פיצול ערוץ 2 שהתרחש בחודש נובמבר האחרון, השפיע עמוקות על שוק הטלוויזיה בישראל וערוץ עשר שהתייצב כלכלית בשלוש השנים האחרונות במציאות של שני ערוצים, הוא הראשון שמראה סימני מצוקה. בשנים האחרונות הערוץ ניהל מודל כלכלי חדש שלא כלל הפקות ריאליטי יקרות, אלא תכנים בתקציבים קטנים, שהביאו רייטינג נמוך יחסית, אך שמרו איזון בין ההכנסות להוצאות שאפשר לערוץ לעמוד כגוף עצמאי.

מיום פיצול ערוץ 2, לערוצים "רשת 13" ו"קשת 12" צופי הטלוויזיה התחלקו בין שלושה שחקנים. ל"מעריב אונליין" נודע כי ערוץ עשר החל להפסיד כספים בתקופה האחרונה, ובכך הפך להיות תלוי בהזרמות הכספים מקבוצת RGE, אשר נמצאת בבעלות לן בלווטניק, אביב גלעדי ואודי רקנאטי. הקבוצה התנתה את הבקשה של הערוץ בדרישה להתייעלות, ובעקבות כך, דירקטוריון ערוץ 10 הזמין עבודה כלכלית ממכון חיצוני שהמליץ על קיצוץ של מיליוני שקלים בשנה, שמשמעתו היא כמובן פיטורי עוברים נרחבים.

כידוע, הערוץ עבר לא מעט סבבים של קיצוצים בשנים האחרונות, גם בתקופתו של רון לאודר וגם בתקופת הבעלים הנוכחיים, כאשר בכל הפעמים ועד העובדים הגיע להסכמות עם ההנהלה, שהיו מבוססות על תמורה שהעובדים קיבלו כנגד הקיצוצים, כמו קרנות השתלמות ותנאים סוציאליים או על הבטחה להחזיר את הקיצוץ לאחר תקופה מסוימת. כמו כן, התרחשו גם פיטורים חד ספרתיים של עובדים, תחת הבטחה של בעלי המניות שלא יהיו קיצוצים נוספים.

מתן חודורוב בהפגנת ערוץ 10. פלאש 90.
מתן חודורוב בהפגנת ערוץ 10. פלאש 90.


כעת, מתן חודורוב, יושב ראש ועד העובדים מודיע על פרישתו מהתפקיד בעקבות המהלך החריג, ועולה דרישה להקמת ועד חדש שיכלול פורום עובדים שיבואו בדברים עם הנהלת הערוץ.

לא ברור כיצד ייראו שידורי הערוץ אחרי סבב קיצוצים נוסף, שכן במשך השנים האחרונות הוא עבר מספר סבבי התייעלות, ונראה שאין בו "עודפים" שניתן לקצץ בהם, כפי שנטען בעבר לגבי עבודת הערוץ הראשון שלפני פתיחת תאגיד השידור.

בעקבות המצב החדש בשוק הטלוויזיה, גוברים הקולות בתעשייה הקוראים למיזוג של גופים בענף, שלטענתם לא יכול מבחינה מבנית להתנהל במציאות תלת ערוצית. כזכור, במאי 2017 רשת וערוץ עשר אף פנו לרשות ההגבלים בבקשה לבדוק אפשרות של מיזוג הגופים, מהלך שלא הבשיל בסופו של דבר. בעבר קיימו גם רשת וקשת מגעים למיזוג ביניהן, הן ערכו בדיקה ראשונית בנושא ברשות ההגבלים - אך המגעים בין הצדדים לא הגיעו לכדי מיזוג.

מערוץ עשר נמסר: "אין תגובה"