הרבה זמן לא הרגשתי מבולבלת כל כך לפני שיצאתי מהבית כמו השבוע. יום אחד היה גשם שהשאיר אותי צמודה לכל גוף חימום אפשרי, וביום שלאחר מכן הצלחתי להשתזף בגוון אחד לפחות. קר או חם, פוך או משקפי שמש, הגיע הזמן לשים מאחורינו את השבוע הקדחתני ולעבור מיד לבגדי הסופ"ש – פיג'מה, ויפה שעה אחת קודם. הדלקתם את הטלוויזיה וחשתם אובדי עצות? אני כאן לסייע. מוכנים?

האישה מהבית שממול לבחורה בחלון: The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window

זה בטוח קרה לכם. התחלתם ספר או סרט חדש, ופתאום הוא הפך להיות כל כך מטורלל עד שמצאתם את עצמכם מתחילים לצחוק. אז בנטפליקס לקחו את זה צעד אחד קדימה, והחליטו לשים סוף למותחנים הפסיכולוגיים ההזויים האלה, שבמקום להסיח את הדעת רק ממשיכים לרדוף אותנו. וכיצד הם עשו זאת? עם סרט הפרודיה בעל השם הארוך בהיסטוריה.

מתוך ''האישה מהבית שממול לבחורה בחלון'' (צילום: באדיבות נטפליקס)
מתוך ''האישה מהבית שממול לבחורה בחלון'' (צילום: באדיבות נטפליקס)

 
כחלק מרכבת ההרים הרגשית שתחוו בעת הצפייה, תמצאו את קריסטן בל (אנה), אישה שחיה לבד בבית גדול מדי, נהנית מיין, והרבה, במיוחד כשהוא בא עם כדורים. בטח לא תופתעו, שלא כל כך האמינו לה כשסיפרה שהייתה עדה לרצח מחוץ לביתה.

למרות שאנה היא ממש לא השכנה הקלאסית שמבקשת כוס סוכר, ערימות האבסורד שהיא מביאה גרמו לי להתאהב בה ברגע. יותר מדי דרמות, קונספירציות ובדידות הצליחו להפוך את שמיניית פרקי הסדרה לאתנחתא מרעננת, כמעט כמו לצאת החוצה להריח את הגשם.
 
אל תופתעו - הרקע יכול להיות לכם קצת מוכר. אישה אמריקאית, קצת משועממת, שמכניסה את עצמה לסרט אקשן ועל הדרך מתכננת מהלך על השכן הנאה. גם אם הכל ירגיש לכם כמו סדרות אחרות, המיקס הזה גאוני, בהבטחה. וחוץ מזה - הגיע הזמן לומר בלי פחד, דרמות פסיכולוגיות הן בדיוק כמו חומוס - או שעושים אותן טוב, או שלא עושים אותן בכלל. רק בפרודיה.
 
נוכל הטינדר: The Tinder Swindler

שמעון חיות, או ב"שם הבמה" שלו סיימן לבייב, כך הציג את עצמו באפליקציית הטינדר, התחזה לטייקון על כל המשתמע מכך. מכוניות יקרות, מטוסים, בגדים שעולים כמו בית, הכל כדי להרשים את בנות המין השני עמן פצח במסע חיזורים עיקש. בפועל, הוא עקץ מאותן נשים מאות אלפי דולרים והותיר אותן שבורות לב ועם בור כלכלי. 

מעצר ''נוכל הטינדר'' (צילום: TORE KRISTIANSEN/GETTI IMAGES)
מעצר ''נוכל הטינדר'' (צילום: TORE KRISTIANSEN/GETTI IMAGES)

בפעם הראשונה בתולדות הביקורות פרי עטי, אני מציגה אדם אמיתי, לא דמות שיצאה ממוחו הקודח של איזה תסריטאי. לבייב לא סתם אמיתי, אלא אחד הנוכלים הגדולים תוצרת הארץ. ואם חשבתם שהוא מצטער, או שהחליט לחזור לחיות חיים נורמליים, טעות בידכם. לאחר שנתיים מעצר בבית סוהר בפינלנד, הוא הובא למשפט בארץ ונשפט גם כאן ל-15 חודשי מאסר וקנס כספי. במאי 2021 חיות שוחרר, וכעת הוא מציע סדנת הצלחה עסקית ואישית לקהל הרחב, לא פחות ולא יותר.

מעבר לעובדה שהסרט מעניין, הוא כל כך חשוב. כאישה, כישראלית, וכמישהי שלבה מתכווץ בכל פעם שחיים אתגר תופס מתחזה שהרס חיים, עצם הצפייה ב-114 הדקות הללו מבטיחה שדברים כאלה לא יקרו יותר. וגם אם יקרו, הם יטופלו בצורה הרבה יותר טובה. אזהרה: אתם הולכים להתעצבן ממה שתראו, אבל אל תהססו לרגע בנוגע לפליי.  

