"אנחנו יכולים לנצח את הבחירות האלה. אנחנו נאבקים על המנדט ה-61. כל השנתיים האלה, מתנקזות למנדט אחד. מי שיהיה מספיק נחוש יביא אותו", כך הכריז הערב (רביעי) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בנאום בכנס פעילים האחרון לפני הבחירות. לפיד דבר בפני כ-300 מתומכיו שהתכנסו באולם "מופת" בראשון לציון. הוא אמר כי " הבחירות האלה יוכרעו .על בין עשרה לשנים-עשר מנדטים של מתלבטים. "לא רק בינינו לבין מפלגות אחרות,  אלא בינינו לבין להישאר בבית ולראות נטפליקס". 

"אם נוציא אותם מהבית, אם נגיע אליהם, אפשר לנצח את הבחירות האלה. אם נהיה חזקים ונחושים כמו שרק אנחנו יודעים להיות, אפשר לנצח את הבחירות האלה", טען. לפיד הזהיר כי "אם נתניהו ינצח חלילה הוא יקים את ממשלת ליצמן, דרעי, סמוטריץ ובן גביר. זה ההרכב שהוא קורא לו ממשלת ימין מלא מלא.

"שישה ימים לפני הבחירות, ישראל היא מדינה פצועה. מדינה שפוצעת את עצמה. בשבוע שעבר ראש המטה שלנו ביבנאל, איילה, הלכה לתלות שלט בצומת. לקחה איתה את הילדים שלה. שני ילדים קטנים. אמרה, "נעשה להם שיעור אזרחות." הגיעו כמה תומכי ליכוד, נתנו לה אגרוף בפנים. אגרוף בפנים לאשה שעומדת בצומת עם ילדים קטנים. כל יום יש לנו תקריות כאלה. מפני שהם מפחדים מאתנו. מפני שהם מרגישים שהשינוי בדרך. מפני שלמדינת ישראל נמאס לקבל אגרופים בפרצוף מפוליטיקאים שחושבים רק על עצמם. דיברתי עם איילה באותו לילה, שאלתי אותה, "מה עשית אחרי שהם הרביצו לך?" היא אמרה, "קמתי עם כל הדם, והתחלתי לרדוף אחריהם, רציתי שהילדים שלי יראו שאני לא מפחדת מאף אחד." אנחנו לא מפחדים מאף אחד! הם לא יפחידו אותנו!", פתח לפיד את דבריו.

"אנחנו יכולים לנצח את הבחירות האלה. תנקו את כל הדיבורים והפרשנויות, מה נשאר? אנחנו נאבקים על המנדט ה-61. כל הבחירות האלה, כל השנתיים האלה, מתנקזות למנדט אחד. מי שיהיה מספיק נחוש, יביא אותו. אם נעבוד נכון, אם נעבוד קשה, אם נשכנע את המתלבטים, אפשר לנצח את הבחירות האלה. הבחירות האלה יוכרעו על מנדטים של מתלבטים. הם שם. בין עשרה לשנים-עשר מנדטים של מתלבטים. לא רק בינינו לבין מפלגות אחרות, אלא בינינו לבין להישאר בבית ולראות נטפליקס. אז בואו נוציא אותם מהבית. בבחירות האחרונות רק פה בראשון לציון היו 68 אלף תושבים שלא יצאו מהבית. לא באו להצביע. זה כמעט שני מנדטים. רק פה בעיר. אם נוציא אותם מהבית, אם נגיע אליהם, אפשר לנצח את הבחירות האלה. אם נהיה חזקים ונחושים כמו שרק אנחנו יודעים להיות, אפשר לנצח את הבחירות האלה", המשיך. 

"הבחירות האלה מסתירות מאחוריהן סוד גדול: הסוד הגדול הוא שרוב הישראלים בעצם מסכימים על רוב הדברים. מול המשבר, מול המגיפה, רוב מוחלט של הישראלים – דתיים וחילונים, אנשי ימין מרכז ושמאל – בעצם מסכימים על רוב הנושאים החשובים. כולנו מסכימים שצריך לשחרר את הכלכלה מחסמים ובירוקרטיה וסחטנות פוליטית. כולנו מסכימים שצריך להשקיע הרבה יותר בבריאות ובחינוך. אנחנו מסכימים שצריך להיפרד מהפלשתינים אבל בזהירות, כי הבטחון מעל לכל. אנחנו מסכימים לגבי הצורך להיאבק באיום האיראני ולחזק את צה"ל. אנחנו מסכימים שצריך לתמוך במעמד הביניים ובעסקים הקטנים. אנחנו מסכימים שצריך במדינה יותר מסורת יהודית והרבה הרבה פחות כפיה דתית. כולנו מסכימים שהרגע הזה בחיינו, מול המגיפה, מול 750 אלף מובטלים, מול 90 אלף עסקים שנסגרו, הוא רגע שקורא לנו לשים בצד את כל המריבות וללכת לעבוד. להקים ממשלה נורמלית והגונה שתתקן את הקרעים ותרפא את הפצעים" הוסיף לפיד. 

