רוצים לאכול גורמה? לכו ל״כתית״. רוצים לשבוע? קפצו ל״איציק הגדול״. רוצים אותנטי? "הזקן והים״.



אבל אם אתם רוצים לחגוג יום הולדת עם חברים - המקום האידיאלי הוא ״ויקי כריסטינה״. ולא בגלל האוכל - זו דווקא החוליה החלשה בסיפור. ״ויקי כריסטינה״ הוא המקום שבו גם מי שמגיע עם פרצוף קלבסה יצא ממנו עם האף בעננים. האווירה צוהלת, האנשים יפים, המוזיקה עליזה, מחירי המנות סבירים (לפחות לכאורה) והשירות ידידותי. איזה כיף. עם שדרוג קל באוכל, והמקום עוד עשוי להפוך לקאלט.



נעים לשבת בחוץ, נעים לשבת בפנים, יש שולחנות אירוח זוגיים ויש דלפקי בטון המוניים, יש תאורה חמה ויש תפריט אלכוהול מכובד ונדיב. וכפי שאמרו חז״ל - קצת אלכוהול, והעולם ייראה הרבה יותר יפה.



הבעיה מתחילה ומסתיימת, כאמור, באוכל ובתוצרי הלוואי שלו. נתחיל דווקא בלוואי - המחירים. לכאורה, הם נמוכים משמעותית (החל מ-14 שקלים, ולא מגיעים לסכום שטר של 50 שקל) - אפילו



המנות במקדונלד׳ס יקרות יותר. אבל כשמגיעות המנות אי אפשר שלא לחייך: מיניאטוריות כל כך, שהן מתאימות לבובות ברבי ולא לאנשים בוגרים ורעבים. הסיטואציה מגוחכת במיוחד כשמגיעות מנות הבשר - תמורת פחות מ-50 שקל מגיע נתח כה קטנטן של בשר, שהוא נאכל בשני ביסים וחצי. ברוטו.



הבעיה האמיתית במנות היא הטעם. לא שהמנות אינן טעימות - הן כן; ולא שהמנות אינן טריות - הן בהחלט כן. אבל איפה ההשראה? איפה שילוב הישראליות והמזרח-תיכוניות בתוך הקלאסיקות הספרדיות? מדוע נדמה שחלק מהן מזכירות יותר מנות צבאיות (תפוחי אדמה מטוגנים עם רוטב עגבניות) מאשר מנות טאפאס מושקעות?



לא נכליל - יש מנות טעימות מאוד (למעשה, בחלקן התלבטנו אם הן יותר טעימות או יותר קטנות), כמו הסינטה העסיסית שהונחה על פולנטה מתוקה (47 שקל) וגרמה לנו ללקק את הצלחת, או פילה הבקר הצרוב והמשובח על קרם הכרובית (כפית ממנו, לא צריך להגזים), שהפליא אותנו (48 שקל). ולצד הנ״ל קיימות מנות בינוניות, כמו הכרובית המטוגנת (פרס פוליצר למי שכתב את התפריט ופיאר את המנה באלו המילים: ״סלט חם של פרחי כרובית מטוגנת עם איולי שום ועשבי תיבול - 22 שקל), סלט העגבניות א-לה רושפלד, שלא ממש מדגדג את הסלט המיתולוגי שב״הרברט סמואל״ (27 שקל) ופילה הדניס המלוח-מלוח שהונח על אורז קשיח-קשיח (48 שקל).



והאבסורד הגדול ביותר? למרות הכל, נהנינו. אפילו מאוד. כנראה שיש מקומות שבהם לא צריך לאכול - צריך פשוט לשתות קצת, לנשנש קצת ובעיקר לפגוש חברים טובים ולצחוק. 



★★★



"ויקי כריסטינה", התחנה נווה צדק, תל אביב, 03-7367272