אחרי רצף של מסעדות גרנדיוזיות עם קוד לבוש, נברשות ענקיות, הרבה דאווין ואוכל בינוני, כיף להגיע למקום קטן, נטול מניירות, בעל מוזיקה טובה ואוכל מופלא. 



לפני כשנה ביקרנו ב”טיילור מייד”, בר המסעדה החבוי באלנבי 99 (שהוקם על חורבות “סטפן בראון”), וגם אז נהנינו. אבל הפעם נדמה שהשף בני אזולאי (שכלל לא נכח באותו ערב) התעלה על עצמו ובנה תפריט עם מנות מדויקות, מפתיעות ומזילות ריר, שבקלות היו יכולות להיות חלק מתפריט של מסעדות הגורמה הטובות בישראל.
 
הטעמים הדומיננטיים והיצריים באו לידי ביטוי החל ממנה לכאורה פשוטה – ארטישוק צלוי בגריל עם גבינת המאירי (38 שקלים), שפתחה לנו את הערב עם ארומה נפלאה וטעמים עשירים, וכלה במנת רצועות סינטה צרובות ומתובלות היטב, המוגשות בתוך מחבת רותחת ובה חתיכות פטריות עסיסיות וגדולות (46 שקלים). המנות כאן אינן גדולות, אבל המחירים בהתאם: שלוש־ארבע מנות מהתפריט יסדרו לכם ארוחה נפלאה ב־100 שקלים לאיש.
 

נהנינו מאוד ממנת הבאנים ממולאות הבשר המפורק (46 שקלים). נכון, אנחנו פריקים של הלחמנייה הסינית המאודה והאוורירית וזו לא חוכמה שנאהב אותה, אבל ללא מילוי מסעיר היא סתם עוד באן בין כל הבאנים. ב”טיילור מייד” השכיל השף להוסיף לכמות הנדיבה (מאוד!) של הבשר גם מעט חמיצות ומעט חריפות, במידתיות לא מוגזמת, והתוצאה היא באן־קי־מון מסעיר וסקסי, מנה שאפילו הסינים ישמחו לאכול. קוביות המוסר בקראסט (42 שקלים) הגיעו יבשות למדי, ונזקקנו לקוקטיל שיסייע במלאכת הבליעה. 
 
ערב מוצלח ומפתיע כזה, טוב שייחתם בקינוח טעים. למרבה ההפתעה השף לא נפל גם במשימתו האחרונה: מוס השוקולד (42 שקלים) לא רק נדיב בגודלו, כוס ענקית, היו בו הפתעות: שברי נשיקות, בצק מתוק ורוטב עסיסי מעל, שהפכו אותו לאחד הקינוחים הטובים בעיר. הפתעות כאלה בדיוק משמחות אותנו. כמה טוב שבאנו. 
“טיילור מייד” אלנבי 99, תל אביב 03-5033387

ציון: ארבעה כוכבים וחצי