רשת "ביגה", המונה כ-35 סניפים בארץ, משיקה מנות חדשות לכבוד שנת 2024 עם קונספט מעניין - מנות שף הלקוחות ממסעדות הביסטרו המובילות בעולם המשלבות טעמים איטלקיים, מקסיקנים ואסיאתיים ומתחייבת למחירים "שווים לכל נפש".

התפריט החדש של "קפה גרג" יוצא לדרך - והוא הולך להפתיע אתכם
המסעדה המוכרת חוזרת - באנו בשביל השף, נשארנו בשביל האוכל

אני מודה, לא אכלתי בביגה לפני ביקורי הנוכחי במסעדה ותמיד חשבתי שמדובר ברשת מיינסטרים המגישה רק מנות קלאסיות של בית קפה, אך האמת היא שחלק מהמנות החדשות הפתיעו אותי מאוד. רגע לפני שנתחיל אני ממליצה לא לקרוא את שורות אלו כשאתם על בטן ריקה... שלא תגידו שלא ידעתם.

בגזרת המנות הראשונות, ביגה מתחדשת עם מנת הארנצ'יני (54 ש"ח) המוכרת מאוד לחך הישראלי. ממבט ראשון, הכדורים הזהובים והתפוחים האלו נראים כמו סתם עוד חמישה כדורים שכבר יצא לי לאכול בכל מסעדה איטלקית אפשרית, אבל ברגע שלוקחים ביס – חווית העונג מתחילה. הגבינה נמתחת ונמתחת עד שכמעט הוצאתי עין למי שישב ממולי, והכדור עצמו קראנצ'י וטעים ברמה שאתם הולכים לריב על מי יאכל את הכדור האחרון.

כדורי ארנצ'יני, ''ביגה''. תזהרו שלא להוציא למישהו עין (צילום: רומי מילר)
כדורי ארנצ'יני, ''ביגה''. תזהרו שלא להוציא למישהו עין (צילום: רומי מילר)

מנת פתיחה מוצלחת נוספת היא סלט הכרובית והטחינה החמצמצה (52 ש"ח). מדובר בסלט קליל וטעים של כרובית מטוגנת, פטרוזיליה, נענע, סוגי בצלים, טחינה לבנה, צנוברים, שמן זית, לימון וסומק שנותן בוסט סגול של רעננות לכל הכיף הזה. לטעמי, שילוב של מרכיב מטוגן עם מרכיב קליל במנה הוא תמיד מנצח.

הקנלוני של סבתא פרנצ'סקה הוא מכה של מנה, אבל במובן שאי אפשר להפסיק לאכול ממנה. דפי פסטה רחבים ממולאים חצילים קלויים, תערובת גבינות, עגבניות שרי צלויות ובזיליקום המוגשים על רוטב אדום עז של עגבניות, שמן זית ופטה. מנה בצקית, קריספית וטעימה בטירוף. המלצה שלי – אל תתחילו איתה אם אתם לא מתכוונים לחסל את כולה. במקסימום, בטוח תמצאו פרטנר רעב שיזלול אותה יחד איתכם.

קנלוני חצילים, ''ביגה''. יואו והקראסט הזה בצדדים (צילום: רומי מילר)
קנלוני חצילים, ''ביגה''. יואו והקראסט הזה בצדדים (צילום: רומי מילר)

טבעונים? זה בשבילכם: ביגה מתחדשת עם מנה מגניבה של טאקו מקסיקני (57 ש"ח), שתי מיני טורטיות ממולאות אבוקדו, סלסה, חסה, עלי כוסברה והשוס – בשר רידיפיין 100% טבעוני בסגנון אסאדו שמרגיש ממש כמו בשר אמיתי. המנה מוגשת עם נאצ'וס ומטבל חלפיניו אננס. לטעמי המנה שוחה ביותר מדי רוטב מה שגורם לטורטיות לאבד מעט מהפריכות, אבל בסך הכל עדיין מדובר במנה שלגמרי שווה לנסות.

