משק עפאיים מתארח באסיף לחגיגת שבועות

לכבוד חג הביכורים, קפה אסיף יארח למשך שלושה ימים את המעדנייה של משק עפאים, מראשוני המשקים האורגניים בארץ, שהוקם על ידי השף והחקלאי הדיי עפאים ואחיו ינון, במושב עידן שבערבה בשנת 1999. בין המוצרים שיימכרו: גבינות העיזים הייחודיות תוצרת המשק, מגוון ממרחים וריבות בייצור עצמי, יוגורט טבעי, ביצי חופש, שמני זית מזנים שונים, יינות, מאפים, גרנולה ביתית, עוגיות ועוד.
ביום שלישי של אותו השבוע (23.5), יגיש הדיי בקפה אסיף תבשיל גדי מהמשק לצד בצקניות קלוסקעס (אטריות דקיקות), ירקות אביב וחלמונים, במסגרת מסורת "סיר של בית", בה שפיות ובשלנים שונים מתארחים בקפה ומבשלים מנה שיקרה לליבם.
להזמנת שולחן ולעוד פרטים.

'המטבח של רמה' מארח את הילה אלפרט לדואט ביכורים מלוא הטנא

בערב חד פעמי, יקבלו רמה והילה אלפרט את חג שבועות בארוחה שיונקת השראתה מאוויר ההרים הצלול כיין, מחג הביכורים ומאהבתן לבישול  וזו לזו. הארוחה שיצרו השתיים מציאה פרשנות של כל אחת מהן לחיטה , שעורה, גפן , תאנה, רימון, זית ותמר.
כיאה לחוקרות קולינריות  הכניסו השתיים טאץ' נאמן למקור במנות השונות לדוגמא: במנת המסחאן ישתמשו בענבים מוחמצים שמקורם  מענבים הנבצרים לפני הבשלתם.

מה בתפריט: עלי גפן ממולאים בפריקה /כיסוני תרד טורקי של הילה - ברוטב חמאה ודיבס ענבים / סשימי טונה עם קולי דובדבנים / סלט ללי - דובדבנים, כוסברה, צ'ילי,  שמן זית נבאלי, פלפל חריף ופלמידה בכבישה עדינה / סלט לולו של הילה – עלים ירוקים וחרדליים בתיבול ויטנאמי וזית מאחרים פצפוצי זנבות וכבדי לולו /מסאחן – קונפי עוף, קרם בצל ויין לבן, ענבים מוחמצים ובצל בסומק / גרניטה זוטה עם תזקיק תמרים / שוקי טלה בבישול ארוך בטאבון /סלסת לחי גרסת שבעת המינים מרק מלון של הילה - עם חלב שקדים, קרח רוזטה, כדורי מרציפן ופלפל חריף / פחזניות - קרמבל פריך עם גלידת יוגורט עיזים, גרידת לימון ורוטב דבש חם

מחיר הארוחה:  346 ש״ח לאורח לארוחת ערב (לא כולל שתיה ושירות)
***יתכנו שינויים בתפריט בהתאם למצב השוק והרוח     להזמנת מקומות   

הילה ממתארחת במטבח של רמה (צילום: יחצ)
הילה ממתארחת במטבח של רמה (צילום: יחצ)

סדנת וויסקי וגבינות במזקקת הוויסקי הישראלית M&H (מילק אנד האני) 

לרגל חג השבועות, מזקקת הוויסקי הראשונה והגדולה בישראל, M&H (מילק אנד האני), מציעה חוויה מחדדת חושים, סדנת טעימות וויסקי וגבינות. סדנת טעימות וויסקי וגבינות משלבת ארבעה סוגים שונים של גבינות בוטיק איכותיות יחד עם טעימות של ארבעה סוגי סינגל מאלט מובחרים מתוצרת M&H ובנוסף, ביקור בחדר החביות של המזקקה וטעימות סינגל מאלט ישר מהחבית. סדנת הטעימות כוללת סיור במזקקה לאורך כל תחנות ייצור הוויסקי, הדרכה על האופן בו טועמים וויסקי, איך טועמים גבינה ואיך משלבים נכון בין השניים, באופן שיעצים את חוויית הטעימות. סדנה באווירה אינטימית וייחודית שתשאיר אתכם עם טעם של עוד. 

