אחרי 13 שנה בה שלטו ללא עוררין בכיכר קדומים שביפו וסיפקו את הנוף הכי יפה לים התיכון, פתחומ לפני כמה חודשים, אנשי קלמטה, את האח הצעיר והיפה לא פחות- קפה קלמטה השוכן בחלק התחתון של המבנה המרהיב והישן שם יושבת המסעדה.

איפהשהו זה די מתבקש לשאול  את הבעלים קיקו למה זה לא קרה עד עכשיו, הלוקיישן קיים, הנוף מושלם ואין באיזור בית קפה נורמלי.
עד 2010 עסק קיקו בניהול מקומות שונים של אוכל וחיי לילה, עד שחשקה נפשו בפתיחת מקום משלו, אינטימי וקטן. הוא חיפש לוקיישן. במקביל, אריאל לייזגולד ראה את הנכס בו נמצאת המסעדה היום והתאהב בו. הוא שכנע את קיקו להגיע לראות וזו הייתה אהבה ממבט ראשון גם עבור קיקו.

אז למה לקח להם ככ מלא זמן לפתוח את הקפה ומה ההבדל ביניהם? קיקו ולייזגולד הם אולי אנשי עסקים ממולחים אבל הם גם רומנטיקנים שלא רצו להתרחב מהר מדי ובכח.
בעקבות הקורונה התפנה הנכס הצמוד לקלמטה ואז הם הרגישו שזה מגיע בדיוק בזמן הנכון. שיש בזה משהו שונה מהתרחבות רגילה למסעדה שמביא תוכן חדש ואחר, משהו שונה באווירה היוונית ובקפה קלמטה הם הצליחו להביא את הגיוון שהאיזור היה זקוק לו .

"נהנינו מהמקום כשהיה קטן ונתנו לו לגדול לאט לאט. סירבנו ללא מעט הצעות להתרחבות וסניפים עם השנים. כעת הרגשנו שזה הזמן הנכון להתפתחות. הקפה הוא מקום מאוד קז'ואל, אלו כל אחד יכול להכנס. בבוקר ניתן לראות את אלו שבאו לאספרסו  מול הים עם כריך קטן, בצהריים ניתן לראות את המטיילים של יפו העתיקה נהנים על כוס שבלי לצד כמה מנות. זה המיקס שאנחנו אוהבים" (קיקו).

שולחן לים התיכון. קפה קלמטה (צילום: בועז לביא)
שולחן לים התיכון. קפה קלמטה (צילום: בועז לביא)

אותו לוקיישן - יוון קצת אחרת

קפה קלמטה יותר קז'ואל, לא מחייב, יותר זורם ומאפשר לכולם למצוא מה שבא להם ברגוע.  מקפה ומאפים, כריכים של בוקר קלילים ועד ארוחות צהריים יותר חמות. או סתם קפה או דרינק קליל מול הים.
בתפריט תוכלו למצוא: כריך חזה עוף על הפלנצ'ה עם איולי חזרת (/ כריך אבוקדו פתוח עם סקורדליה וביצה עלומה / מאזטים מוכרים ונהדרים שמזכירים את יוון כמו סקורדליה, איקרא, עלי גפן וכו' / סביצ'ה מוסר עם בורגול, כרוב סגול, עשבים ויוגורט / חוריאטיקי - סלט יווני /  סלט ירוק עם חלומי / סלט הרקולס עם עדשים, דלורית, ברוקולי, כרובית ועשבי תיבול / ספנקופיטה מבצק פילו וממולאת בתרד גבינה פטה וביצה / מוסקה יוונית קלאסית עם חצילים / בפילה דג צלוי עם ירקות /  בלביבות קישואים בטטה תרד כרישה ושקדים וכמובן מלא ספיישלים בהתאם לחשקים של קיקו ואלכוהול נהדר.

קלמטה - המקום הכי רגוע שיש  (צילום: בועז לביא)
קלמטה - המקום הכי רגוע שיש (צילום: בועז לביא)

קפה קלמטה. כיכר קדומים 10, תל אביב יפו טלפון: 03-6819998