אני ג'ורג'ינה: I Am Georgina

כמה מחבריי הטובים סיפרו לי על 'אני ג'ורג'ינה'. חלק מהם אמרו לי שמדובר אשת עסקים ואייקון אופנה, והחלק השני בישר - היא בת זוגו של הכדורגלן בעל השם העולמי כריסטיאנו רונאלדו. לא משנה איפה מבין הקצוות נמצאים תחומי העניין שלכם, אני בטוחה שתיהנו לשים את הראש מול הסדרה ולתת לה להכניס אתכם לעולם המשוגע שלה. 

אני ג'ורג'ינה (צילום: מתוך נטפליקס)
אני ג'ורג'ינה (צילום: מתוך נטפליקס)

ג'ורג'יניה רודריגס, מצפה לתאומים ואם לילדה משותפת עם רונאלדו, ידעה שתצליח להגשים את החלום הגדול עוד שהייתה במצב כלכלי מרוד והגיעה לפת לחם. כמה שנים אחר כך מתברר שצדקה, והסדרה בכיכובה מציגה את סיפור ההצלחה שלה, המסתכם בעיקר בהרבה, אבל הרבה כסף.
 
למה בכל זאת יהיה לכם כיף לצפות בה חיה את חייה? ג'ורג'יניה, לכל הדעות, לא תצליח להשאיר אתכם אדישים. היא מאוד מצחיקה, די מצליח במה שהיא עושה ואם תהיתם - היא לא תפסיק להזכיר לכם כמה היא שווה. בדולרים. 

איך לגדל גיבור על: Raising Dion

והנה משהו חמוד ומגניב, שאני מקנאה בכם אם עוד לא נתקלתם בו. ניקול, אם חד הורית, מגדלת את בנה דיון בלי יותר מדי אירועים מסעירים. פתאום, היא מבינה שבנה דיון לא כמו כולם, ומתברר שיש לו כוחות על. כמו בסרטי הקומיקס, דברים יתחילו לעוף סביבו, הוא יצליח לשנות את מזג האוויר ואפילו לשגר את עצמו ממקום למקום במהירות האור. עד כאן נשמע מגניב, לא? אבל מה שמיוחד בסדרה בת שתי העונות, היא דווקא המורכבות שלה.

''איך לגדל גיבור''?  (צילום: מתוך נטפליקס)
''איך לגדל גיבור''? (צילום: מתוך נטפליקס)

 
כשהחיים של השניים משתנים, ניקול מבינה שהיא חייבת להסתיר את כוחות העל שלו, כדי למנוע מאנשים לנצל את מצבו לכיוונים לא טובים. האם היא תצליח? מה יקרה שעוד כמה אנשים סביבה יתחילו להיראות גם הם כמו גיבורים של מארוול?

התרגשתי, שמחתי, וגם כאבתי קצת, אבל כל כך נהניתי לשתות את הסדרה בשלוקים הכי גדולים שאפשר. אמנם כבר ב-2019 יצאה אל אוויר העולם, אבל היא עדיין מאוד אהובה, לא רק על מבוגרים. הפעם מותר לכם לארח את הילדים או האחיינים שלכם בסלון, 'איך לגדל גיבור על' ללא ספק מתאימה לכל המשפחה.
 
כולנו מתים: All of Us Are Dead

גילוי נאות - אני, מיכל קדוש, לא אוהבת סרטי זומבים. מעולם לא אהבתי. כשכל חברותיי צפו בסרטי "דמדומים" בימי חטיבת הביניים, צפיתי שוב ושוב בסרטים של אדם סנדלר. וב"הפיג'מות". גם ממרום שנותיי, כמה שנים אחרי גיל 12, אני ממש לא מתכוונת להתחיל לחבב זומבים. בטח שלא בקוריאנית. 

מתוך ''כולנו מתים'' (צילום: מתוך נטפליקס)
מתוך ''כולנו מתים'' (צילום: מתוך נטפליקס)

'כולנו מתים', הסדרה בעלת השם האופטימי משהו, מתעדת בית ספר תיכון, שמשתלט על כל יושבים וירוס זומבים, בדיוק כמו שאתם מדמיינים. כנגד כל הסיכויים, חייבים התיכוניסטים המסכנים לנסות ולשרוד. הבעיה? המגפה השתלטה גם על בני משפחותיהם וחלק מסביבתם הקרובה. זה נשמע קצת מוכר בימי הקורונה, אבל מה שתראו על המסך מרגע הפליי הוא הכל חוץ ממשהו שעוד נמצא בשליטה.

מלא דם, אלימות מכל סוג, מעמדות וקרבות תחתית, זה רק חלק ממה שתחוו אם תעזו לצפות בדבר המטריד הזה. הופתעתי לראות ש'כולנו מתים' ממוקמת במקום הרביעי בארץ ברשימת עשרת הסדרות המובילות, ואני באמת שואלת למה. אם תשאלו אותי, יצר הסקרנות שהשפיע גם עליי משך את כולנו. במבט מלא חרטה לאחור - חבל על הדאבל קליק על ריבוע הסדרה. הלאה.