היום (ה) התקיים במדיטק חולון הכנס השנתי של פורום מוסדות התרבות. הכנס עסק בסוגיות והצעות לשיפור המרחב התרבותי בישראל, החזרה לשגרה בעולם התרבות לאחר משבר הקורונה, התמיכה של המדינה בתרבות ואמנות, מפגש מנהלי תרבות מכל הארץ ועוד.  

במהלך הכנס ולקראת הבחירות לכנסת, התקיים פאנל פוליטי בהנחייתה של שני קליין בו התארחו נציגי המפלגות השונות, בו הציגו את מצע התרבות של מפלגתם. בין משתתפי הפאנל: שר התרבות והספורט, חילי טרופר, יבגני סובה - ישראל ביתנו, סימון דוידסון - יש עתיד, גבי לסקי – מרצ ואפרת רייטן – עבודה, עופר כסיף- חד"ש תע"ל.

 שר התרבות והספורט, חילי טרופר ציין בדבריו כי: "מקווה להמשיך בתפקיד שר התרבות גם אחרי הבחירות", וטען כי מפלגתו תדאג להגדיל את תקציב התרבות בכנסת הבאה. 

 חבר הכנסת סימון דוידסון טען כי מי שטרפד את כניסתה של ישראל להסכם קריאטיב יורופ היו בנט ושקד כפי שטרפדו נושאים נוספים וטען כי במסגרת קואליציה אחרת בכוונת יש עתיד לאפשר את קבלת ההסכם: "אנחנו נלך על זה עד הסוף, אך זקוקים לקואליציה שתתמוך בזה". חברת הכנסת גבי לסקי, מרצ ציינה כי: "אף אחד לא עובד בתרבות, כולל לא ועדת החינוך והתרבות בכנסת"

 ח"כ עופר כסיף אמר: "פרנסה בכבוד מתרבות צריכה להיות מעוגנת בחוק. חקיקה גם חייבת להגן על חופש היצירה" עוד ציין כי "הייתה פעם שרת תרבות שעדיין מועמדת לכנסת שהסבה נזק בלתי רגיל לתרבות כי החליטה שמה שלא מתיישר עם השלטון לא צריך להתקיים". 

 ח"כ אפרת רייטן, הגיבה לשאלה מהקהל בנוגע לעשייה בכנסת ובממשלה למען עולם התרבות: "הכנסת הזו הייתה קשה מאוד, כל אחד מאיתנו עשה מאמצים מרובים לשמור על הקואלציה, העברנו תקציב אחרי הרבה שנים ואסור להתעלם מנסיבות אלה"

 ח"כ יבגני סובה,התייחס לסל התרבות וציין כי: "סל התרבות זה דבר הכרחי, חייבים לחנך את דור העתיד". עוד התייחס ח"כ סובה ללימודי ליבה בקרב האוכלוסייה החרדית וציין כי: "אם חרדי ילמד ליבה זה לא כי אנחנו לא רוצים שילמד תורה זה כי אנחנו רוצים שישתלב בשוק התעסוקה ויהיה חלק מהמדינה. אם זה לא יבוא לידי ביטוי בתרבות אנשים לא ידעו מזה. לתרבות יש גם משמעות חינוכית והיא צריכה להביא לידי ביטוי גם את צרכי המדינה. אך אסור לקחת את זה לקיצון כמו השרה לשעבר מירי רגב".

 פורום מוסדות התרבות פנה לכל המפלגות על מנת שישלחו נציג לפאנל. מפלגות הימין והמפלגות החרדיות בחרו שלא לשלוח נציג. כמו כן, במפגשים שהתקיימו בחלקו הראשון של הכנס התארחה קארן ברוקס הופקינס, ששימשה בעבר כנשיאה של האקדמיה למוסיקה בברוקלין, BAM והייתה אחראית להפיכתו של המוסד למוסד תרבות מוביל, חדשני ומשפיע בניו יורק וכן, עומרי גפן, שותף קבוצת גומא גבים שדיבר על מנהיגות חדשה.