עלות לאדם: 150 ₪  משך הסדנה: כשעתיים 
תאריך ושעה: 24.5, 8.6, 21.6, בשעה 20:00 מיקום: מזקקת  M&H, רחוב התחיה 16, תל אביב לינק להזמנה

מילק והאני (צילום: עדי הלמן)
מילק והאני (צילום: עדי הלמן)

מסעדת ארמון סהרה במשתה שבועות של הגליל

 לקראת שבועות מסעדת ארמון סהרה של השף נשאת עבאס, מציע תפריט עשיר מרכיבים מן הטבע, עונתיים ומיוחדים החוגגים את ביכורי הארץ והתבואה. המאכלים הייחודיים בשילוב עשיר המוצאים בתפריט כוללים: מבחר גבינות איכותיות, גבינת עיזים קלויה בשמן, בסבוסה אפויה עם ריקוטה ודבש בטאבון, כיסונים ממולאים בצנוברים פטרוזיליה וכוסברה מבושלים ביוגורט חם, חלומי על גחלים, שישברק צמחוני, כיסונים ממולאים בצנוברים פטרוזיליה וכוסברה מבושל ביוגורט חם,  עלי גפן ממולאים שהן בשיא העונה, סלט שקדים ירוקים עם שומר בר לימון ושמן זית על מצע יוגורט עיזים מהמרעה של העמק. כל אלו לצד הקינוח הפופולרי שיפודי כנאפה על גחלים עם מי סוכר וקינוחים נוספים.
טווח מחירים: מחיר הארוחה לסועד מ- 150 ₪ עד 220 ₪  (כולל מנות ראשונות, עיקריות ושתיה קלה).

ארמון סהרה, כפר נין . טלפון לבירורים: 04-6935101

ארמון סהרה (צילום: שני בריל)
ארמון סהרה (צילום: שני בריל)

שבועות חגיגי ביקב קסטל

יקב קסטל ומאפיית 'לחמים' מכריזים על שיתוף פעולה מיוחד במהלך חודש מאי ולקראת שבועות שבפתח!
לכבוד שיתוף הפעולה ב25.5 ערב חג שבועות יתקיימו טעימות חופשיות של היינות בסניף 'לחמים' ברחוב החשמונאים תל אביב. 
לצד זה מזמין יקב קסטל  לשישי שמשי שכולו יין טוב בתאריך ה19.5 עם הגרוב של הרכב Senor Aroshas, מטעמים מבית 'לואיזה' ומגוון יינות היקב המוצעים לרכישה בכוסות ובקבוקים | גלריית מרתף החביות שלנו תהיה פתוחה לסיור עצמאי | נשמח להרים איתכם כוס לחיים | הכניסה בהזמנה מראש בלבד | עלות הכניסה כוללת כוס יין ראשונה | דוכני אוכל ויין בתשלום נפרד

הכניסה בהזמנה מראש בלב להזמנות אונליין: https://ontopo.co.il/castelfriday

לחמים ויקב קסטל (צילום: דניאל לילה)
לחמים ויקב קסטל (צילום: דניאל לילה)

הסודות של שבועות- כיתת אומן טבריינית עם חמי פסקה על הגג של FOODISH

אם לא התמזל מזלכם להיוולד למשפחה ממוצא ספניולי, כנראה שלא יצא לכם לטעום כיסוני קלסונס-שיש להם שורשים בקהילה היהודית של רומא העתיקה וגם גרסא טבריינית מופלאה בת מאות שנים שחוגגת את הגבינה הצפתית המסורתית.
אם אתם רוצים ללמוד איך להביא את האוצרות האלה אליכם הביתה, FOODISH מזמינים אתכם לסדנת אומן עם חמי פסקה , השף של מסעדת שולה החיפאית שגדל במטבח הטברייני של סבתו.במהלך הסדנא שתמשך כשעתיים תוכלו להכיר את המטבח הטברייני הייחודי ולהתנסות בהכנת הקלסונס , הרשיתה, המדרוטה והלאבנה וכמובן לסכם הארוחה טבריינית קטנה .
250 ₪ לאדם ביום ראשון 21.5 שעה 19:30 בגג מוזיאון אנו (קמפוס  אוניברסיטת תל אביב- רחוב קלאוזנר , רמת אביב)
לינק להזמנה

