מסקר מנדטים שפורסם אתמול  ב"חדשות 12" עלה כי מפלגת ישראל ביתנו, ששמרה על מקומה בכל מערכות הבחירות האחרונות, ניצבת כעת על סף אחוז החסימה עם שישה מנדטים בלבד. האם יו"ר המפלגה, שר האוצר אביגדור ליברמן, עלול למצוא את עצמו מחוץ למשחק בעוד כשבוע? שר החקלאות והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים ולמצע המפלגות החרדיות ערב הבחירות. 

בפתח השיחה, כאשר נשאל השר פורר על ידי מגל מדוע הם מקיימים תעמולה אנטישמית, אמר השר: "מספיק. המסרים ההזויים האלה שאם מישהו רוצה שילד במדינת ישראל ילמד מתמטיקה אנגלית ומחשבים אז זו תעמולה אנטישמית, פשוט מביך ההתייחסות הזו. במדינת ישראל של 2022 כשאני דואג למה יקרה כאן, לא רק מחר בבוקר אלא בעוד 10 שנים, אנחנו מחויבים שכל ילדה וילד ילמדו בנוסף לדברים שהם לומדים. מי שלא מבין את זה וחושב שבזה שהוא מונע את זה מילדים הוא עוזר להם הוא פשוט טועה".

"מה שקורה פה כרגע, שבו יש קבוצת עסקנים שתפסה את הציבור הזה ומנסה לשמור אותו כמה שיותר עני, חסר השכלה רחבה, כמה שיותר בלי יכולת לצאת לעבודה, זו שערורייה שאין כדוגמתה", הכריז, "שיא השיאים שאחרי שהצלחנו להגיע להסכם עם חלק מהמוסדות, שיקבלו תוספת ומענק מהמדינה, בא יו"ר האופוזיציה נתניהו ואומר להם 'אל תעשו את זה. אני מתחייב לכם שאשלם לכם'. עתידה של מדינת ישראל לא מעניין אותם. אנחנו לא נרפה מזה כי זו עתידה של מדינת ישראל. מיש מונע מילדים ללמדו את המקצועות האלה פוגע חד משמעית בכל מה שקשור במדינה".

אמירותיו של השר הובילו לדין ודברים בין השניים בגין פרשת השבוע ופרשנותו של רש"י לדברי התורה, ומיד לאחר מכן תהה פורר: "למה אתה לא לוקח את הפרשנות של רש"י לגבי זה שחייבים ללמוד השכלה רחבה? מה שאתה עושה עם לימוד התורה והופך את זה לזה שאסור ללמוד מתמטיקה ומדעים זה חילול הקודש, אומר את זה רש"י. אתה נותן את הגיבוי גם לדרעי, שכל מה שהם מנסים לעשות זה למנוע מילד יהודי במדינה ללמוד מתמטיקה, אנגלית ומדעים".

עוד אמר פורר, כי "המנהיג שאתה מהלל כל היום הלך ועשה מהלך שבעיניי מהלך חמור מאוד, אמר 'אני מבטיח לכל קבוצת האוכלוסייה הזו שאני אשלם לה יותר כסף כדי שלא תלמד לימודי ליבה'. זה ההסכם שהם עשו. תפסיק לייצר מציאות אלטרנטיבית. הוא הבטיח והוא אמר את זה. הסכם חמור מאין כמוהו, הם יקבלו את כל מה שמקבלים כולם גם אם הם לא ילמדו".

"עם מי תשבו?", שאל מגל מנגד, ואילו השר פורר הבהיר כי "הממשלה שחייבת לקום אחרי הבחירות, והיא הממשלה שתקום, כשנתניהו לא יצליח להביא את ה־61 שלו, זו ממשלה שתורכב ממשלות ציונות וליברליות. הליכוד ללא נתניהו הוא פרטנר חשוב, ואני חושב שיכול לחזור להיות משמעותי. ככל שנתניהו לא יביא 61 זה מה שיקרה, יהיה מפץ גדול. היינו כפסע מהמפץ הזה, סילמן הפיחה בכם חיים. כל מפלגה שציונית וליברלית מוזמנת. אני לא בונה על תרחיש, אני יודע מה מתנהל מאחורי הקלעים, גם בליכוד. אני מדבר עם אנשים, אני מכיר את השטח, אני מדבר עם חברי כנסת".

בתגובה לכך תהו המגישים מה אומרים אותם חברי הכנסת איתם הוא משוחח, ופורר השיב: "שנתניהו לא יביא 61 ויראו לו את הדרך. לסיעה יש את הסמכות לבחור. אני גם מזכיר לך שגם 4 חברי כנסת יכולים להחליט שהם מתפצלים מהסיעה. הסחורה שסיפקנו בשנה האחרונה חסרת תקדים. אמרו לנו שלא נצליח להחליף את השלטון - עשינו את זה. אמרנו שנקים משמלה בלי ש"ס ויהדות התורה - עשינו".

"את מה שאנחנו הצלחנו לעשות ב־12 חודשים לא אתה ולא החברים שלה הצליחו בשנים. אני מהאופוזיציה חוקקתי את החוק לשלילת אפוטרופסות ממי שרצח או ניסה, כמובן שהרבה יותר עושים מהממשלה, ואנחנו נרכיב את הממשלה הבאה בלי נתניהו ובלי דרעי. כל ילד במדינת ישראל ילמד אנגלית, מדעים ומחשבים", הדגיש, וסיכם: "ככל שבליכוד יחליפו את נתניהו, הליכוד יכולה להצטרף לממשלה. מפלגה שהיא לגיטימית מבחינתנו".

 סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM