פרישה נוספת מהמרוץ: לאחר שהבין כי אין יכולת להתחבר לאף אחת מהמפלגות האחרות בגוש המרכז-שמאל, שלושה ימים בלבד לפני סגירת הרשימות להתמודדות לכנסת ה-24, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, ח"כ משה (בוגי) יעלון הודיע היום (שני) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, וביטל את מועמדותה של מפלגת תל"ם.

"האמנתי שבריצה עצמאית שלי ושל תל"ם, נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי", כתב יעלון. "הנחת העבודה הזו התבררה כשגויה. בנסיבות הפוליטיות שנוצרו, המאבק לשינוי מחייב אותי ואת תל״ם שלא להתמודד בבחירות הקרובות".

"גם לבחירות האלה יצאתי מתוך אותה תחושת שליחות", הוסיף יעלון, "מתוך הבנה שהקרב הנוכחי הוא על נשמת אפה של המדינה והחברה בישראל. כמעט 5,000 נפטרים מנגיף הקורונה. 5,000. עצרו לרגע וחשבו על המספר הזה".

רשימת תל''ם לכנסת ה-24 (צילום: איתמר שאול)
רשימת תל''ם לכנסת ה-24 (צילום: איתמר שאול)

"ב-23 במרץ נלך כולנו לקלפי. אני קורא לכולכם לקחת חלק בבחירות. עליכם לפקוח שבע עיניים ולוודא שלא תתנו את קולכם למי שיפקירו את התקווה לשינוי, לשם ישיבה בצל נאשם בפלילים. תנו את קולכם להנהגה נקיית כפיים", אמר עוד.

"אני מודה לחברותיי וחבריי שיצאו איתי למסע הזה. אנשים מצוינים איש-איש בתחומו, שהתגייסו למשימה. אתם מעוררי השראה, ותודתי נתונה לכם. תל״ם תמשיך להיות מצפן ומצפון, כדי לסייע במאמץ הלאומי להחזרת המדינה לחוף מבטחים ולדרך הישר", סיכם.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיב על פרישתו של יעלון: "רא"ל (במיל') משה בוגי יעלון הוא מנהיג ציבורי חשוב, אשר תרם רבות למדינה ועוד יתרום רבות. צר לי על פרישתו. המפה הפוליטית המסתמנת מהווה ניצחון ברור לימין האידיאולוגי, ואני מקווה שכל המנהיגים במחנה המרכז-שמאל ידעו להתאחד בדרך הנכונה, בימים המעטים שנותרו עד להגשת הרשימות".

כזכור, לפני שלושה שבועות, התפצל יעלון ממפלגתו של יאיר לפיד (יש עתיד) ועבר לגיוס מועמדים לרשימתו, ביניהם נמנה פרופ' חגי לוין ואחרים. הפרידה בין השניים, על פי מה שדווח, הייתה "ברוח טובה".