אמש האשים הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, מספר 4 במפלגת "כחול לבן", את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לרכש הצוללות . היום (רביעי) הגיב מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אייל גבאי, בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, לדבריו של אשכנזי והבהיר כי "חשוב שיידעו שהיו דיונים רציניים וההחלטה לרכוש את הצוללות התקבלה בכובד ראש". 


"השתתפתי בדיונים שהתקיימו בדבר הצוללת השישית, שהיא לא המצאה של ממשלת נתניהו אלא עלתה עוד בממשלת אולמרט", ציין גבאי בתחילת דבריו. "התקיימו דיונים מאוד רציניים בממשלת נתניהו עם כל גורמי המקצוע כשראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, כיהן כשר הביטחון. הנתונים המקצועיים הצביעו על כך שיש צורך בצוללת שישית".

לפי דבריו של אשכנזי נשמע שהוא לא יודע מאיפה באה לו הצוללת השישית.
"לא לא. הדיונים התקיימו בהשתתפותו של הרמטכ"ל, הוא התנגד ואני הערכתי שהתנגדותו הייתה מסיבות תקציביות. הרמטכ"ל אמר בעצמו שאם הצוללת לא תהיה מתקציבו אז אין לו התנגדות בנוגע לרכישת הצוללות. היה ויכוח בינו לבין משרד האוצר ואני נקראתי להכריע בו. זה אפילו התפרסם. לכן אני לא מבין למה גוררים את הצוללת הזו לוויכוח. חשוב שעם ישראל ידע שהיו דיונים רציניים וההחלטה התקבלה בכובד ראש ולהערכתי הייתה נכונה מאוד".

בדיונים מעבר לראש הממשלה היו אנשים אחרים שתמכו בדבר ברכישת הצוללת?
"היו אנשים רציניים מאוד. אנשים שמעמדם במערכת הוא חשוב מאוד, חלקם אנשים שנושאים מדים. אני יכול לומר בלב שלם שהטיעונים שאני שמעתי מהם היו מכריעים. הוויכוח לא צריך להיות על היקף הדיונים או מרכזיות האנשים שהשתתפו בהם או הקונצנזוס סביב הצוללת השישית. חבל שמישהו זורע הפחדה בעם ישראל שרכשו משהו כלאחר יד. זה ממש לא כך".

"אז הנה עוד שקר אחד נפל. שקרים אחרים גם יפלו. למה? כי אני מכיר את החומר ולא הייתי מעז לדבר ככה אלמלא למדתי את החומר וגיליתי כמה חרטה ובורות יש סביב הנושא", הדגיש גבאי.