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"על כל זה מסכימים יותר מ-80% מאזרחי מדינת ישראל. תחשבו איזה נזק עושה לנו הפוליטיקה. היא מצליחה לגרום לנו לשנוא אחד את השני, למרות שאנחנו מסכימים על רוב הדברים. יש בישראל בסיס להסכמה לאומית רחבה, ממלכתית, שרוב האזרחים יכולים לחתום עליה. במקום זה, אנחנו מפוצלים לשבטים שונאים וזועמים. למה זה קורה? כי יש למדינה הזו הנהגה שחיה מהפיצול והפילוג. ראש ממשלה שעשה את כל הקריירה שלו מלגרום לאנשים לשנוא אחד את השני. מה שהישראלים שואלים את עצמם היום, כשהם מסתכלים על המערכת הפוליטית, הוא "מי יטפל בי?" "על מי אפשר לסמוך?" זה אנחנו. זה הדבר שהם גילו עלינו בשנה האחרונה. שעלינו אפשר לסמוך", הוסיף. 

"אני רוצה להזכיר לכם מה יקרה אם לא נקים את הממשלה הבאה: אם נתניהו ינצח חלילה, הוא יקים את ממשלת ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. זו הממשלה היחידה שיש לו. זה ההרכב שהוא קורא לו ממשלת "ימין מלא מלא". ממשלה לא ציונית, שבה הליכוד נשלט באופן מוחלט. שבוי בידי עסקנים חרדים ובידי הגורמים הכי קיצוניים בחברה הישראלית. ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין. ממשלה שבה קוראים לשחרורו של הרוצח יגאל עמיר. ממשלה שלוקחת את הכסף של אנשים עובדים, ונותנת אותו לאנשים שלא עובדים. ממשלה קיצונית, הומופובית, שוביניסטית, גזענית, חשוכה, אנטי דמוקרטית. אנחנו יודעים לאן הכסף יילך בממשלה כזו. זה לא יהיה לבריאות וזה לא יהיה לחינוך. זו ממשלה שבה אף אחד לא מייצג אנשים עובדים, שמשלמים מיסים ומאמינים בשלטון החוק. זה אנחנו. אנחנו אנשים עובדים שמשלמים מיסים ומאמינים בשלטון החוק. אנחנו הרוב הדומם שהממשלה הזו שכחה שהוא קיים", המשיך לפיד. 

"אסור לנו להסכים שהילדים שלנו יהפכו לאזרחים סוג ב' במדינה שבזה לערכים שלהם. הם לא יהיו חמורו של משיח. ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר הם לא המשיח, והילדים שלנו לא חמורים. אם אנחנו רוצים שהם יישארו כאן, אנחנו צריכים לנצח ביום שלישי. יש עתיד היא חומת הברזל שתעצור אותם. רק יש עתיד גדולה תמנע מהם להשתלט על המדינה. הם לא יצליחו להקים פה ממשלת חושך וגזענות רק אם אנחנו נעצור אותם. אז ביום שלישי הקרוב, בואו נעצור אותם. 

"אני רוצה להגיד מכאן לכל המתלבטים. הצד השני לא מתלבט. נתניהו לא מתלבט. הם כבר החליטו. הם רוצים ממשלה של חושך וחסינות וחיסול הדמוקרטיה. הדרך היחידה לעצור את הממשלה הזו, היא לתת את הקול ליש עתיד. שישה מנדטים לא יעצרו את חסידיו של הרוצח ברוך גולדשטיין. שבעה מנדטים לא ישחררו אותנו מכפיה דתית ומסחטנות. שישה מנדטים לא יחליפו את נתניהו. יש עתיד גדולה תשלח אותו הביתה. אני מכבד מפלגות קטנות יותר. את העקרונות שלהן. יש להן קול חשוב, הן יהיו שותפות בכל ממשלה שנקים, אבל שינוי אמיתי מביאות רק מפלגות גדולות. אין החלפת שלטון בלי מפלגת שלטון. לא יהיה מהפך, אם לא תהיה מפלגה גדולה שתעשה את המהפך", סיים לפיד את דבריו.