אני בת 40, כבר הספקתי להתחתן ולעבור את כל הסאגה המרגשת והמלחיצה של יום החתונה, שמלת הכלולות, ריקוד הסלואו הראשון, ספירת הצקים בתום הערב, ירח דבש חלומי, וגם הבנתי במהרה שזאת טעות לבזבז על ערב אחד כ"כ הרבה זמן והשקעה מיותרת. מאז זרמו המון מים בנהר. הבאתי שני ילדים לעולם איבדתי אמון במוסד הנישואים, וגם הספקתי להתגרש ולפצוח בפרק ב תוך כדי שאני מבטיחה לעצמי וחוזרת על זה כמו מנטרה שאני לעולם לא אתחתן בשנית. עד ש...



עד שהריאלטי "חתונה ממבט ראשון" נכנס במפתיע לחיי, ואני מצאתי את עצמי יושבת עם ממחטות נייר ומנגבת בהחבא מילדיי את דמעות הקיטש התמימות שזלגו מבלי הסבר. כמי שדוגלת באנטי מיסוד תחת חופה, התוכנית סיפקה לי את האפשרות לדמיין את עצמי צועדת שוב בשמלת כלולות לעבר העתיד הלא נודע של איחוד לבבות מרגש.



הריאלטי החדש של קשת, בניצוחו של עידו רוזנבלום, היא תוכנית שידוכים מקורית, מעניינת ייחודית ובעיקר מרגשת. סופסוף מישהו חשב מחוץ לקופסא. בעוד תוכניות הריאלטי האחרות העוסקות בשידוכים מספקות נטו בידור ונראות כמו משחק טלוויזיוני מבוים, "חתונה ממבט ראשון "מביאה את הפן החוקר ומרגישה לגמרי אותנטית. היא גם נותנת פייט הולם לכל תוכניות הריאלטי המוזיקליות המאוסות והלעוסות.


בדרך הנכונה? אחווה וטל. צילום: אינסטגרם



המשפט הנודע מהכתובים "נעשה ונשמע" מסכם את התוכנית במלוא הדרה. קודם נתחתן כפי שנדרש בדת ואח"כ נחליט אם זה מתאים לנו. וכפי שתיאר את זה בפרק של אתמול בתמימות מתוקה האחיין של הכלה רלי לוי , זה תהליך הפוך. קודם מתחתנים ואז מכירים. וזה בדיוק כמו לפתוח ארוחה עם קינוח, כי הקינוח מעורר את התיאבון. לא בכדי מסעדות צרפתיות, פותחות ארוחה עם קינוח של גבינות לעורר את בלוטות הטעם. והצרפתים ידועים כמומחים ברומנטיקה ואוכל משובח.



עד כה נכנסו שלושה זוגות להרפתקה ההזויה הזאת, ובאופן מפתיע, הליהוקים ממש מצוינים ומאפשרים לי כצופה להתחבר לדמויות. מתוך הסטטיסטיקה רק זוג אחד שרד עד כה את המאץ' של המומחים אחווה סיטבורן וטל כוכבא. אך למרות עיניו הכחולות והיפות ולמרות הקרבה והנשיקות, נראה כי מתחילים לבצבץ קרעים וסדקים בקשר כי כוכבא הוא שקובע את הטון.



לעומתם עדי גרדוס האדמונית היפהפייה לא מצאה עניין בבעלה הטרי שמנסה כל הזמן לרצות אותה תוך כדי שהוא מוותר על הרצונות של עצמו, אם יש לו כאלה בכלל. בחופשת ירח הדבש החלומית של השניים באיטליה, ניכר על פניה חוסר הסובלנות והמאבק הפנימי שהיא מנהלת עם עצמה על מנת לרצות את ההפקה ואת החוזה עליו היא חתומה. אחרת כבר מזמן הייתה רובצת על איזה חוף ים נטוש עם גבר כוחני שיבהיר לה מי השולט בקשר.


לא מוצאת בו עניין. עדי ותומר. צילום מסך "קשת"



לעומתם ממש רציתי שהשידוך בין רלי לוי לאלעד שאמי יצליח, אבל המצוקה שחש שאמי בגרונו בחופה, גרמה לי לאי נוחות על ספת הסלון. מהפרומואים לפרק הבא כבר ניתן להבין ששאמי, שסירב לקרוא פסוק מהתורה רגע לפני שבירת הכוס, על מנת להימנע מחתונה דתית מחייבת, מגלה סימנים של חוסר משיכה במהלך ירח הדבש הרומנטי מה שיוביל את המאץ' לכשלון.



שאפו להפקה, לעריכה, ולבימוי, בעיקר שאפו אחד ענק למשתתפים בתוכנית שלקחו חלק במחקר ובחוויה הלא שגרתית הזאת. נראה כי צפויה לנו עונה מסקרנת ומרגשת כאחד.