צוות מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמין השבוע TAKE AWAY בריא מ"גרקו", מסעדה יוונית בתל אביב. אמנם המחירים לא זולים, אבל בהחלט תואמים את איכות וגודל המנות.

אז מה קיבלנו? במנות הראשונות התפנקנו עם פיתות בגריל עם שמן זית, אורגנו ופפריקה, טארמוסלאטה (ממרח ביצי דגים), טירוקפטרי (ממרח פלפל קלוי, פטה וגבינה כחולה), צזיקי (יוגורט) מלפפונים, שום ושמיר, סלט עדשים שכולל עשבי תיבול, עגבניות, בצל, חיטה, גרידת לימון וגבינת פטה.

סקורדליה (ממרח שום, שקדים ושמן זית), סלט כריתי שכולל עגבניה, מלפפון, פלפל ירוק, בצל סגול, בצל ירוק, לחם פקסמידי ופטה מגורדת.
מנות עיקריות: דולמדס dolmadess – עלי גפן עם יוגורט, קרימידי קלזונה– קלזונה יווני עם בצל מקורמל וגבינת קפילוטירי. קציצות דגים ברוטב עגבניות, בצל, גרגירי חומוס, כוסברה וצ'ילי.

קינוחים: קיימקי kaimaki – גלידת יוגורט עיזים עם פירות יער ושקדים קלויים.
 




אז... איך היה?

בגזרת המנות הראשונות, קיבלנו מגוון של ממרחים, שהצליחו להפתיע אותנו ופתחו לנו את התיאבון. הסלט הכריתי היה מרענן במיוחד, אם כי הינו שמחים את הקרוטונים קצת יותר קטנים... שני ממרחים הפילו אותנו: ממרח ביצי הדגים –טרמוסלטה וממרח השום- הסקורדילה. למרות ש"ביצי דגים", קצת הלחיצו אותנו בהתחלה, טעמנו והופתענו לטובה. מדובר בממרח שמתאים לחובבי דגים, שאוהבים לחוש את טעמו של הים. ממרח הסקורדליה זכה בתואר המנה הראשונה המנצחת. עדינות ממרח השום, שקדים ושמן זית, בשילוב הפיתה בגריל- היה מושלם. שני הממרחים מקוריים ומפתיעים. את ממרח הטירוקפטרי, לעומת זאת, אהבנו פחות. טעם הגבינה הכחולה היה דומיננטי וחריף מדי עבורנו. 
 
בגזרת המנות העיקריות, המנה האהובה היתה הקרימידי קלזונה. הבצל המקורמל הוסיף מתקתקות מפתיעה למנה עיקרית (לטובה כמובן...). המנה מגיעה בליווי יוגורט, אבל העדפנו להשאיר אותו בצד. 

המנה שהפילה, לא רק אותנו, אלא את כל אנשי הרדיו, היתה ללא ספק קינוח הגלידה! מדובר בגלידת יוגורט עיזים. השילוב של היוגורט החמצמץ עם פירות היער והשקדים היה "קטלני". מדובר בקינוח הטעים ביותר שטעמנו מאז ייסודה של הפינה.
אריזות: המנות הגיעו באריזות הניתנות למחזור, חלקן אף לשימוש חוזר. 
גודל המנה: מנות גדולות ומשביעות, או כמו שאמרנו "כיד המלך".
טריות: הטריות הורגשה בכל המנות. המנות החמות, שמרו על חומן. גלידת היוגורט שרדה את הנסיעה מתל אביב ולא נמסה.
המנות האהובות: 
ראשונה - ממרח הסקורדליה.
עיקרית - קרימידי קלזונה.
קינוח - קיימקי, שזכה גם לתואר המנה המנצחת של הארוחה כולה.
מחירים:
ראשונות: 22-48שקלים. 
עיקריות: 44-58 שקלים.
קינוח: 39 שקלים.