הרבה פורמטים מיובאים אלינו מחו״ל אבל אין מיותר ועצוב יותר מ ״הזמר במסכה״. הזמר במסכה היא תוכנית ריאלטי ישראלית המשודרת ב"קשת 12" ומבוססת על התוכנית האמריקאית "The Masked Singer" של רשת FOX, שהיא בעצמה מבוססת על הזיכיון הבינלאומי הדרום-קוריאני "King of Mask Singer".

אם ראיתם את הגרסה האמריקאית אתם יודעים בדיוק על מה אני מדברת. שם, אצל הדוד סם באמריקה יש עם מה לעבוד. בתוך בובות ענק מושקעות מסתתרים כוכבים בקנה מידה בין לאומי שמפתיעים אותנו על אמת: קייטלין ג'נר, דרו קארי, קלי אוסבורן, ליל ווין, בובי בראון, פטי לה בל, באסטה ריימס, קירסטי אלי, טורי ספלינג, קרמיט הצפרדע (בחיי), ריקי לייק, לה טויה ג'קסון, ג'ואי פאטון (אן סינק), טייגה, שלישיית הנסון, ועוד ועוד. וגם כמובן שהכל בלייב מה שמוסיף לחווית הריגוש.

ומה פה? פוליטיקאים עייפים, שחקני כדורגל, שפים ואנשים שאין להם דבר או חצי דבר עם שירה, פלייבק אוטוטיוני מסומפל וצורם שמלווה את ההופעה המדדה, כי למה להביא אנשים שבאמת יודעים לשיר? בינינו, למי שבאמת מגיע קרדיט זה לקהל המסכן שמצליח למחוא כפיים ולעשות כאילו זה מעניין אותו.

אבל הדבר הבאמת גרוע הוא שלנו הצופים בבית אין מושג מי המתמודד גם אחרי שחשפו את זהותם. היש מתסכל מזה? אחרי ששרדת עשרים פרקים מייגעים בהם נאלצת לשמוע את אופירה צווחת, את צדי ממלמל ואת בן אל נוהם הברות, אין לך פאקינג מושג מי לכל הרוחות הבן אדם מתחת למסכה?

או לחליפין כן יש לך מושג אבל פשוט לא אכפת לך. בועז ביסמוט, מאור בוזגלו, ינון מגל, סנדרה שדה, איתמר גרוטו, דודו פישר, שרית פולק, הו גיבז- א פאק? סליחה על הצרפתית שלי. 

הפרומט כשלעצמו הוא חמוד ומבדר, אני זוכרת שעוד צפיתי בו לפני שהגיע לארץ והתלהבתי מאוד, גם מהמוזרות של הקונספט אבל במיוחד מהתחפושות ומההפקה. כבר אז התגנבה לאוזני שמועה שהתוכנית הולכת להגיע לארץ ולא הצלחתי לדמיין איך הפורמט הזה יעבור במחוזות המצומצמים של מדינתנו הקטנטונת, התשובה היא - הוא לא. הרי במדינה בגודל של בול אין באמת סלבס כי אתה יכול לראות את כולם במכולת לובשים טרנינג קונים קישואים וקפסולות של נספרסו.

מעבר לזה, בארץ אין באמת תחלופה של כוכבים, המפורסמים הם אותם מפורסמים כבר מיליוני שנים. כמה אפשר להתרגש ממי שאנחנו רואים כל הזמן, תמיד, בכל מקום? ״מה קשור״, בר רפאלי, יובל סמו, אסי אזר, רותם סלע, ארז טל ודביר בנדק מנחים ומככבים בכל פרסומת שלישית, אז אל תצפו מאיתנו להתרגש שעכשיו הם בתוך בובת ברוקולי שרים "I will survive"

מסתמן שהיחידים שבאמת מתרגשים מ״הזמר במסכה״ אלו בני הזוג והמשפחה של המתמודדים, על כך שהצליחו להסתיר מהם את ההשתתפות בתוכנית. באותה מידה הם גם יכלו לשחק ״סיקרט סנטה״ ולפתור אותנו מהשעמום הזה. אבל מעבר לזה, מי נמצא מתחת למסכה? למי אכפת.