לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: אומיימה חאמד.

אומיימה חאמד, מתמודדת על מקום ברשימת מרצ

מי אני?

"אומיימה חאמד, בת 52 ילידת נצרת, עו"ד ומגשרת מתמחה בענייני משפחה ודין שרעי. מאז שאני זוכרת את עצמי הבנתי שהכל אצלי מתחיל במשפחה. כבת 20 מצאתי את עצמי גרושה חד הורית עם 2 ילדים, בלי שום הכשרה חוץ מתעודת בגרות שלם. ומשם.... הכל היסטוריה.
גידול ילדים תוך כדי עבודה ולימודים, וכך בדרך לא דרך, סללתי את דרכי ונלחמתי על מקומי בחיים, הכרתי כילדה מה זה מאבק חברתי עבור שכבות מוחלשות, ואת הנוער בסיכון הכרתי מקרוב. וכך בשבילי התמחות בדיני משפחה ודין שרעי, זאת הייתה רק שאלה של זמן, בעצם הסטאז' האמיתי שלי עשיתי בחיי היום יום".

"והנה אני היום, במשרדי המונה 5 עורכי דין, עם מוניטין של יותר מ-20 שנה, אין תיק וקושי ומאבק שלא הכרתי מקרוב ונגסתי בו, אפילו חלק מהתיקים מעוררים אצלי זיכרונות. הסיפור והחוויה האישית עזרו לי להבין לעומק את המצוקה שעוברת משפחה במהלך פירוק התא המשפחתי, ניהול הליכי גירושין וסכסוך משפחתי ובמיוחד ההשפעה על הילדים ועתידם על המאבק החברתי הסוציו-אקונומי האמיתי. כמעט אותם חוקים, ואותן שכבות מוחלשות שלא ממש מצליחות לעמוד על הרגליים. ובשביל זה בדיוק אני כאן, את זה בדיוק, באתי לתקן". 

למה לבחור בי?

"אני חברת הנהלת מרצ מתוך אמונה כי ההשקעה ברווחת המשפחה, הנוער והילדים תשפיע על כל תחומי החיים ותביא למיגור תופעות הפשע והאלימות על כל סוגיהם שמכות במדינה בכלל ובחברה הערבית בפרט ותביא לסביבת חיים טובה ולרווחה כוללת של החברה בכללותה, הדבר שמצאתי לנכון לעשות אותו דרך מרצ במרץ. כי האג׳נדה החברתית בה אני מאמינה דרה בכפיפה אחת עם עקרונות המפלגה אשר חיזקה אותי ונתנה לי את התקווה להמשיך בעשייה למען שיתוף פעולה אמיתי, שוויון ושלום וקידום זכויות אדם".

פרט שלא ידעתם עלי

,אני סבתא לחמישה נכדים מקסימים, שבשבילי הם העולם ומלואו, ובשבילם אני רוצה חברה טובה יותר ובטוחה, שתדע לחבק ולהכיל אותם".