המאסטר סושי היפני Yama-San והצוות של מסעדת TYO היפנית מנווה-צדק עמלו בחודשים האחרונים על שינויים במתכונת היפנית האותנטית שעמה המסעדה מזוהה לאורך 9 שנות פעילותה ומכריזים בזאת על ערבי ה-IZAKAYA NIGHTS.
מדי יום שלישי החל מ 9.5 תהפוך המסעדה לאיזקיה יפנית מסורתית עם תפריט של מנות קטנות המוגשות לצד תפריט סאקה משובח.

איזקיה היא גסטרו-פאב יפני, מקום לא פורמלי אליו מגיעים לשתות אחרי שעות העבודה. היפנים מגיעים אל האיזקיה מיד אחרי העבודה, שותים סאקה או שיכר שזיפים על הבר או בעמידה, וחולקים, בצורה שאינה אופיינית ליפנים, מנות קטנות של אוכל שמתאים לצד השתייה, בקצב איטי ובאווירה משוחררת.

מה אוכלים?

בימי שלישי החל מ 18:00  תהפוך המסעדה לאיזקאיה יפנית מדליקה המציעה תפריט גדול  במיוחד של מנות קטנות במחירים קטנים לצד תפריט אלכוהול יפני . 
בין המנות: אגאדשי טופו (31 שקלים), מרק מיסו (31 שקלים), טונה פואה-גרה (44 שקלים), או סביצ׳ה של דג הימאצ׳י יפני (50 שקלים) ועוד. משם ממריא התפריט לגרסאות מוקטנות של טאטאקי וסאקמושי, השנייה היא מהמנות היותר מיוחדות שיש ל-TYO להציע שכן יאמה סאן מאדה פה את חומרי הגלם בסאקה, כך שזו הזדמנות לטעום במחיר מיוחד את כל הוורסיות שלה כמו שרימפס, סלמון, ובעיקר הלוקוס (22 שקלים). משם התפריט ממשיך למנות יקיטורי המספרות את סיפורו של הגריל היפני של TYO כמו המנה האלוהית נאגי מאקי של אספרגוס עטוף באנטריקוט וטריאקי (47 שקלים) או שיפוד של שרימפס (44 שקלים) או בלאק קוד (55 שקלים), לצד מנות טמפורה וגיוזות, וכמובן, גולת הכותרת, תפריט הסושי של יאמה סאן המציע יותר מ-30 סוגים של סושי, החל מחצאי רולים (30-48 שקלים), הקזושי מרובעים (32 שקלים), טאמאקי הלוא הם הסושי קונוס (44-54 שקלים), ועד לסשימי וניגירי המוגשים בצורה קפדנית (27-68 שקלים). יש גם מוצ׳י עבודת יד שחובה לנסות לקינוח.

אבל מה שותים?

 כמו כל יום ב-TYO, גם ימי שלישי זו הזדמנות מצוינת להגיע למסעדה לטעום סוגים שונים של סאקה במחירים נוחים למשל סאקה יוזו עוקצני, או סאקה הקצורו סאיורי ניגורי שהוא סאקה אורז משובח עם פטריית קוג׳י וטעמים פרחוניים, או סאקה של נוג'ון ג'ונמאי שמצטרף באופן מושלם לסושי ועוד לא מעט סוגי סאקה פרמיום שחובה על חובבי הז׳אנר לנסות.

 

שף יאמה סאן (צילום: אסף קרלה)
שף יאמה סאן (צילום: אסף קרלה)

מאסטר סושי Yama-San :״כאחד שגדל ביפן, לבלות באיזקיה זה משהו שאני מכיר מהתקופה שהייתי יותר צעיר אז היינו מסיימים יום עבודה אחר הצהריים והולכים לאזור של האיזקיות ויושבים לשתות ולאכול לכמה שעות ומשם כל אחד ממשיך הביתה לארוחת ערב, למשפחה שלו.
בישראל יש איזקיות, זה המסעדות על האש שהכרתי כשעליתי לארץ, ראיתי המון צלחות על השולחן, אפשר לאכול מה שרוצים, כמו באיזקיה ביפן. עבדנו כמה חודשים על הקונספט של איזקיה ב TYO כשהרעיון של הערב הזה הוא פשוט לבוא ולאכול המון מנות קטנות, לשתות מבחר של סאקה ליד. דרך הערב הזה בשבוע אני רוצה שקהל חדש יבוא להכיר את TYO וגם לעשות משהו שונה קצת לקהל הקבוע של המסעדה״

 כתובת: שבזי 58 טלפון 0737588728