שף חמי פסקה_ (צילום: אנטולי מיכאל)
שף חמי פסקה_ (צילום: אנטולי מיכאל)

סילו מציגה משתה לחג שבועות

מסעדת "סילו", המסעדה המדי-איטלקית בפארק פרס בחולון, חוגגת את חג השבועות ותגיש את משתה הבוקר המפורסם שלה בגרסת חג מלאת גבינות ומטעמים.במסגרת בראנץ' סילו לשבועות יוגשו למרכז השולחן מגש צ'יקטי לפתיחה, פלטת גבינות, פריטטת גבינות ברוטב רוזה, מנה עיקרית לבחירה לסועד, 2 שתייה וקינוח טורטה דלה נונה (עוגת ריקוטה וצנוברים), במחיר של 119 ₪ לסועד.
בין המנות אופציות טבעוניות וללא גלוטן

בראנץ' שבועות של סילו – 25,26,27.5, 09:00-12:00 (שישי מ-08:00), מסעדת סילו, פארק פרס חולון
לתפריט הבראנץ' המלא

סילו שבועות (צילום: יחצ)
סילו שבועות (צילום: יחצ)

שבועות בטייסטינג רום: חגיגת גבינות ויין

בבר הטייסטינג רום, מרתף היין המעוצב בשרונה מציעים חוויה זוגית שתכניס אתכם לאווירת החג בצורה קלאסית כוללת כרטיס כניסה לעולם היין ופלטת גבינות המיוצרות במחלבת בוטיק מקומית. המחיר הכולל עבור הבילוי הוא 250  שקלים לזוג. 21-24 במאי החל מהשעה 17:00 ויכלול טעימות יין מתוך מערכות מזיגה אוטומטיות וחדשניות המונעות מהיין להתחמצן לאחר שנפתח, בכל רגע נתון 36 יינות שונים ממתינים לטעימה, בחצי כוס או בכוס. להסבר והדרכה מוצע שירות סומלייה שעוזר לבחור את היין לפי סגנונות, טעמים, תחושות ואזורים גיאוגרפיים. 

רח' אליעזר קפלן 36, שרונה, תל-אביב להזמנת מקום: 3-5333213 0 אתר: www.tastingroom.co.il

טייסטינג רום  (צילום: שחף הבר)
טייסטינג רום (צילום: שחף הבר)

פסטיבל פיצות בפאט ויני

רשת המסעדות Fat Vinny משיקה לכבוד חג השבועות תפריט פיצות חדש ומיוחד עם המון גבינות ותוספות מפתיעות.
הפיצות החדשות יוגשו החל מחג השבועות אבל יישארו גם לאחר החג כחלק מהתפריט באופן קבוע. 

  • בין הפיצות: מרגריטה אינברסה - 59 ₪   מרגריטה הפוכה עם גבינת מוצרלה, רוטב עגבניות, פרמז'ן, בזיליקום ושמן זית 
  • פלרמו- 64 ₪  רוטב עגבניות, מוצרלה, חציל שרוף, זיתי קלמטה, צ'ילי ואורגנו טריים 
  • פפרוני- 71 ₪  רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, פפרוני ובצל מקורמל 
  • ריביירה - 69 ₪  רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, זיתי קלמטה, בצל סגול, אנשובי ואורגנו טרי 

פאט ויני (צילום: אסף קרלה)
פאט ויני (צילום: אסף קרלה)