 מנכ"ל מדיטק ויו"ר פורום מוסדות התרבות והאמנות, דני וייס ציין בדבריו בכנס כי: "במסגרת הכנס שקיימנו היום ביקשנו מנציגי המפלגות להשמיע לנו, אמני ומנהלי מוסדות התרבות בישראל, את מצע התרבות של מפלגתם ולהסביר לציבור בישראל, שאוהב תרבות וצורך אותה איפה נמצאת התרבות בסדר העדיפויות הלאומי. אני מקווה שהממשלה הבאה שתיבחר תדע לקדם את התרבות בסדר העדיפויות הלאומי. היום הגיעו לכאן אמני ומנהלי מוסדות התרבות בישראל על מנת לשמוע מנבחרי הציבור איפה התרבות נמצאת בסדר העדיפויות של מפלגתם. הפורום פנה לכל נציגי המפלגות".

איריס רונלי ריקליס, מנכ"לית פורום מוסדות תרבות ואמנות: "מטרת הכנס הייתה לשים בקדמת הבמה סוגיות חשובות בכל הנוגע למרחב התרבות והיצירה בישראל. לכנס שותפים ארגונים מכל תחומי התרבות בארץ והוא נועד להשמיע את קולם על מנת שייעשו הצעדים הדרושים על מנת לשמור על התרבות הישראלית פעילה, חזקה  ומקור להשראה ושמחה. הזכות לתרבות היא זכות יסוד אנושית וחברתית ועליה לא נתפשר".

 בכנס לקחו חלק נציגים של קואליציית התרבות בה חברים ארגונים שונים בתחום התרבות ביניהם פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל, איגוד האמנים הפלסטיים, פורום עמותות תרבות ערביות, פורום היוצרים הדוקומנטרי, שח"ם  - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל,   א.מ.י. - אגודת אמני ישראל, איגוד התסריטאים והתסריטאיות,  בת"י - איגוד בימאי ובימאיות תיאטרון, איגוד מקצועות האנימציה,  איגוד תיאטראות הילדים והנוער – א.ל.ה,  אסיטז'  - ארגון התיאטרונים לילדים ולנוער, צלילים - ארגון המוסיקאים והמוסיקאיות לנוער, אקט - איגוד עובדי/ות תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל וארגונים נוספים. 

 עמותת פורום מוסדות תרבות, שיוזמת את הכנס השנתי, מונה כיום למעלה מ- 150 מוסדות וגופי תרבות ואמנות מכל התחומים ומכל רחבי הארץ כולל עמותות הגג של היוצרים העצמאים ואיגוד האומנים הפלסטיים. העמותה העוסקת בפיתוח וקידום המרחב התרבותי אמנותי בישראל.

 הפעילות השנתית כוללת ממשקים הדוקים עם גופי ממשל וגופים ציבוריים רבים, תהליכי עומק לשיפור והנגשת מנגנוני תקצוב, אסטרטגיה לפיתוח התרבות, חיזוק מעמדה של התרבות כתשתית חיונית בסיסית של החברה, שמירה על חופש הביטוי והנגשת התרבות לציבור על גווניו השונים, הגדלת תקציב התרבות בהתאם לאמנת אונסקו, ולרמה הנהוגה ברוב מדינות אירופה בהם תקציב התרבות עומד על 1% מתקציב המדינה.

בנוסף הפורום מקיים מרחב למידה והעשרה באמצעות ימי עיון וכנסים למנהלי תרבות ואמנות לאורך כל השנה. חברי הועד המנהל: יו"ר דני וייס (מדיטק), ציפי פינס (בית ליסין), דינה אלדור (בת שבע), אלון ספן (מוזיאון הטבע), אייל שר (פסטיבל ישראל), אמירה תאומי (להקת המחול הקיבוצית), ד"ר נועה רגב (קרן הקולנוע), שרון בר לב (עמותת הכוראוגרפים), עופר סלע (תזמורת סימפונית ראשון לציון), שמוליק יפרח (תיאטרון ב"ש), ענת רדנאי (אי"ב), קלאודיה צובל (סינפונייטה ב"ש), אלדד גרופי (להקת המחול ענבל).