מאחורי הקלעים של קמפיין הליכוד נמשך הזעם של אנשי הסניפים. אלו ממשיכים לטעון כי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו הזניח את חברי הליכוד הוותיקים לטובת קבוצה של "כוכבי ההפגנות" ומעביר את הפוקוס של קמפיין השטח אל הופעותיו במסגרת המפגשים עם הקהל ובפרויקט ה"ביבי בא".

דאגה נוספת בקרב אנשי הליכוד נובעת מהעובדה שמפלגת הבית היהודי לא עוברת את אחוז החסימה אך ראשיה נחושים לרוץ עד הסוף.
בליכוד אומרים כי במהלך החגים יתנהל "קמפיין חיסול" של הבית היהודי, שמטרתו לשכנע את הציבור שהמפלגה תשרוף אלפי קולות של הימין ותסכן את הגוש כולו.

במקביל, מנסים להפעיל לחץ על מספר 2 ברשימת הבית היהודי, יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, בניסיון לשכנע אותו לפרוש, עם או בלעדי איילת שקד, שכבר הבהירה כי  בכוונתה לרוץ עד הסוף.

בנוגע לברודני, אחד הרעיונות שעלה בליכוד הוא להציע לו "תמיכה מלאה של הליכוד בבחירות המוניציפליות בשנה הבאה - תמורת פרישתו מהמרוץ". 

ברודני מסר בתגובה: "הבית היהודי רץ כל הדרך אל הכנסת ה־25 והממשלה".

יוסי ברודני חושף כי קיבל הצעה לשיריון במפלגת הליכוד. צילום: ערוץ הכנסת

בינתיים, בכנס פוליטי של פעילי ישראל ביתנו שהתקיים בבאר שבע,  מתח יו"ר המפלגה, שר האוצר אביגדור  ליברמן, ביקורת חריפה על ראש הממשלה יאיר לפיד ועל שר הביטחון בני גנץ.

"מה שהכי מטריד אותי זה חיזור בלתי פוסק של לפיד וגנץ אחרי ש"ס ויהדות התורה", אמר. "ברור שכדי להגיע לראשות ממשלה שניהם יהיו מוכנים להקים קואליציה עם החרדים על חשבון ישראל ביתנו".

עוד אמר כי "הדבר הכי חשוב זה לימודי ליבה, זה יהיה התנאי שלנו לכניסה לממשלה. ללא לימודי ליבה חובה בכל מוסדות החינוך, לא תקום ממשלה, אם זה תלוי בנו.  נחייב את כל מוסדות החינוך, כולל במגזר החרדי ובמגזר הערבי, ללמד לימודי ליבה כתנאי לתקצוב. מי שלא ילמד, לא יקבל שקל אחד מתקציב המדינה".

בתוך כך, המשטרה חקרה אתמול באזהרה את רמי מתן, מראשי המפגינים נגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, בחשד לתקיפה של פעיל הליכוד רמי בן יהודה, בעקבות תלונות הדדיות שהגישו השניים.

בשבת האחרונה תועד בן יהודה תוקף באגרוף את מתן במהלך הפגנה נגד נתניהו בגשר חמד. בתום החקירה הוציאה המשטרה למתן צו הרחקה ל־30 יום מבן יהודה.

בן יהודה נחקר אף הוא בשבוע שעבר באזהרה בעקבות תלונה של מתן וטען כי הוא זה שהותקף בידי המפגינים ופעל מתוך הגנה עצמית, גרסה שבה תמך גם מבקר הפנים של הליכוד, שי גלילי, לאחר שצפה בסרטון התקרית. בליכוד הוחלט להשעות את בן יהודה מכל פעילות במפלגה עד לבירור העניין.

במשטרה דרשו אתמול ממתן לחתום על צו הרחקה ל־14 ימים מגשר חמד, שבו מתקיימת ההפגנה השבועית מדי שבת ואשר הוא נמנה עם מארגניה. מתן סרב לחתום על הצו, ולאחר התערבות עורך דינו, יאיר נהוראי, הוחלט לבסוף על הרחקתו של מתן מבן יהודה ל־30 ימים.

מטעם המפגינים נמסר בתגובה: "בזמן שרמי מתן נחקר במשטרה, רמי בן יהודה האלים מסתובב חופשי. זהו אבסורד בלתי נתפס, במסגרתו הופכים את הקורבן לעבריין. אנו דורשים מהמשטרה לאבטח את ההפגנות ברחבי הארץ מפני הכנופיות האלימות של תומכי הנאשם".

מתן עצמו אמר לאחר החקירה: "זומנתי לחקירה בדין חשד לתקיפה בנסיבות מחמירות של רמי בן יהודה. אני חטפתי אגרוף בפרצוף. הוא הגיש תלונה והוזמנתי לחקירה. החקירה הייתה הוגנת. הייתה מחשבה להרחיק אותי לשבועיים מגשר חמד. לזה לא הסכמתי".
מתן הודיע כי בכוונתו להגיע בשבת שוב להפגנה בגשר חמד.