"זופה", ה-מרקייה של תל אביב, ממשיכה להשתדרג. לא עוד מרק בטטה או ירקות, אלא מרקים סמיכים ועשירים של גולאש בקר וירקות שורש, תירס אינדונזי, שעועית שחורה ורוזמרין, אפונה ונענע ועוד כעשרה סוגים שונים ומשתנים של מיני מרקים מהבילים ותבשילים אחרים. השדרוג של "זופה" נוצר משילוב בין המרקייה המצוינת למעדנייה ולסנדוויצ׳יה הנפלאה שהייתה להם. על כן, מעכשיו תוכלו לקבל, בסניף באבן גבירול וגם בסניף של נחלת בנימין, שלל מרקים עם ובלי בשר, תבשילים, כריכים טבעונים ובשרניים וסלטים להשלמת הארוחה והרעב.



אז אם אתם אחרי יום עבודה וכרגיל אין לכם כלום במקרר, ונמאס לכם מפיתה עם חומוס או בא לכם לקחת אוכל לעבודה, קחו לכם איזה מרק קטן של אפונה ונענע עם תוספת של שמנת חמוצה, וליד זה כריך "אומאמאי" מטריף שכולל ביצה מקושקשת עשירה עם פטריות מוקפצות, פרמז׳ן ואספרגוס. אם אתם זקוקים לקצת בשר נסו את הגולאש הסמיך יחד עם כריך של קבב דגים ולימון כבוש או כריך עסיסי של בשר טלה עם חצילים קלויים על האש ובצל צלוי עם טחינה. אם אתם מחפשים פחות קלוריות נסו את הקומבינציה של מרק ירקות אמיתי וסלט סאלוף שכולל קינואה, מש, גריסי פנינה, ועוד מלא דברים טובים על פיתה תימנית. לצד כל אלו יש מקרר גדול וגדוש מגוון רטבים, קונפיטורות, ממרחים, דגים ובשרים כבושים וחמוצים במלאכת יד ובייצור עצמי.



אחד העם 19 ואבן גבירול 138, תל אביב.


טקס בבית שגריר איטליה. צילום: עוז מועלם


והזוכים הם...

מתברר שלהיות איטלקי בארץ זו משימה לא קלה, ולא כל עושה פיצה יכול להיקרא איטלקי. כבר משנת 2010 לשכת מסחר והתעשייה ישראל-איטליה, בשיתוף פעולה עם שגרירות איטליה בישראל, מקדמת את הפרויקט "אירוח איטלקי". מטרתו לקדם מוצרי מזון ויין איטלקיים מקוריים, ולתת למסעדות תעודה שמעידה על כך שהיא עומדת בקריטריונים איטלקיים. הקריטריונים שנקבעו: מסעדה חייבת להשתמש בשמן זית עשוי 100% מזיתים איטלקיים, במסעדה חייב להיות עובד דובר איטלקית, תפריט היינות חייב לכלול לפחות 30% יינות איטלקיים, שף המסעדה חייב ללמוד בישול בבית ספר איטלקי או לעבוד באיטליה לא פחות מ-6 חודשים ועוד.



בטקס החגיגי שהתקיים בבית שגריר איטליה ב-10 בינואר קיבלו את התעודות המסעדות הבאות: ארנסטו, אוסטריה דה פיורלה, בליני, לה רפובליקה די רונימוטי, מנואלה (זכרון יעקב), רפאלו (חיפה), איטלקיה בתחנה, קפה איטליה, מגזינו, ליטל איטלי, מל ומישל ורוסטיקו.



מארדי גרא בפרנץ' 57. צילום: תומר יפת


והעיר ניו אורלינס צהלה ושמחה

מאיטליה לניו אורלינס: והפעם חגיגות המארדי גרא מגיעות לתל אביב לשבוע של חגיגות מושחתות וצבעוניות ב"פרנץ' 57". בשבוע החגיגות (9-2 בפברואר) יגישו תפריט חגיגי מיוחד עם טוויסט ניו אורלינסי דרומי וקוקטיילים דרומיים קלאסיים, ואף תופיע להקה חיה עם מוזיקת ג'ז עליזה.



המארדי גרא ("יום שלישי השמן") נחגג לראשונה לפני כ-250 שנה בניו אורלינס כחג דתי, אך במהרה הפך לפסטיבל תרבותי חילוני מלא שמחת חיים. הפסטיבל מתאפיין בחגיגות בלתי פוסקות, מצעדים, תחפושות, וכמובן קוקטיילים ומאכלים מסורתיים.



ברנר 2, תל אביב