בחירות 2022על רקע המשך ההכנות של המערכת הפוליטית לקראת יום הבוחר שעתיד להתקיים ב-1/11, סקרי המנדטים ממשיכים להציג תמונה לא מחמיאה למפלגת "הרוח הציונית". זאת, כאשר בסקר המנדטים האחרון של 103FM, המפלגה קיבלה אף לא מנדט אחד ולא עברה את אחוז החסימה. על כך, שר התקשורת, יועז הנדל, שוחח הערב (שלישי) עם אריה אלדד וניסים משעל ב-103FM. בנוסף, התייחס השר למכתבי האזהרה שנשלחו על ידי ועדת החקירה לאסון מירון. 

בפתח השיחה, נשאל האם העיתוי בו נשלחו מכתבי האזהרה מטעם ועדת החקירה לאסון מירון, הוא פוליטי. הנדל השיב כי "לא. ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון זה צורך לאומי ולא מפלגתי, וכך גם המסקנות, כדי שנשתפר ונציל חיים. אנחנו מבינים שאיפה שמדינת ישראל לא נמצאת יש כאוס, גם בהר מירון, והרצון לתקן צריך להיות משותף לכולנו, לא רק למפלגה או קבוצה כזו או אחרת. גם הרצון לצאת עם מסקנות ולהגיע להפקת לקחים כמה שיותר מהר".

איילת שקד ויועז הנדל בעת השקת מפלגתם ''הרוח הציונית'' (צילום: אבשלום ששוני)
איילת שקד ויועז הנדל בעת השקת מפלגתם ''הרוח הציונית'' (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן, התייחס למצב המפלגה בסקרים ואמר כי "אני חושב שהרוח הציונית תדלג מעל אחוז החסימה ללא קשר למסקנות וועדת מירון. אני מציע להסתכל על המגמה, ובמגמה אנחנו כל הזמן משתפרים, תוך שבועיים שלושה נעבור. בסוף מדינת ישראל צריכה לצאת מהכאוטיקה שבה היא נמצאת, אנחנו צריכים לחלץ את המדינה ממעגל החרמות, הרצון להקים ממשלות וצרות ולהגיע עוד הפעם למערכות בחירות. אם אנחנו לא מוציאים את מדינת ישראל מהבוץ הזה אז אנחנו שוקעים בו עוד יותר, וזו הדרך היחידה להתקדם קדימה".

שר התקשורת התייחס גם לדרך בה ינסו למשוך קהל גדול להצביע לרוח הציונית: "דיברנו על זה לא מעט, בסופו של דבר אנחנו נמצאים במצב של צרה צרורה, אנחנו לא מצליחים לטפל בבעיות היסוד שלנו. ככל שאנחנו נמשיך לבחירות שישיות ושביעיות, לא נוציא את ישראל מהמצוקה שבה היא נמצאת. הדרך היחידה היא לייצר ממשלת אחדות, אין אפשרות לממשלה אחרת. ממשלת אחדות שבה יש גם את הליכוד".

לדבריו של השר הנדל, "אני לא מנהל מו"מ על הקמת קואליציה, אלה שמתלבטים להצביע לנו אנחנו יודעים בדיוק מיהם, הם אנשי ימין שרוצים ממשלת אחדות, חלק רוצים ממשלת אחדות שמישהו מסוים עומד בה וחלק מישהו אחר. הם מבינים שממשלה צרה מובילה לעוד כאוס, עוד בחירות, והם לא רוצים עוד בחירות אבל הם אנשי ימין. מצד אחד הם לא בגוש רק ביבי, לא יכולים להצביע לסמוטריץ', בן גביר, לא מזהים עם ערכי הליכוד, ומצד שני הם לא שמאל מרכז - הבית שלהם, היחיד, זה הרוח הציונית".

כמו כן, השר נשאל במי יתמכו לראשות הממשלה, במידה ויעברו את אחוז החסימה. הנדל אמר כי "זו אולי השאלה הבסיסית שלך אבל לא שלהם, השאלה הבסיסית שלהם היא איך מוציאים את ישראל מהמצוקה שבה היא נמצאת. יהיה ראש ממשלה או מהליכוד או ממפלגות השמאל מרכז ותהיה רוטציה. דבר אחד אני יכול להבטיח - אנחנו לא ניקח ערבויות מדרעי. טעינו בתמימות במחשבה שאם אנחנו ניקח ערבויות מדרעי ונתניהו יהיה עם מרבית הכוח זה יעבוד. הפקנו לקחים, זה לא יקרה שוב".

"נעשה את זה נכון בצורה שבה יש איזונים ובלמים. אנחנו היחידים שנותנים למצביע הישראלי אפשרות לצאת מהכאוס הפוליטי, לעבוד. יציבות היא בסוף כדיש משרדי ממשלה יצליחו לעבוד. אני כשר תקשורת יש לי משרד שהוא סיירת, אני לא צריך כמעט את הכנסת והממשלה, הצלחתי להעביר את כל הרפורמות שרציתי. מדינה לא יכולה לתפקד כשכל שנה יש מערכת בחירות, ככה אי אפשר לעבוד", הוסיף.

בסיום, טען כי "אם אין את הרוח הציונית, לאחד הצדדים יש 61". הנדל הוסיף כי "או שיש ממשלה של נתניהו ובן גביר, שבעיניי זה לא טוב למדינת ישראל, או שיש שמאל מרכז עם המשותפת שזה לא טוב למדינת ישראל ומוביל לבחירות. אני רק בכל מקרה עד הסוף, כי בסוף לציבור הזה מגיע קול, ייצוג, ומגיע למדינת ישראל מפלגה שתקיים משהו שמוביל לעבודה, לתוצרים. זו לא גזירת גורל להיות בינוניים, צריך שרים שעובדים, לקבל החלטות וממשלה מתפקדת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm