נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך היום (חמישי) את סבב הפגישות עם נציגי הסיעות בכנסת, על מנת לקבל את המלצותיהם על ראש הממשלה הבא של המדינה. לקראת תום סבב השיחות השיג נתניהו המלצות מ-64 חברי כנסת, מה שמבטיח כי הוא יקבל את המנדט להקמת הממשלה. רעמ הודיעה כי לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים. 

לאחר הפגישות עם יהדות התורה והציונות הדתית בבוקר, את סבב שיחות הערב פתחה סיעת עוצמה יהודית, כאשר ח"כ איתמר בן גביר בחר להגיע בעצמו לשיחה. הסיעה המליצה על בנימין נתניהו.

הרצוג פנה לבן גביר בעקבות ההקלטות שפורסמו אמש, והבהיר את דבריו: "אני אמרתי שיש תדמית מסוימת לך ולמפלגה שלך שמעוררת דאגה בהרבה מקומות לגבי היחס לערבים במדינתנו ובאזור, מנהיגים בעולם שואלים אותי, וגם על סוגיות של זכויות אדם. אני זוכר שכעורך דין היית נלחם על זכויות אסירים ונחקרים. אני דמוקרט ומכבד את בחירות התיבור ונגעת בנושא שהיה חשוב מאוד לציבור. בסוף יש מדינה לנהל".

"אני לא מתייחס חלילה וחס לערבים כמקשה אחת. חזרתי עכשיו מאילת וראיתי תלמידי תיכון מנצרת, היית צריך לראות, כל אחד 'בן גביר, בוא סלפי'. אני רוצה לעשות מה שטוב לעם ישראל, אני רוצה שיהיה טוב גם לערבים באום אל פאחם ובנצרת, אבל שיהיה סדר", השיב בן גביר.

לאחר שהסבב יגמר, הנשיא יטיל ביום ראשון את המנדט על ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. לאחר מכן, יעמדו לנתניהו 28 ימים להקמת הממשלה, ובמידת הצורך ארכה של 14 ימים נוספים. בתוך כך, חברי מפלגות גוש נתניהו הדגישו כי פסקת ההתגברות תיכנס להסכמים החתומים בשלב הראשון, לפני השבעת הממשלה.

בהמשך, גם נציגי מפלגת נעם המליצו על נתניהו להרכבת הממשלה. ח"כ אבי מעוז: "אני השתדלתי בשנה וחצי האחרונות לדבר תמיד בנעם. גם כשאמרתי דברים נוקבים, אמרתי את זה בנעם. המשימה הראשונה שלנו, היא לחזור לשיח המכבד. לצערי הרב יש עדיין נציגי ציבור שהם בטוחים שהם עדיין במערכת בחירות. אתמול ליברמן, חברי הטוב, האשים אותי, ששאיפתי להקים יחידת סמך שעניינה לחזק את הזהות היהודית של המדינה, היא שאיפה להקים יחידה לטוהר הגזע. אנחנו צריכים לדבר שיח מכבד. יש לנו מדינה אחת, עם אחד".

נשיא המדינה  אמר לח״כ אבי מעוז: ״אהבת ישראל מבחינתי שייכת לכל מי שחי בארץ הזו. היה חשש לגבי הדברים שאמרת על קהילת הלהט״ב. כל אדם נברא בצלם ואנחנו צריכים לכבד את כולם, יש לנו מדינת ישראל אחת. זה נוגע גם לאנשי מפלגתך".

הראשונה להגיע הבוקר הייתה סיעת יהדות התורה אשר, כצפוי, הציגה את תמיכתה בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ח"כ אשר: "העם אמר את דברו בבחירות ויצא להצביע בהמוניו בעד זהות יהודית ומסורתית למדינת ישראל, זה היה על השולחן בבחירות האלו וכל מצביעי גוש הימין ידעו שבהצבעתם הם הולכים לחזק את המדינה היהודית. ואוסיף עוד משהו, הרי בוויכוח על זהותה היהודית של המדינה הציבור הערבי איננו צד, כך שאם ניקח את הציבור היהודי יש פה רוב מוחלט שרוצה שלפחות הפרהסיה הציבורית במדינה תהיה יהודית, וזה למרות ובגלל כל מה שספגנו, קמפיין ההפחדה כאילו מקימים פה מדינת הלכה ושלטון יאטולות. ההכרעה ברורה וצריך לכבד אותו".

ח"כ אורי מקלב: "בכל דיוני הכנסת אנחנו הכתובת לכל האזרחים, אנחנו היינו הכתובת לנכים, לחקלאים ולוועדי העובדים, אנחנו המצטיינים בחקיקה. אי אפשר להגיד שהחרדים אינם תורמים למדינה, אנחנו מרגישים ערבות הדדית לעם ישראל, בחברה החרדית ישנה פעילות וולונטרית בתחום שהמדינה הייתה צריכה לטפל בו מאות ארגוני צדקה וחסד לכלל המגזרים".

בשעה 11:00 נפתחה פגישתו של הרצוג עם סיעת הציונות הדתית, אשר המליצה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. בשעה 12:00 נפתחה פגישת הנשיא עם סיעת ישראל ביתנו, אשר בחרה לא להמליץ על אף מועמד.

סיעת ישראל ביתנו בפגישה עם נשיא המדינה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
סיעת ישראל ביתנו בפגישה עם נשיא המדינה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מזכיר הכנסת יכנס את נציגי הסיעות לצורך קביעת הרכב הוועדה המסדרת

מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, פנה לראשי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-25, וביקש מהם לשלוח נציגים לישיבה לצורך קביעת הרכב הוועדה המסדרת. על פי החוק, נדרשת הכנסת לבחור מוקדם ככל האפשר ועדה מסדרת. אשר לייצוג הסיעות בוועדה המסדרת.

כינוס הוועדה המסדרת של הכנסת ה-24 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
כינוס הוועדה המסדרת של הכנסת ה-24 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לצורך קביעת הרכב הוועדה המסדרת שיובא לאישור מליאת הכנסת, תתקיים כנהוג ישיבה בהשתתפות נציגי כל הסיעות בכנסת. הישיבה האמורה תתקיים ביום ראשון, חדר הישיבות של ועדת הכנסת. תפקיד הוועדה המסדרת הוא להביא לאישור הכנסת את הרכבן של ועדות הכנסת הקבועות,  ועד לבחירתן רשאית הוועדה המסדרת לבחור ועדות זמניות לענייני כספים ולענייני חוץ וביטחון. לוועדה המסדרת מסורות, עד לבחירתה של ועדת הכנסת, סמכויות ועדת הכנסת הנוגעות לסדרי הבית ולדיוני הכנסת.