוצים נפרדים.

אנשי הטלוויזיה המרכזיים בישראל סיפרו ל"מעריב" על תחושותיהם לגבי האירוע ההיסטורי. "יש הרבה דריכות באוויר, אבל אי אפשר שלא להידבק בתחושת ערוץ 2 – זה שמנצח כל השנים - ועובר עכשיו פאזה לעולם לא מוכר", מסר גיא פינס, העתיד לשדר מדי ערב בערוץ קשת 12 את תוכניתו "ערב טוב עם גיא פינס".

אברי גלעד. חיים טויטו
אברי גלעד. חיים טויטו


"אני באתי מערוץ 10, פונקתי שם ברייטינג טוב", הוסיף איש הטלוויזיה לגבי עוגת הרייטינג, שתתפצל מעתה בין ארבעה גורמים - קשת, רשת, ערוץ 10, וכאן 11 - "אבל אנחנו רגילים שיש ימים קשים ברייטינג. לא נתמוטט מהימים האלה, וננסה לתת בראש לכולם".

"ערוץ 2 נטל את השליטה בטלוויזיה מהאליטה של רוממה ומסר אותה לעם ישראל. במקום להכתיב טעם הוא שיקף טעם - לטוב ולרע", מסר מגיש רשת 13 אברי גלעד והוסיף: "היה כיף להיות חלק מרגעי השיא, ועכשיו מרגש להיפרד מהערוץ הזה, שנתן לי כל כך הרבה, ולהיות חלק מהקמת ערוץ חדש, ערוץ 13 - מדויק יותר, הגון יותר, ישראלי עוד יותר". עם יציאתה של הטלוויזיה הישראלית הבוקר למציאות חדשה, נקווה שריבוי האפשרויות והתחרות רק ייטיב עם הצופים.