דמיינו לעצמכם בחור צעיר, המכסה את פיו בסרט הדבקה שחור, ומצליח, בלי לפתוח את פיו, לגלגל מצחוק מיליוני אנשים ברחבי העולם. נשמע בלתי הגיוני? גם אני חשבתי כך, עד שלפני שנה זפזפתי במקרה בכמה ערוצים וצפיתי בו בתוכנית הכישרונות האמריקאית America’s Got Talent: הכריזמה האנרגטית, התנועות והבעות הפנים המדוקדקות והרעיונות המקוריים בכל תוכנית הביאו אותו בצדק לשלב הגמר והציגו לעולם את סאם ווילס (39), ליצן ניו זילנדי המוגדר היום כלא פחות מ"צ'רלי צ'פלין" של ימינו.



ווילס, שזכה לכינוי "הנער עם סרט ההדבקה על הפנים", או בקיצור "טייפ פייס", נולד בניו זילנד באוגוסט 1978, וכבר בגיל 13 החל להופיע כליצן בפסטיבלים מקומיים. בהמשך למד את אמנות הקרקס וכבר כנער החל להופיע כליצן וקומיקאי במופעי רחוב בעיר הולדתו, טימארו.



בעשור הראשון של שנות ה־2000 החל להופיע תדירות בתוכניות טלוויזיה מקומיות שונות ובפסטיבלים חובקי עולם והחל לקצור פרסים באוסטרליה. ב־2008 אימץ לראשונה את פרסונת ה"טייפ פייס" שלו, פרי המצאתו: הצגת מערכונים הומוריסטיים, בשילוב פעלולים, טריקים ואורחים פעילים, והכל ללא מילים וברוח ילדותית ו"עממית" למדי.





גולת הכותרת הראשונה של ה"טייפ פייס" הייתה כשזכה ב־2011 בפרס הקומדיה פורצת הדרך של השנה על ההמצאה הזאת. "אפשר לומר שהטייפ בחר אותי", מתוודה ווילס שלאורך כל הראיון דאג "לקרוע" אותי מצחוק בתשובותיו: "כשהייתי צעיר, נהגתי להסתובב במרחב המשפחתי הפתוח ויום אחד, בטעות, נפלתי לתוך באר. כשהייתי בתחתית הבאר, הסתכלתי למעלה וראיתי 100 גלילי טייפ שנופלים לכיווני. באותו רגע ידעתי שאהפוך ל'טייפ פייס'. ממש כמו באגדות".



להכרה הבינלאומית המשמעותית הגיע כאמור בשנה שעברה, כשהשתתף ב־America’s Got Talent וגרם לסיימון קאוול, השופט הקשוח ונטול ההומור, להתגלגל בכיסאו ולהריע לו במחיאות כפיים סוערות. הוא הפך לפיינליסט העונה ה־11 של התוכנית ולכוכב רשת היסטרי עם מאות מיליוני צפיות ביוטיוב ובפייסבוק. "ללא ספק התוכנית גרמה לאמריקאים להיות מודעים למה אני עושה בחיי", הוא אומר ומוסיף להתלוצץ: "עכשיו כולי ציפייה להופיע בתוכנית הכישרונות של הכוכב צדק (יופיטר)".



בסוף החודש הזה, בעיצומו של סיבוב הופעות ברחבי העולם, ינחת ווילס לראשונה בישראל וינסה להוכיח שהנוסחה שלו עובדת גם על ההומור הישראלי. "הקהל הישראלי, כמו הקהל ברחבי העולם, צריך לצפות למופע מצחיק ומלא בהשתטויות, שיגרום להם לשכוח מכל הצרות שיש בעולם לפחות למשך 70 דקות".


סאם ווילס. יח"צ
סאם ווילס. יח"צ


כילד, חשבת שבחייך הבוגרים המקצוע שלך יהיה ליצן?
"בכלל לא. חשבתי שהמקצוע שלי יהיה פריג'ידר, או שולחן קפה, משהו שיש בו שימוש רגיל ומטרה, אבל עדיין טוב לדעת שהעולם זקוק לליצנים".

חלמת בחלומות הכי פרועים שלך שמופע הרחוב שלך יהפוך להצלחה בינלאומית?
"לא".

בעיתונות העולמית מכנים אותך "צ'רלי צ'פלין של ימינו". האם קיים סיכוי שנראה אותך בסרט אילם?
"הסיכוי שזה יקרה שווה לסיכוי שתראה פוליטיקאי ישר".

מי המודלים לחיקוי שלך?
"פוזי הדוב, לוני טונס וג'ואי דלאוור".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
"מבוגר יותר".

מה המסר שלך לקהל הישראלי?
"תישארו מוזרים". 

סאם ווילס – "טייפ פייס", 30.11, חמישי, 20:30, סינמה סיטי גלילות; 1.12, שישי, 21:00, סינמה סיטי גלילות