מי לא אוהב שניצל?



חזה עוף הוא אחד החלקים העדינים, הקלים להכנה והאהובים ביותר על ילדים (ולא רק עליהם). אבל תגידו לי, כמה פעמים אפשר להכין שניצלים? זו לא רק הטרחה, הרי בשנים האחרונות, עם תשומת הלב לנושאים הבריאותיים, אנחנו מנסים גם לחסוך בטיגון ולבחור בצורות הכנה אחרות.



אז לא רק שניצל. חזה עוף מצוין לבישול קצר, ולכן הוא טוב גם לצלייה, הקפצה ואידוי מהיר, ורצוי להכינו סמוך למועד הגשתו.



את הנתחים מקבלים על ידי הרחקת העצם המחברת בין שני חלקיו, או אז צורתו הופכת דומה לפרפר. לא פעם תמצאו שמשתמשים במונח זה במתכונים מסוימים. אפשר להשתמש בנתחי חזה העוף השטוחים והדקים המוכנים לשניצל כבסיס למלית: מניחים לרוחב הנתח תוספות מעניינות, ואז מגלגלים כגלילה או סוגרים כמעטפת. מכאן יש מבחר דרכים לבישול: ברוטב, בצלייה, באידוי ובתוך תבשיל קדירה.



עם סיום הבישול, כאשר פורסים את גלילות לרוחב, מתגלות לעינינו פרוסות בשר עוף עם מלית נאה. אפשר להגיש בצלחת עם תוספת של פחמימות או לנעוץ את הגליליות על שיפודי עץ קטנים ולהגיש אותן כהפתעות אישיות לסועדים.



לפורטל הקולינרי של פסקל


טיפסקל


כאשר אתם ממלאים נתחי עוף אין צורך לתפור את הפתחים, אפשר להשתמש בשיפודי עץ קטנים או ללפף סביב הנתח חוט "שמשון" משומן היטב.



חזה עוף ממולא
החומרים (ל־6 מנות):



למלית:
2 כפות שמן זית משובח


2 שיני שום כתושות


2 כוסות פטריות מסוגים שונים (שמפיניון, יער) קצוצות


2 פטריות פורטבלו חתוכות לקוביות בינוניות


4 גבעולי בצל ירוק פרוסים


מלח ופלפל שחור גרוס טרי, לפי הטעם


½ כוס רוטב צ'ילי מתוק (אפשר לשלב 1 כף קטשופ)


2־3 כפות שיבולת שועל (קוואקר)


6 נתחי שניצל



להברשה:


2 כפות רוטב צ'ילי חריף


2 כפות שמן זית


1 כף רוטב סויה



אופן ההכנה:
1. מחממים שמן זית במחבת רחבה. מוסיפים את השום ואת הפטריות הקצוצות. מאדים במשך כ־3־4 דקות עד לריכוך. מסירים מהלהבה ומעבירים לקערה.


2. מוסיפים את הבצל הירוק, התבלינים, רוטב הצ’ילי והקטשופ. מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול. אם המלית מימית מדי, מוסיפים מעט משיבולת השועל.


3. מניחים על משטח עבודה נתח שניצל, נוטלים מהמלית בכף וצרים ממנה מעין כופתה. מניחים את הכופתה במרכז השניצל. נוטלים שיפוד עץ עבה וקצר ומשפדים את הנתח בארבע פינות. סוגרים כמו כיס אחיד. בדרך זו מכינים את שאר הנתחים.


4. מניחים את הנתחים בתבנית שקעים. בקערית נפרדת מערבבים את רוטב הצ’ילי, שמן הזית והסויה. מברישים ברוטב את שיפודי נתחי השניצל הממולאים. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) ואופים במשך כ־25 דקות. מוציאים ומברישים ברוטב. מגישים חם.



דרך ארץ

חובבי הקולינריה כבר לא מסתפקים בסדנאות ובהדרכות בארץ ומחפשים ריגושים בכל העולם. את זה הבינה היטב מיכל אנסקי, שיזמה והקימה את חברת התיירות LemonGuru, שדרכה היא מעוניינת להנגיש מסעות חווייתיים של פעם בחיים.




חברת התיירות LemonGuru. צילום: פסקל פרץ רובין


המסעות הראשונים מתחילים החודש, כשהשף אייל שני יוציא קבוצה למסע קולינרי מרגש אל גיאורגיה הפראית. אבל לא רק אוכל: במסגרת מסעות החברה לגיאורגיה ייקח אלי אילדיס את חובבי האקסטרים למסע של רכיבת שטח, נהיגת פורמולה ואופניים; מסע אל תווי הפנים של גיאורגיה ייערך עם חתן פרס ישראל לצילום, אלכס ליבק; ענת הראל תשיק את מועדון 10 הקילומטרים במרוץ טיביליסי, והנטורפת אודי סהר יערוך מסע לניקוי רעלים.