יו"ר מפלגת העבודה השרה מרב מיכאלי הגיעה אתמול, עם עשרות פעילי מפלגתה, לפתיחת קו המטרונית החדש בחיפה, שיפעל בשבת. בנסיעה השתתפו גם חברת הכנסת נעמה לזימי וחבר רשימת מפלגת העבודה רז קרני. לדברי השרה מיכאלי: "תחבורה ציבורית בשבת לא צריכה להיות מלחמה בין דתיים לחילונים, יש מקום לכולם. הקו הזה לא מתקרב בשבת לשכונות דתיות וחרדיות, אבל הוא כן מספק שירות הכרחי ומגיע לבית החולים רמב"ם, וככה מאפשר לחולות וחולים או למשפחות שרוצות לבקר שם להגיע לבית החולים".

במפלגות החרדיות הגיבו בזעם על הופעת השרה מיכאלי במהלך השבת. ח"כ הרב אורי מקלב מיהדות התורה מסר בתגובה: "לראשונה שרה בממשלה מקיימת טקסים בעיצומה של השבת במטרה להכעיס ולפגוע בציבור. שרת התחבורה מנסה לחפות על חוסר ניהול המשרד והכשלים שלה בכל תחומי התחבורה, על ידי מעשים פופוליסטיים שאין בהם כל צורך. זו תעמולת בחירות ולא שירות לאזרח".

במקביל, במהלך השבת התקיימו הפגנות של תומכי גוש המרכז־שמאל בכ־150 גשרים וצמתים ברחבי הארץ, מצומת הגומא בצפון ועד אילת. המפגינים נשאו שלטים ועליהם הכיתוב "התקווה תנצח", "לא תחזור" ו"ב־1.11 נלחמים על הבית". על רקע האלימות בהפגנות בתקופה האחרונה, תנועת הדגלים השחורים מתעתדת לחזור לפעילות בשטח. התנועה, שהובילה את המחאה נגד נתניהו בגשרים ובצמתים, סיימה את פעילותה לאחר הקמת הממשלה. היא תקיים "מפגן התעוררות אזרחית" בשבת האחרונה שלפני הבחירות, ב־29 באוקטובר, בכיכר הבימה בתל אביב.

זאת ועוד, שר המשפטים גדעון סער, מבכירי המחנה הממלכתי, התארח אמש ב"פגוש את העיתונות". בין היתר, הציג סער דעה הפוכה מזו של חברו לרשימה גדי איזנקוט, שטען כי רשימה עם 12 מנדטים לא יכולה להקים ממשלה. באשר לאפשרות שראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יתפטר מתפקידו לאחר הבחירות לכנסת, שרת הפנים איילת שקד יצאה אמש בדרישה מבנט כי יעביר אליה את זכות הווטו בממשלה אם יחליט לפרוש. מטעמו של בנט נמסר כי הוא "ישמש ראש ממשלה חליפי עד הבחירות, ואז יכריע על המשך דרכו בהתאם לנסיבות".