פרשן חדשות עשר לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, התחזה לשייח של 'האחים המוסלמים'. בקרוב תעלה במהדורת החדשות סדרת כתבות שלו והבוקר (חמישי) הוא סיפר לאילה חסון ב-103FM על ההחלטה לחדור לארגון ולתעד את המתרחש בתוכו: "המזרח התיכון עבר משהו בתקופה האחרונה. המזרח התיכון נפל למלחמות בין הסונים לשיעים עם כל המהפכות במצרים ובסוריה. דוח שהוגש למודיעין הצרפתי גילה שבמשך עשרות השנים האחרונות האחים המוסלמים פועלים בשקט בניסיון להכין את חלופה למדינה הפלסטינית באירופה. בעידן של היום אי אפשר היה לצלם את הדברים שתיעדנו מבפנים מבלי לשנות זהות. אף עיתונאי לא יכל היה להיכנס פנימה ולראות את הדברים מבלי להמיר את זהותו". 




"התחלתי ללמוד הכל מההתחלה", שיתף יחזקאלי: "התחלתי ללמוד מחדש את סימני הזהות והתרבות. מסתבר כשמגישים לך את הקפה הראשון מקבלים את פניך אך כשמגישים לך את הקפה השני כבר מסמלים לך להסתלק".

כשנשאל אם פחד השיב: "לא אשקר, אי אפשר לבצע סדרה שכזו בלי פחד. איש משפחה וקריירה שכמוני פחד מאוד, רואים זאת בצילומים. היה רגע מכריע בכניסה למסגדים הראשונים בהם הבנתי אם ניתן לזהות אותי או לא. מספיק שמישהו במסגד היה מזהה אותי הכל היה נגמר. פחדתי אך ידעתי שעומד בפניי סיפור שאני חייב להציג אותו כמי שמסקר את האסלאם 22 שנים".



לדבריו, "ישנם המון ארגונים שמסתתרים ואומרים הם שאינם חלק מהאחים המוסלמים כי הם חוששים מהחקיקה של ארצות הברית נגד הארגון, רואים זאת בצרפת ממש מול העיניים. ישנם מקומות שנכנסנו אליהם ומיד הבחנו בהפרדה בין גברים לנשים ושינוי תוכנית הלימודים בבתי הספר לתוכנית הזהה ללימודי החמאס בעזה. בסופו של דבר השב"כ ומנגנוני ביטחון גילו את הסיפור הזה כשראו את כמויות הכסף שהגיעה מהארגונים השונים לישראל בעקבות האינתיפאדה השנייה, כסף שמגיע מקרנות צדקה וסיוע מתגלגל בסופו של דבר לטובת חמאס. לא פעם שמעתי אמירות על כך שצרפת תתאסלם בסופו של דבר ושקמה מדינה בתוך מדינה בארץ הזו. היא אמנם לא אלימה לעת עתה אך היא עלולה להיות אם מישהו ינסה לעצור אותה".

עריכה: איתמר זיגלמן