ועכשיו נעבור אל העיקריות. מנה מעניינת במיוחד שתפסה לי את העין ואת החך היא מנת מומביי סלמון (102 ש"ח). תבשיל קארי אדום פיקנטי עם חלב קוקוס, נתחי פילה סלמון, תפו"א, בצל ירוק, אפונה ויוגורט המוגש לצד אורז לבן, צ'אפטי ומטבל יוגורט חמצמץ. לאוהבי המטבח האסיאתי ובמיוחד ההודי זאת המנה בשבילכם, טעמיה עשירים אך מאוזנים ומענגים והכמויות בה מספקות, אם כי אפשר היה לפנק בעוד כמה נתחוני סלמון.

טאקו מקסיקני טבעוני, ''ביגה''. נראה כמו בשר, מרגיש כמו בשר, אבל זה לא בשר (צילום: רומי מילר)
טאקו מקסיקני טבעוני, ''ביגה''. נראה כמו בשר, מרגיש כמו בשר, אבל זה לא בשר (צילום: רומי מילר)

במסגרת המנות העיקריות והקלאסיות שקשה מאוד ליפול איתן ביגה מציעה את מנת הריזוטו פטריות (74 ש"ח). המנה עצמה קרמית ועשירה בטעם של פטריות, חומרי הגלם האיכותיים מורגשים והטעם פשוט מעולה. ביום חורפי וקר או בכלל כשזקוקים לנחמה, בעיקר בתקופה הנוכחית... זאת בדיוק המנה המתאימה.

לנמנעים מגלוטן יש בפי בשורה חשובה: ביגה מתהדרת במפעל ללא גלוטן, בן 5 שנים, שהועתק אחד לאחד מרומא. ואכן, מגוון רחב של מנות לחם, פיצות, סלטים ואף דגים ניתן לבקש בוורסיה ללא גלוטן. כך למשל בסלט קיסר (59 ש"ח) ובמנת הסלמון הצלוי לצד פירה ברולה (97 ש"ח) שהוא שיחוק בפני עצמו. בדומה לכך, ניתן גם להחליף מספר מנות לוורסיות טבעוניות כדוגמת מנת הטורטליני ארטישוק ברוטב שמנת וכרובית (82 ש"ח). האפשרות להחליף רוטב חלבי בטבעוני היא לגמרי נכונה ומבורכת בעיני, לצערי לא טעמתי את הגרסה הטבעונית אבל אם מדובר ברוטב שמנת טבעוני - בכלל שיחקתם אותה ביגה.

ריזוטו פטריות של ''ביגה''. תודו שבא לכם כף גדושה מכל הטוב הזה (צילום: רומי מילר)
ריזוטו פטריות של ''ביגה''. תודו שבא לכם כף גדושה מכל הטוב הזה (צילום: רומי מילר)

ובכן נכון, ברמת תמחור המנות החדשות, ביגה אינה זולה יותר ברמה משמעותית ממסעדות ביסטרו ושף מובילות אחרות ויש לה עוד על מה לעבוד על מנת להשיג מחירים ה"שווים לכל נפש" כטענתם - אך ייאמר לזכותה שהמנות אותן היא מציעה גדולות, מגוונות, עשירות וערבות מאוד לחך הישראלי. כמו כן, הרשת משתדלת לגעת בקהלי יעד שונים ומגוונים ומאפשרת מקום חשוב בשולחן לנמנעים מגלוטן ובשר שבינינו, בין אם מכפייה ובין אם מבחירה.

השקת התפריט החדש של ''ביגה'' לשנת 2024 (צילום: אסף קרלה)
השקת התפריט החדש של ''ביגה'' לשנת 2024 (צילום: אסף קרלה)

הגיע הזמן שרשת מרכזית בישראל תוביל מהלכים משמעותיים והכרחיים שכאלה, שיתאימו למגוון רחב יותר של בחירות והעדפות של הסועדים הישראליים. אסכם את החוויה עם מילותיו של איתי שפיגל, שף הרשת: "ההשראה שלנו זה לתת מענה ואת החוויה הכי טובה שאפשר לתת". ביגה, מענה וחוויה קולינרית טובה מאוד אתם בהחלט נותנים. כלל העולמות כמובטח - איטליה, תאילנד, הודו ומקסיקו מתמזגים יחד בפה להרמוניה טעימה ומדויקת שמותירה את הבטן מלאה ואת הצלחת ריקה.