לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: אילנית הרוש.

אילנית הרוש, מתמודדת על מקום ברשימת מרצ

מי אני?

"'נולדתי' פוליטית בשטח. בין אנשים אמיתיים לסיפורים של החיים עצמם. הייתי יו"ר הנהגת הורים מוסדית, חברה בארגוני נשים, פעילה למען קהילת הלהט"ב ועוד. ככה הכרתי את הנושאים האנושיים של המערכות החשובות ביותר לתפקודה של המדינה, כמו החינוך, הבריאות והרווחה. בראשון לציון, עירי היקרה, הצלחתי תוך שלוש שנים להטמיע חותם, כמחזיקת תיקי הבריאות וקהילת הלהט"ב וכיו"ר הוועדה לאיכות הסביבה". 

למה לבחור בי?

"את מה שעשיתי בעיר אני רוצה לעשות במדינה: לפעול להקמת מרשם זוגיות שיאפשר לזוגות ללא הבדל דת, גזע ומין, להירשם באופן רשמי. זה לא אמור לעניין את המדינה מי רוצה להתחתן ולמה. חובתה להסדיר זאת. אפעל להסדיר את מערכת היחסים בין הדת למדינה. חופש לכולם במרחב הציבורי. שמירה על החירות האזרחית והדתית. זו התשובה לשאלה למה לי פוליטיקה ארצית עכשיו. שם מתקבלות ההחלטות הקריטיות והמהותיות להתנהלות שלנו בכל הסביבות, וביניהן גם הסביבה המוניציפלית שהיא זו שהאזרחים מרגישים אותה ביום יום".

"אני מאמינה שיש מקום לקחת צעד אחד קדימה ולקדם את הנושאים החשובים הללו ברמה הארצית. אני מאמינה בדברים שאני עושה. אני חושבת שיש דברים שחשוב לשנות ברמה הארצית כדי שגם ברמה העירונית נוכל לקצור את הפירות. אני רוצה לדאוג לעקרונות שמרצ כמפלגה מקדמת – לשוויון, לרווחה, לחינוך, לכלכלה, לזכויות הלהט"ב, להפרדת הדת מהמדינה, לשלום בתוכנו ולזה שבינינו לבין שכנינו, לזכויות האדם ולכל שאר הדברים שרק מרצ בממשלה, ובשאיפה, אני כחלק ממנה, יכולה לקדם".

משהו שלא ידעתם עלי:

"נולדתי בבאר שבע, למדתי בבית ספר יסודי עם צביקה הדר עד כיתה ז' והופעתי איתו בטקסים עד כיתה ג'".