השבוע בחרתי לחזור ולהכין את העוגיות הנימוחות והאהובות כל כך. הן עשויות מבצק פשוט וקל להכנה ומוכרות כמעט בכל בית. העוגיות עשויות מבצק שמשתלב נהדר עם כל מלית שתבחרו. לעתים קוראים להן כרוכיות ולעתים מגולגלות. ברגע שהן יוצאות מהתנור, כל בני המשפחה מיד מגיעים למטבח כדי לטעום אותן.

למתכונים נוספים היכנסו לאתר של פסקל

טעימה של בית: שלושה קינוחים שכל אחד מהם הוא עונג שבת
הכל מהכל: מתכון למרק חרירה מושלם

לעוגיות הללו יש המון גרסאות, והן משתנות בהתאם לסוג הבצק והמלית שבהם תשתמשו. הן לא מתוחכמות במיוחד, אבל מפתיעות בכל פעם מחדש. מאחר שאין בבצק סוכר, מפדרים את הכרוכיות בהמון אבקת סוכר בתום האפייה, ואז פורסים. הפעם בחרתי להבריש אותן בביצה טרופה ולפזר על הגלילות לפני האפייה גרגירי שומשום. אתם בהחלט יכולים להסתפק רק בבזיקת אבקת סוכר.

המלית המוכרת והאופיינית ביותר היא ממרח תמרים אשר לפעמים משלבים בו מעט נטיפי שוקולד או אגוזים. בעוגיות שלפניכם שילבתי בין ממרח תמרים, חלווה, סילאן ושאריות של אגוזים שונים גרוסים.

החומרים ל־3־4 גלילות:

3 כוסות קמח מנופה
1 גביע שמנת חמוצה/אשל/יוגורט או מעדן סויה
1 ביצה (אפשר חלמון בלבד)
1/2 כוס סוכר
200 גרם חמאה/מחמאה
1 כפית תמצית רום
1 שקית סוכר וניל
1 שקית אבקת אפייה
למלית:
1 קופסת ממרח תמרים
1 כוס מיקס של אגוזים גרוסים
2 כפיות קינמון טחון
1 כוס חלווה מפוררת או חוטי חלווה ("שערות")
1/2 כוס שוקולד צי'פס (אם רוצים)

עוגיות מגולגלות (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות מגולגלות (צילום: פסקל פרץ-רובין)

להברשה:

1 ביצה טרופה מעורבבת עם 1־2 טיפות שמן
1/2 כוס גרגירי שומשום

אופן ההכנה:

1. מניחים את כל חומרי הבצק בקערה או במערבל חשמלי ומערבלים באטיות עד לקבלת בצק אחיד וחלק. אם צריך מוסיפים מעט קמח. אפשר לאחסן במקרר כחצי שעה.

2. הכנת המלית: מניחים בקערה בינונית את ממרח התמרים, מוסיפים את האגוזים הגרוסים והקינמון ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.

3. מחלקים את הבצק ל־4־3 חלקים שווים, מרדדים כל חלק על משטח מקומח לעלה דק ואחיד ומורחים על העלה חלק מהמלית. מפזרים על ממרח התמרים שערות חלווה ונטיפי שוקולד בשכבה אחידה, מגלגלים את הבצק מהצד הקרוב אליכם אל הצד המרוחק מכם לגלילה אחידה ומהודקת.

עוגיות מגולגלות (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות מגולגלות (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות מגולגלות (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגיות מגולגלות (צילום: פסקל פרץ-רובין)

4. מניחים את הגלילות כשהצד עם סגירת עלה הבצק כלפי התבנית, מניחים את הגלילות ברווחים זו מזו בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. מברישים בביצה הטרופה את הגלילות ומפזרים עליהן את גרגירי השומשום.

יוצרים בעזרת סכין סימנים לחיתוך הפרוסות. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) במשך כ־30־25 דקות. מוציאים מהתנור ומצננים קלות. בעודן חמות/פושרות חותכים לפרוסות בעובי 2 ס"מ. שומרים בצנצנות בעלות סגירה הרמטית או בכל כלי אחסון אחר. עוגיות אלו נשמרות היטב עד שלושה שבועות.