בוקריה בתפריט שבועות 

מסעדת בוקריה, מסעדה איטלקית משיקה תפריט שבועות חגיגי ומפנק מהמטבח האיטלקי המסורתי,
בין מנות הספיישל: קרפציו אבטיח עם גבינה מלוחה בשמן זית ומלח גס, פלטת גבינות בוטיק וברוסקטה וריבה ב-65 ש״ח,  ספיישל מיקס קרפצ׳יו גבינות: עיזים ובזיליקום, מוצרלה, ריקוטה ערמונים ברוטב חמאה חומה - 76 ש״ח. ופיצה ארבע גבינות בצק הבית, שמנת, מוצרלה, פרמז׳ן גאודה כמהין ומנצ׳גו – 74 ש״ח.
לקינוח ספיישל עוגות גבינה: בניהם תוכלו למצוא גבינה ניו יורק אפויה,  עוגת פירורים, סינימי- אפויה עם קינמון, גבינוגט- אפויה עם דיסקית קראנצית ושוקולד בלגי.
להזמנת מקום: טל׳ 03-7444760 דרך יצחק רבין 17, פתח תקווה.  חלבית וכשרה.

בוקריה (צילום: לירן מימון)
בוקריה (צילום: לירן מימון)

חגיגת שבועות במסעדת TOTI- מטבח איטלקי ערבי למרגלות התבור

 מסעדת תותי (toti  ) השוכנת בכפר דבוריה שבגליל התחתון, למרגלות הר תבור. מציעה לקראת שבועות מגוון מנות חלביות כמו: סלט פריקי - כדורי לבנה מטוגנים  על מצע תערובת עגבניות, פריקי, נענע, בצל, שמן זית ולימון ( 50 ₪ ) פיצה נפוליטנית העשויה קמח איטלקי ,פיצה 4 גבינות- תערובת גבינות מוקרמות וזעתר (45 ₪ )פיצה קפרזה -  בסיס נפוליטני עם עלי אורוגלה , עגבניות שרי,פסטו וביבי מוצרלה (65 ₪ ),פסטה  פטוציני עם מגוון רטבים  שמנת פטריות/ נפוליטנה/ רוטב רוזה וגבינת פרמזן (55 ₪ )בקינוחים - וחלואוויאת אל ג'יבן-  רול בצק סולת מגולגל עם גבינת שמנת (30 ₪ ) בקלאווה במילוי גבינה טורקית  (30 ₪ ) ועוד...

מסעדת תותי ( toti) כתובת :כפר דבוריה טלפון : 04-9999212

מסעדת תותי  (צילום: יחצ)
מסעדת תותי (צילום: יחצ)

מסעדת סרפינה האיטלקית עם מנות ספיישל 

מסעדת סרפינה האיטלקית של המסעדן יקי כביר מציגה מנות ספיישל מיוחדות לכבוד חג השבועות: לינגוויני שחור - ברוטב אלי אוליו עגבניות ופילה דג לבן בקראסט 128 ₪ , פיצה גבינה כחולה – גבינה כחולה, אגסים ובלסמי 78 ₪ 

סרפינה תל אביב. איינשטיין 10, רמת אביב https://serafina-tlv.com/

בוראטה של סרפינה (צילום: אמיר מנחם)
בוראטה של סרפינה (צילום: אמיר מנחם)

פסטיבל הגבינות היווניות של סלון יווני

לכל החוגגים את חג השבועות, חג מוצרי החלב והגבינות של ישראל, רשת "סלון יווני" טברנת שף של השף גיא פרץ, משיקה פסטיבל גבינות יווניות עם מנות חדשות בסניף התל אביבי. סלון יווני ידועה כמסעדה המייצרת לציבור הישראלי חוויה יוצאת דופן- מבלי להחתים דרכון.
במסגרת פסטיבל הגבינות, יוגש תפריט מיוחד הכולל למעלה מ-30 מנות בצורות הכנה והגשה שונות, על טהרת הגבינות לצד הפרשנות האישית של השף גיא פרץ כיאה למסורת היוונית.

פסטיבל הגבינות הגדול של סלון יווני 21-31/5 לרגל חג השבועות
סלון יווני – טברנת שף,מלון ווסט ת"א, הרצל רוזנבלום 12, תל-אביב-יפו. טל': 050-7740025 https://salonyevani.co.il/

מסעדת ''סלון יווני'' (צילום: שירן כהן)
מסעדת ''סלון יווני'' (צילום: שירן כהן)