אנחנו לא יודעים למה רשתות הטלוויזיה הפסיקו לספור אותנו הקהל וממשיכות לייצר ריבוטים לסדרות וסרטים מהעבר אבל זה בלתי נסבל, שמישהו בבקשה יגיד להם להפסיק. הקורבן הבא ברשימה הוא: ״מופע שנות ה-70״, התוכנית האייקונית של רשת פוקס שכולנו אהבנו: קלילה, מצחיקה שובת לב ונוסטלגית.

הבדיחות השנונות ועלילות המשעשעות גרמו לנו להתמכר קשות לאריק, דונה, ג׳קי, קלסו, פז והייד וכך בקלות ״מופע שנות השבעים״ עברה את מבחן הזמן ואנו נהנים לצפות בה עד עצם היום הזה. כנראה הבכירים ברשת לא יכלו לתת לנו להיזכר בה באהבה והיו חייבים לחרב את הזכרון המתוק הזה עם רימייק נוראי ומאולץ שנקרא ״שנות התשעים״.

הפרק הראשון היה פשוט קטסטרופלי, מדד הצחוק אפס. כבר לא ברור אם זה היעדר הבדיחות, הצחוק המוקלט אחרי כל משפט חסר פואנטה או חוסר הכישרון של הקאסט הצעיר, אבל משהו שם היה מאולץ ולא נעים, ובגדול פשוט לא מצחיק.

יכולות המשחק של הילדים היא ברמת חוג במתנ״ס בקריית מלאכי. הם לא זכורים, הם לא נאים והם לא מוכשרים. נראה כאילו המלהק נכנס לסניף טארגט באיווה, הצביע על אנשים רנדומליים במעבר חמוצים וכך נבחרו הדמויות הראשיות. בכללי יש לקאסט וייב מאוד חזק של תוכנית דיסני או ניקלודיאון סבירה מינוס.

הדמות הראשית ליה, זו שאמורה לשחק את ביתם של אריק ודונה פורמן שעכשיו נשואים, פשוט מעצבנת, אין מילה אחרת לתאר את זה. בפרק הראשון אנחנו מקבלים את הפרספקטיבה הטובה ביותר לאיך נראים אנשים שיודעים לשחק לעומת כאלו שלא. היכולות הקומיות של השחקנים המקוריים מטילה צל כל כך גדול על ממשיכי דרכם שזה כואב בעיניים ובעיקר בנשמה.

הסדרה שנות התשעים יכלה בקלות להיות משהו טוב אם המלהקים לא היו מנסים להפיל עלינו את רשימת הפוליטיקלי קורקט שלהם: ״שחורה מנהיגה ספק לסבית, אסייתי בארון, בחור לבן שמנמן וטיפש אוקי יש לנו את זה חברה, בואו נתחיל לצלם!״, ובמקום זה מתרכזים בטייפקאסט אנושי שמסתמך על תכונות אופי ניתנות להזדהות כמו שהיו עושים בסדרות האולד סקול: טיפש, חנון, מלכת הכיתה, דוש מעשן, הזר וכו וכו.

תרבות הפוליטיקלי קורקט שמנחילים האמריקאים זולגת לכל מרחב אפשרי והורסת בדרכה את ההומור. מפליא בכלל שסדרות כמו ״סאות׳פארק״ ״פמילי גאי״ ו״ריק ומורטי״ עדיין קיימות בוורטקס של הפי סי קולצ׳ר שהפך את הכל לבלתי נסבל ובלתי צפי.

אם מסתכלים על התגובות ברשת ל״שנות התשעים״ הן לא שליליות לחלוטין ואנחנו לא מבינים למה. נכון, רד וקיטי מצילים את המצב וכך גם הקסט המקורי, אז לא היה יותר הגיוני להמשיך איתם ולא עם דור ההמשך שלא מעניין אף אחד? או אפילו יותר טוב, לא להמשיך בכלל ופשוט להניח לסדרות טובות שעשו את שלהן ולייצר תוכן חדש ומקורי?

אפילו שמופע שנות התשעים הוא לא זוועה טוטאלית כמו הרימייק של "צער גידול בנות הדור הבא" של נטפליקס או ״וולמה״ של HBO, זה לא אומר שאנחנו צריכים לסבול את זה.

שנות התשעים עכשיו בנטפליקס, גודביי ויסקונסין.