לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: אלירן ביחובסקי.

אלירן ביחובסקי, מתמודד על מקום ברשימת מרצ

מי אני? 

"המועמד הכי צעיר שרץ בפריימריז במרצ והמועמד הכי צעיר כיום בבחירות בישראל. אני בן 25, גדלתי ביפו, סטודנט למשפטים ומתגורר בשכירות ביד-אליהו. כיום אני רכז סיעת מרצ בכנסת, ופעיל במפלגה כבר שנים - לשעבר יו"ר נוער וצעירי מרצ, מנהל מטה יום הבחירות של מרצ ומנהל מטה המתנדבים הארצי במערכות הבחירות האחרונות. במהלך תקופת הקורונה, הקמתי את עמותת 'סולידריות ישראלית' שנתנה מענה בהתנדבות לעשרות אלפי משפחות ישראליות וליחידים. סייענו בתרומות של מזון, ציוד, התנדבות, משחקים, בגדים ותמיכה נפשית, כשהמדינה לא נתנה מענה. גדלתי תחת המנהיגות החברתית של אילן גילאון ז״ל".

מדוע לבחור בי? 

"הדור שלי, הצעירים, הם הדור האבוד של הפוליטיקה הישראלית והשמאל הישראלי. המחוקקים לא מבינים את האתגרים של צעירים וצעירות והעובדה שנדרשות 250 משכורות בממוצע כדי לרכוש דירה היא תעודת עניות למדינה. הדור שלנו מיואש ורבים רוצים לעזוב את ישראל ולכן החלטתי שלקטר זה לא מספיק. אני מקדם סוגיות שמשפיעות על העתיד של כולנו: פתרון משבר הדיור והתעסוקה לאחר הקורונה, יוקר המחייה העולה ובעיקר החזרת האמון במערכת הפוליטית הישראלית. אני שואף להמשיך את הדרך החברתית של אילן גילאון ז"ל, שהיתה לי הזכות ללמוד ממנו".

פרט שלא ידעתם עליי:

"אני אוהד שרוף של הפועל ירושלים כבר שנים, גדלתי אצל אם חד הורית שעלתה מרוסיה וחינכה אותי לפמיניזם וחריצות".