אם בימים כתיקונם, אנחנו צורכים את מנת החדשות היומית שלנו בעיקר בשעה שמונה בערב עם מהדורת החדשות המרכזית, וזוכים לשמוע את ראש הממשלה בנאום ישיר לאומה בערך פעמיים - שלוש בשנה, במצבי חירום בטחוניים בעיקר, הרי שבחודשיים האחרונים שידורי החדשות בטלויזיה נמשכים מסביב לשעון, עוסקים כמעט אך ורק בקורונה, עם מבזק כל שעה עגולה, וראש הממשלה עולה לנאום בשידור ישיר לפחות פעם בשבוע. 

גם אתמול היה אחד מהימים האלה שבהם בנימין נתניהו עולה לשידור ישיר במהלך מהדורת החדשות המרכזית בשלושת הערוצים הגדולים. הריטואל הוא קבוע: מהדורת החדשות נפתחת בסביבות השעה שמונה (כשלפניה יש, כמובן, מהדורה מוקדמת, כשגם לפניה יש כמה מהדורות מוקדמות), נתניהו מיועד לנאום בשעה תשע, אבל זה אף פעם לא מתחיל בדיוק בתשע, אלא קצת (או הרבה) לאחר מכן ואז גם נציגי משרדי הבריאות והאוצר אומרים משהו.

בנימין נתניהו  (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

אמש נתניהו הופיע על מנת לפרט את ההקלות שהיו צפויות להכנס לתוקפן החל מהיום במסגרת צעדי החירום לבלימת הקורונה. אפשר לתהות על נחיצות הופעתו של ראש הממשלה, כשקודם לכן, לאורך המהדורה, נחשפים ממילא פרטי ההקלות, ולאחריו, עולה מנכ''ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב וחוזר על הדברים ולאחריו עולה מנכ''ל משרד האוצר, שי באב''ד, וחוזר שוב על הדברים ואם זה לא מספיק, אז לפני סיום המהדורה, אנחנו מקבלים סיכום נוסף של הדברים, למקרה שפספסנו איכשהוא, או התקשינו בהבנה. לאחר כל זה, מפתיע לגלות (או בעצם בכלל לא מפתיע), באתרי החדשות למינהם, שההקלות בכלל לא בתוקף עד שהממשלה תאשר אותן ושלא ברור מתי זה יקרה. למזלינו, זה קרה היום בבוקר.

"פרטץ'" זה לא מילה גסה, "זה קורונה" בגימטריה, וזאת הדרך היחידה שבה דברים מתנהלים בישראל מאז ומתמיד: קודם מתחייבים, אחר כך מתייעצים.

לאור הנאמר לעיל, קשה לי להבין את התלונות על "התקשורת הסמולנית" ששולטת בכל גופי השידור. נאומו של נתניהו הועבר במלואו, בכל שלושת הערוצים, כולל הפניה הנרגשת לבני גנץ להצטרף לממשלת חירום / אחדות, (כל השאר זה ספינים, כמובן), שלא היה לה שום קשר לקורונה. נתניהו הוא אשף תקשורת, ואין סיכוי שהוא יחמיץ הזדמנות לקדם את ענייניו הפוליטיים, בוודאי כאשר המקרופון פתוח, המצלמה מצלמת והנמען לא נמצא במקום בשביל לענות לו ולהתעמת איתו.