הכתבה נכתבה בשיתוף משק הילמן

רוני הילמן, הבעלים של שמן זית משק הילמן וטיולי ג'יפים קסם הטבע, מספר שתמיד הייתה לו חיבה לטבע והטבע היה המגרש הביתי שלו. לאחר השירות הצבאי התעסק כצלם טבע וצילם עבור מגזינים כגון: "טבע הדברים" ו"נשיונל ג'יאוגרפיק".

לאחר מכן, קנה ג'יפ יחד עם אשתו אביה והשניים פתחו עסק של טיולי ג'יפים "קסם הטבע", בו הם לוקחים תיירים מכל העולם להראות ולחוות להם את הגולן הנפלא.

''קסם הטבע'' - טיולי ג'יפים שנועדו להראות ולחוות את הגולן הנפלא (צילום: רוני הילמן, משק הילמן)
''קסם הטבע'' - טיולי ג'יפים שנועדו להראות ולחוות את הגולן הנפלא (צילום: רוני הילמן, משק הילמן)

אך מתיירות לבד קשה להתפרנס ולפני כ- 10 שנים החליטו השניים להיכנס יחד עם אביו של רוני לתחום החקלאות ולטעת כרם זית מודרני ומתקדם על שיטת הבוצרת, על שטח של כ - 80 דונם. הכרם נמצא על הגבול עם סוריה וממש בשלבים אלו הוא מתרחב ל- 40 דונם נספים.

היום יש למשק הילמן שלושה זנים של זיתים: ארבקינה , קורונייקי וקורטינה, אשר כל זן נמסק ונעצר לבד ומקבל את הטיפול המתאים לו. כרם משק הילמן ניטע בגובה של 460 מטר מעל פני הים על אדמה געשית של רמת הגולן, עם אקלים מאד נוח לגידול זיתים, התורם להגיע לאיכות טובה מאד של שמן זית.

שלושה זנים של זיתים: ארבקינה , קורונייקי וקורטינה. משק הילמן (צילום: רוני הילמן, משק הילמן)
שלושה זנים של זיתים: ארבקינה , קורונייקי וקורטינה. משק הילמן (צילום: רוני הילמן, משק הילמן)

רוני מספר שעל החקלאי לקבל החלטה - האם הוא מחפש כמות גדולה של שמן זית או איכות גבוהה של השמן. כמובן שמשק הילמן בחר ללכת על האיכות הגבוהה של השמן. הזיתים נמסקים על פי אינדקס הבשלה ובדיקות מעבדה התורמים לקבל החלטה נכונה לגבי מועד המסיק, והזיתים מועברים במהירות אל בית הבד לעצירת השמן כדי לשמור על איכותו הגבוהה.

במסיק הראשון בשנת 2014, זכה משק הילמן בתחרות ארצית לשמן הזית הטוב ביותר, ומאז ועד היום ממשיך לקטוף פרסים לאורך השנים. אך לראשונה הפעם, החליט משק הילמן לפרוץ גבולות ולשלוח את שמן הזית שלהם להתחרות בעולם.

בתחרות "ATHENA" שביוון, זכו בשתי מדליות כסף אך בשל מצב בריאותו של אביו של רוני, לא הגיעו לטקס הזכייה, אולם שגריר ישראל נעם כץ כיבד אותם בנוכחותו וייצג את משק הילמן, שמן הזית הישראלי שזכה בתחרות, דבר שהיה כבוד גדול. 

שגריר ישראל ביוון, נעם כץ, בתחרות ''ATHENA'' (צילום: Athena IOOC 2003 award ceremony , s Mr. Panos Smirniotis)
שגריר ישראל ביוון, נעם כץ, בתחרות ''ATHENA'' (צילום: Athena IOOC 2003 award ceremony , s Mr. Panos Smirniotis)

בתחרות האיטלקית "EVO", זכו בשתי מדליות זהב על שני הזנים שנשלחו - קורונייקי וארבקינה.

מימין למטה: מנהל התחרות, רוני ואביה עם המדליות ושאר הזוכים.  (צילום: LAURA LAURO, @laurainraw and IOOC Italy EVO, @evoiooc )
מימין למטה: מנהל התחרות, רוני ואביה עם המדליות ושאר הזוכים. (צילום: LAURA LAURO, @laurainraw and IOOC Italy EVO, @evoiooc )

בטקס הזכייה נכחו רוני ואביה שעלו על הפודיום וסיפרו על הגולן והשמן זית הישראלי.

אביה, אשתו של רוני, מספרת שהסיפוק שלה לרוב מגיע מקבלת מחמאות מצד הלקוחות על טעמו ואיכותו של שמן הזית, אך הפעם יש גם מדליות זהב מאיטליה שמוכיחות זאת.

שמן הזית נארז אצלם במקום ויוצא כל יום ממרכז המבקרים לכל הארץ. למרכז המבקרים מגיעים גם תיירים שבאים לטעום את השמן ולשלב טיול ג'יפים עם רוני ברחבי הגולן, ובלילה יוצאים לחפש את חיות הבר שיוצאות לחפש אחר הטרף.

לא סתם אמרנו טוסקנה, כי עם הג'יפ אפשר גם לנסוע אל הכרם זית, לראות ולשמוע הסברים על גידול הזיתים. 

משק הילמן שם את השמן זית הישראלי על המפה. 

עכשיו כדאי שאתם תשימו את משק הילמן על המפה וסעו בקיץ הזה לגולן בניחוח טוסקנה, שם תכירו אנשים מיוחדים שעומדים מאחורי חקלאות צעירה ישראלית ובועטת.

להזמנות חייגו - 052-2983325

הכתבה נכתבה בשיתוף משק הילמן