עוד רשת מזון מהיר עשתה עלייה לישראל וכפרובינציה האומללה שאנחנו, נרשמו תורים של עד שעה וחצי. בואו נראה כמה זמן ייקח עד שנהרוס גם אותה.

למי שלא מכיר ״שייק שאק״ היא אחת מרשתות המזון מהיר המצליחות בעולם. היא החלה את דרכה בשנת 2001, תאמינו או לא, כדוכן נקניקיות ניו יורקי צנוע שהקים המסעדן האמריקאי דני מאייר. מהנקודה הזו התפתחה ״שייק שאק״ למעצמה ג'אנק פודית אמיתית ולאחת הרשתות הרווחיות ביותר בתחום. בישראל עתידים להיפתח עוד 15 סניפים אז לא לדאוג.

מדי פעם מגיעה לישראל איזו רשת מזון מהיר גדולה ואנחנו מתרגשים כאילו הפכנו לחלק מהעולם המתקדם והנאור ולא מדינה מסכנה עם לוקיישן סוג ז׳ המקוששת נדבות לאפודים קרמיים לחיילים. כמובן שאין שום דבר רע בלנסות להרגיש חו״ל, רק שלנו, לצערנו, אין את הפסיליטיז לתחזק דבר שכזה. מבינים, פשוט שם, בניכר, יש סטנדרטים ופה עד כמה שזה עצוב, אין. 

זה לא שאנחנו כלקוחות לא מבינים מה טוב ומה לא. אנחנו מבינים טוב מאוד וגם יודעים להעריך משהו על רמה, גם אין לנו בעיה לשלם בהתאם, פשוט נראה שבעלי העסקים לא בנויים למחויבות לטווח ארוך. אין להם יכולת לתחזק קשר של שנים, הם נכנסים ישר לשלב ה״לאב בומינג״, נותנים עבודה ואז נמאס ו״יאללה ביי״. ואנחנו, הלקוחות התמימים והמבולבלים נשארים להתרפק על זכרונות עמומים מתחילת הקשר של ״דווקא בהתחלה היה טוב״ .

הרי זה רק עניין של זמן עד שההזנחה הישראלית תתחיל ״טו קריפ אין״ בדמות תפריטים מוכתמים ברוטב בברביקיו, הגשה חפיפניקית, לכלוך וכל הכיף.

אם מסתכלים על רשתות המזון מהיר שעברו כאן, אף אחת מהן לא באמת צלחה ״מקדונלדס״ ו ״בורגר קינג״? באותה מידה יכלתם לאכול סולייה של נעל. ״פיצה האט״ ו״דומינוס פיצה״? אחת קרסה והשנייה בתהליכי גסיסה, ״קנטאקי פרייד צ'יקן״? עדיף לאכול שאריות מהזבל. ״סינבון״ ו״דאנקן דונאטס״? החזיקו פה שנייה וחצי והתחפפו ״סטארבקס״? מי זוכר שהיה פה בכלל.

כפי שניתן לראות, יש לנו רפרטואר עשיר בהרס מותגי ענק מחו״ל.

רשתות מבוססות ומצליחות לא מחזיקות פה מעמד יותר מיומיים וחצי,ולמה  אתם שואלים? כי אנחנו הורסים אותן. 

אם אפשר להגיד משהו על הישראלים זה שהם לא טיפשים ובטוח שלא פראיירים. התהדרות ב״ברנד ניים״ לא תגרום לנו לחשוב ״וואו זה ממש כמו בחו״ל!״ אם זה לא, רוב הסיכויים שזה זה נראה כמו הפרצוף של מי שהכין את זה (לא בקטע רע) בדרך כלל נער מחוצ'קן בן 18 בעבודה מועדפת שמקבל שכר מינימום.

ובל נשכח את תרועות החצוצרה לרגל הפתיחה החגיגית של רשת החנויות ״קרפור״. לתומנו חשבנו שנקבל מוצרים איכותיים כמו בשאנז אליזה, בפועל, הציגו לנו את אותם מוצרים עייפים של ״מגה בעיר״ בתוספת קרקרים עם שוקולד מצרפת, וואו. אותו דבר לגבי סניפי ״סבן אילבן״ המציגים מוצרים גנרים לחלוטין שתוכלו למצוא ב״סופר יודה״ או בam:pm.

וכמובן שגם חברות ההלבש לא חפות מפשע. עצם העובדה שנפתח פה סניף של "אייץ אנד אם" או ״פוראבר 21״ אבל הסחורה היא מלפני שתי עונות עם הפריטים הכי כעורים שניתן למצוא, כי זה היה הכי זול לקניין, לא יגרום לנו הצרכנים להגיע. תאמינו או לא גם אם היה נפתח פה סניף של ״פריימרק״ המכה של הישראלים, מוקד העלייה לרגל, החנות ב-ה הידיעה. כמו שהוא היה נפתח ככה הוא היה נסגר, אם הם היו מביאים שאריות סמרטוטים ממרתפי המפעל.

אז לכו לאכול ב״שייק שאק״ עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי, כולנו כבר יודעים לאיפה זה הולך.