בעולם וגם בישראל חוגגים היום (שני) את יום המילקשייק וניל הבינלאומי, שמלבד ההנאה בשתייתו מכיל גם רכיבים תזונתיים בריאותיים. הדיאטנית יעל חן רביע ממליצה להוסיף למשקה מפירות העונה, ובכך לחסוך את תוספת הסוכר לבן, וגם לגוון אותו עם אגוזים ושקדים טחונים וחמאת בוטנים ללא סוכר.

הפעם הראשונה שבה המונח מילקשייק נכנס לשימוש הייתה בשנת 1885. מאז כבש המשקה החלבי לבבות רבים, ואף זכה לשם עברי – קציף חלב. "מילקשייק מרענן ובריאותי לימי הקיץ החמים", אומרת יעל חן רביע, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית - "מלבד ההנאה המרעננת שבו, הוא מכיל במקביל גם רכיבים תזונתיים בריאותיים".

חן רביע ממליצה לשתף את הילדים בחוויית ההכנה, ומצביעה על שורת דרכים להכנת מילקשייק ביתי. "הוא יכול להוות מדי פעם גיוון מרענן לתפריט היומי ולצנן את ימי הקיץ החם והלח כמנה מזינה, מהירה וקלה להכנה", היא מסבירה. "ניתן לשלב את המילקשייק בארוחות היום, למשל בשעות אחר הצהריים כארוחת ביניים, או כארוחת בוקר משביעה ועשירה באנרגיה וברכיבי מזון טובים להמשך היום".

חן רביע ממליצה להשתמש בחלב או יוגורט דל שומן כבסיס למילקשייק, אשר תורמים סידן וחלבון לבניית העצמות ורקמות הגוף. עבור הטבעונים היא ממליצה על משקאות חלב מהצומח כחלופה. היא גם מעדיפה להוסיף לבלנדר מפירות העונה, ובכך לחסוך את תוספת הסוכר לבן. "פירות הקיץ מתוקים באופן טבעי, ולעומת הסוכר התעשייתי – הפרוקטוז בפרי מגיע עם סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, ואין צורך בהמתקה נוספת".

לדבריה, עדיף לעשות שימוש בפירות כמו דובדבנים, מלון, תמר, אבטיח ונקטרינה, העשירים בנוגדי חמצון, שחשובים לחיסון הגוף ולמניעה ולהגנה מפני תהליכים דלקתיים ומחלות. אפשר גם לשדרג ולהעשיר את המשקה בשומן מהצומח, עם תוספת של אגוזי מלך או פקאן טחונים, או חמאת בוטנים ללא סוכר, שקדים ואפילו אבוקדו. "מעט עלי נענע ייתנו טעם מיוחד ועוד תוספת נוגדי חמצון וכלורופיל".