מההיתר להשליך קליפות בוטנים על הרצפה, דרך נברשות הפסיפס היפהפיות והגבוהות ועד הבשרים שבהם המסעדה מתהדרת: ביקור ב"הבוקרים" בגבול חולון ותל אביב

חנה בבלי כנראה הייתה מתפלצת: במסעדת "הבוקרים" בגבול חולון ותל אביב משליכים את קליפות הבוטנים על הרצפה. בכל שולחן, עוד לפני שלב ההזמנה, מוגש דלי מתכת ובו בוטנים קלויים חמימים. השלכת הקליפות על הרצפה - מנהג שהגיע לישראל מטקסס כבר באייטיז - מלווה בחוסר נעימות גדול מצד הלקוחות. זה מותר וזה נהוג וזה כל הקטע, ועדיין, רמת המבוכה גבוהה.

הבוקרים דלי בוטנים (צילום: אלון צרפתי)
הבוקרים דלי בוטנים (צילום: אלון צרפתי)

מסעדת "הבוקרים", ממש מול בית החולים וולפסון, מלאה בדיסוננס. מצד אחד תחושת חופש ו"אין מבוגר אחראי", מצד שני נברשות פסיפס יפהפיות וגבוהות תלויות בהמוניהן בכל חלל המסעדה הגדול. ואיך האוכל? בדיוק בשביל זה אנחנו פה.

קליפות בוטנים על רצפת הבוקרים  (צילום: אלון צרפתי)
קליפות בוטנים על רצפת הבוקרים (צילום: אלון צרפתי)

התחלנו בסלט לא שגרתי: טבולה כרובית. הטבולה כאן נטולת גרגירי בורגול, ואת מקומם תופסת כרובית קצוצה עד דק - כל כך דק, עד לגודל של גרגיר. יחד איתה מתווספים לסלט חמוציות, בצל ירוק ועשבי תיבול ברוטב המבוסס על תפוזים. אומנם טעם תפוז לא הרגשנו, ועדיין, הסלט בעל טוויסט מרענן ומתובל לתפארת מדינת ישראל. החמוציות הן אלמנט שחוזר על עצמו במספר מנות, בהן גם בסלט הערבי ג'רג'יר, המבוסס על עלי גרגיר הנחלים, יחד עם קצת ג'עלה ותיבול חמצמץ מצוין. כל אחד מהסלטים מוגש בגודל נדיב, וגם מחירם סביר (35 שקלים לאחד).

"הבוקרים" מתהדרת בבשרים, ולשם כך הגענו. דווקא ביום שישי לא מגישים את פלטות הבשרים שבאמצעותן אפשר לטעום מגוון מרשים של בשרים. לא עזרו התחנונים, המלצרים עמדו בסירובם לא להגיש את הפלטה, מהנימוק שהן "תופסות את כל עמדות הצלייה".

התחכמנו, והזמנו סטייק טיבון, הלוא הוא פורטרהאוס - המורכב מעצם שחלקה האחד הוא סינטה והשני פילה, שני סוגי בשר במנה אחת (295 שקלים ל־700 גרם). המנה מוגשת כאשר הבשר הופשט מהעצם ופרוס לנתחים נאים במידת העשייה הרצויה לכם. הסינטה הבשרנית והפילה המעודן עשויים מצוין, מתובלים לדברי המלצרים במלח ובפלפל בלבד, למרות שאנחנו יכולים להישבע שהרגשנו טעם של גבינה. גם העצם שווה אחיזה ביד ולעיסת השאריות שעליה.

הזמנו בטעות גם סטייק אנד אגז. "בטעות", מפני שעד שהמנה הגיעה, כבר שבענו די והותר. ובכל זאת, סיימנו גם אותה, ולו בשביל סטורי באינסטגרם שבו הביצה נדקרת והחלמון נשפך על הסטייק לאטו. הסטייק המוגש כאן הוא פילה עגל עסיסי שעשוי במידת צלייה MW, ועליו שתי ביצי עין רכות (139 שקלים). על הקינוח דילגנו. במקומו, פיצחנו בוטן נוסף: הפעם כבר שמנו את הקליפות על השולחן כדי לא ללכלך את הרצפה. 

 סטייק אנד אגז (צילום: אלון צרפתי)
סטייק אנד אגז (צילום: אלון צרפתי)

“הבוקרים", הלוחמים 1 תל אביב (מול בית החולים וולפסון), 6855777 - 03

חמישה קינוחים מושחתים

מילקשייק במבה אדומה, "גודנס" בתל אביב, 38 שקלים

גודנס - מילקשייק במבה אדומה 83 שקל (צילום:  גודנס )
גודנס - מילקשייק במבה אדומה 83 שקל (צילום: גודנס )

עוגת שוקולד בציפוי כדורי שוקולד, "המאכלים של נופר" באתר קובבא, 350 שקלים

עוגת שוקולד בציפוי גנאש שוקולד וכדורי שוקולד, 350 ש''ח (צילום:  באדיבות קובבא)
עוגת שוקולד בציפוי גנאש שוקולד וכדורי שוקולד, 350 ש''ח (צילום: באדיבות קובבא)

מגדל דיסקיות שוקולד עם גלידת קרם עוגיות, "הגראז'" בראשון לציון ובתל אביב, 39 שקלים

מגדל ''הגראז''' (צילום: חיים יוסף)
מגדל ''הגראז''' (צילום: חיים יוסף)

גלידת לחם וחמאה, "ארטה" בתל אביב, 94 שקלים לקילו

לחם וחמאה גלידרייה ארטה (צילום: דניאלה קונטיני )
לחם וחמאה גלידרייה ארטה (צילום: דניאלה קונטיני )

ברד פודינג, "אברטו" בגדרה, 54 שקלים

ברד פודינג 54 ש''ח אברטו גדרה (צילום: אנטולי מיכאל)
ברד פודינג 54 ש''ח אברטו גדרה (צילום: אנטולי מיכאל)