גם בלי יכולת להזיז שריר ועם קול שיוצא ממכונה - הוכיח סטיבן הוקינג שעם טונות של הומור עצמי וטיימינג מבריק, אפשר לגרום לאנשים לצחוק. ועם כל הכבוד לתיאוריות המדעיות שלו, יש מעט סלבס שיכולים להתפאר בלא פחות מארבע הופעות ב”משפחת סימפסון” במשך יותר מעשור.



מייק רייס, אחד הכותבים הוותיקים בסדרה, סיפר שהגיע יום אחד בתשע ורבע בבוקר לחדר הכותבים באולפני פוקס ונדהם למצוא במשרדו את סטיבן הוקינג יושב לבד על כיסא הגלגלים וממתין: “יש לי כמה תיקונים לתסריט ששלחת”, הוא אמר. הסצינה הייתה שיחה של הוקינג והומר סימפסון בבר של מו. בסוף השיחה הומר מעביר את החשבון לכיוון של הוקינג במטרה לברוח בלי לשלם, ואז הוקינג לוחץ על כפתור ואגרוף יוצא מכיסא הגלגלים היישר לפרצופו של הומר. “הוקינג היה ממש בסדר עם בדיחות על חשבון כיסא הגלגלים - ואפילו שיפר בדיחה על חשבון הקול המתכתי־דיגיטלי”, הוסיף רייס, “אבל ביקש שהדמות שלו לא תוצג כמי ששותה אלכוהול, לא לפני שהציע פתרונות משעשעים לעקוף את האיסור”.




הוקינג גם היה מעריץ גדול גם של סדרה נוספת של מאט גרונינג, “פיוצ’רמה”, שבה הוא דיבב את עצמו בלא פחות משלושה פרקים. אבל מה שזכור מההופעות שם הוא דווקא הפרומו שעשו למשחק המחשב של פיו’צרמה שבו נקלע הראש של סטיבן הוקינג לדו־קרב של יריות לייזר עם הראש של השחקן ג’ורג’ טקיי (האן סולו מ”מסע בין כוכבים”) בגלל ויכוח מי מהם השתתף ביותר פרקים של הסדרה.



הופעתו הבולטת ביותר הייתה בסיטקום האמריקאי המצליח ביותר של העשור האחרון: “המפץ הגדול”. בסדרה הוא הופיע בתפקיד עצמו – “הגורו” של ד”ר שלדון קופר (ג’ים פרסונס, כוכב הסדרה). הוקינג אהב את הסדרה והופיע בלא פחות משבעה פרקים שלה.

אבל ההופעה שהיא אולי המופרעת ביותר שלו הייתה במופע הפרידה של חבורת “מונטי פייטון”, שבו הוא לא סתם דיבר אלא שר את הקלאסיקה “שיר הגלקסיה” מתוך הסרט “טעם החיים”. במערכון מופיע המדען הבריטי הבלתי נסבל פרופסור בריאן קוקס ומקטר על אי־דיוקים מדעיים בשיר, עד אשר הוקינג מאבד סבלנות, דורס אותו עם כיסא הגלגלים, קורא לו “מעורר רחמים” וממריא לשמיים לבצע את השיר. את ההתרגשות שהייתה באולם אי אפשר היה לפספס.