אחרי טרילוגיית הילדים האבודים במרוקו, שסיפקה ל"אבודים" פתיחת עונה עוצמתית מתמיד, צופית גרנט לוקחת על עצמה משימה שלא נופלת מקודמתה, ונחלצת לעזרת זינאב, שנולדה בכפר בדרום לבנון וחוותה התעללות מצד אביה. זינאב אולצה להתחתן עם גבר עשיר, נכה, ומבוגר ממנה בשנים רבות, והחליטה לחצות את גדר הגבול ולהימלט אל שטח ישראל. זה קרה בתקופה שבה לא מעטים מאזרחי דרום לבנון השתלבו בצבא דרום לבנון ושיתפו פעולה עם צה''ל, תקופה בה עברו לבנונים בקלות יחסית את הגבול אל עבר ערי ישראל.


"אבודים" בלבנון

זינאב הייתה משוכנעת שתוכל לחזור מאוחר יותר לביתה ולאמה, אהובתה, אלא שאז נסוג צה''ל מדרום לבנון וצבא החיזבאללה הזדרז להשתלט על הכפרים ולהשליט בהם משטר דכאני. הסיפורים שזינאב שמעה על לבנוניים שניסו לחזור מישראל לביתם בכפר כללו דיווחים על התעללות אכזרית במיוחד מצד פעילי חיזבאללה.



האתגר של "אבודים" בדרך אל אמה של זינאב בלבנון הפך למשימה רבת סיכונים והוביל, בסופו של דבר, לקרב מוחות מול פעילי חיזבאללה בדרום לבנון שפעלו בכל דרך כדי לסכל את המפגש שביקשה צופית ומערכת "אבודים" לייצר בין האם ובתה.



צוות אבודים פנה לעיתונאית טורקיה בשם אליף אורל, שצברה עם השנים מומחיות בכניסה לאזורי סכנה, בעיקר במדינות המזרח התיכון. בפרק שישודר הערב, תנסה אורל ליצור קשר עם בני משפחתה של זינאב ולשכנע אותם לבוא ולפגוש את זינאב בטורקיה. 



"אבודים" עם צופית גרנט, ערוץ "רשת 13", הערב (שני) בשעה 21:00