ח"כ סאמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד, אמר אתמול כי הוא תומך בביטול חוק השבות, דגל ישראל וההמנון הלאומי "התקווה". בתגובה מאיימים בימין לפעול לפסילתו בוועדת הבחירות המרכזית. אתמול התראיין אבו שחאדה בכאן רשת ב והסביר כי "צריך לעשות שינוי רציני במבנה הגזעני שמפלה לטובת היהודים, ולבנות מודל דמוקרטי יותר טוב".


בישראל ביתנו אמרו בתגובה כי הם "מגנים בתוקף את אמירותיו הגזעניות של סמי אבו שחאדה. מיד עם הגשת הרשימות נפעל לפסילת רשימת בל"ד לכנסת ה־25. לא ייתכן שבכנסת ישראל יכהנו חברי כנסת אשר מעוניינים לבטל את סמלי המדינה וחוק השבות".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר כי "סעיף 7א' לחוק יסוד 'הכנסת' אומר שהוא לא יכול להיות ח"כ. מי שאומר שהדגל וחוק השבות לא נראים לו, וקורא לפרויקט המדינה היהודית 'גזעני', לא יכול להיות בכנסת". עם זאת, רוטמן אמר שלא יגיש בקשת פסילה נגד אבו־שחאדה ובל"ד: "הבעיה היא לא הוא אלא שופטי בג"ץ, שפעם אחר פעם ראו התבטאויות, תמיכה בטרור, שלילת הקיום של המדינה – וכל פעם אמרו שזה בסדר".


ובתוך כך, במרצ גובר המתח לקראת הפריימריז מחר לראשות המפלגה ולרשימתה לכנסת. שני המועמדים לתפקיד יו"ר המפלגה, יאיר גולן וזהבה גלאון, המשיכו אתמול להתקוטט מעל גלי האתר וברשתות החברתיות. בראיון לאולפן הבחירות של וואלה אמר גולן כי למרצ יש תמיד תדמית של "מפלגת תל אביב סגורה, אקסקלוסיבית וחמוצה. הזהות שלנו חייבת להיות פתוחה ומסבירת פנים".


"מספיק עם החמיצות הזאת, זו תדמית נוראית", המשיך ח"כ גולן. "איך מפלגה שאמורה להיות הכי סוציאליסטית, שמחבקת את השכבות החלשות, בסופו של דבר היא של עשירונים 8, 9, 10? אין סיבה שנהיה מפלגה שנוטשת את הפריפריה ומתמקדת במרכז".

גלאון לא נותרה חייבת וצייצה בטוויטר: "עכשיו הוא קורא לנו חמוצים. מתי השלב שהוא מזהיר מערבים שנוהרים לקלפיות?".

ועוד במרצ: בית הדין של המפלגה קיבל אתמול ערעור שהגיש עו"ד מאזן אבו סיאם והתיר את רישומם של כ־150 מתפקדים מתוך כ־1,000 שנפסלו על ידי ועדת הבחירות הפנימית בחשד לאי־סדרים. אבו סיאם, שבעצמו מתמודד על מקום ברשימה, הוא מתומכיו של יאיר גולן. אבו סיאם הודיע כי יעתור לבית המשפט המחוזי כדי לחייב את מרצ לאשר טפסים גם של בני משפחה של 150 המתפקדים שאושרו.