מי הטועמות? נעמה חן- מגישת ecolife ב-eco99fm ובת שבע לפר- עורכת התוכנית.



אנחנו רעבות. מה נזמין?


איך הדיגיטל? האתר של קפה לואיז מעוצב נהדר ומאוד נוח למשתמש. יש תוויות על מנות מסוימות – טבעוני, ללא גלוטן או מכיל מזון על, ואפילו כמה מנות שעליהן מצוין ערך קלורי. האתר מציע שלל תפריטים: בוקר, צהריים – ערב, קינוחים, טייק אווי ואפילו ילדים. כל שנותר זה רק לבחור!



איך המגוון? התפריט מגוון ומציע שלל אפשרויות. יש הרבה מנות, אבל יחד עם זאת לא יותר מידי, כך שהבחירה היא אפשרית והכל נראה מאוד טעים! בנוסף, המקום מציע שלל מנות טבעוניות או ללא גלוטן מה שמעשיר את המגוון.



איך המחיר? לא זול, אבל גם לא יקר. המרכיבים של המנות בקפה לואיז מאוד איכותיים, הפסטה היא אורגנית ומקמח מלא. במנות יש שימוש בקמחים מיוחדים שמתאימים גם לרגישים לגלוטן, כך שהעלויות למקום גבוהות יותר והמחיר בהתאם, אבל עדיין סביר.



פאד תאי לואיז, "קפה לואיז". צילום: שרית גופן
פאד תאי לואיז, "קפה לואיז". צילום: שרית גופן



יש, האוכל הגיע!


איך האריזה? המשלוח עצמו הגיע בשקית נייר שניתנת למחזור, המנות הגיעו באריזות קרטון מעוצבות ויפות, גם הן כמובן ניתנות למחזור, ואפילו הלחם שהגיע כתוספת מפנקת, נארז בשקית נייר- נחשו מה? נכון! שניתנת למחזור.



איך הטעם? קדימה, לעבודה...



מנות ראשונת:


סושי קינואה - דפי סויה במילוי קינואה שחורה, נבטים סיניים, בצל ירוק, מלפפון ונבטי חמנייה ברוטב סילאן וסויה (36 שקלים).


לאבנה קשיו - גבינת לאבנה חמה בתיבול טימין, שמן זית, מלח וצ'ילי ובציפוי שבבי קשיו עם זילוף דבש ופולי קקאו כתושים (36 שקלים).


חציל עדשים - עדשים שחורות וממרח חציל עגבניות, נבטי חמנייה וטחינה אורגנית (35 שקלים).



לאבנה קשיו, "קפה לואיז". צילום: שרית גופן
לאבנה קשיו, "קפה לואיז". צילום: שרית גופן



זה סושי? זה קינואה? לא!! זה סושי קינואה!! מדובר בדפי סויה שמחליפים את האצה ובקינואה שמחליפה את האורז, ותאמינו או לא, זה עובד! זה אומנם לא בדיוק מרגיש או בטעם של סושי, אבל עדיין, מדובר במנה נהדרת וגם ללא גלוטן, שמתפצפצת בפה. התיבול מצוין, הטעם נהדר, קינואה זה כיף!!



מנת הלאבנה קשיו הצליחה להפתיע אותנו בגדול. נעמה בכלל לא אוהבת לאבנה, אבל המנה הזו הסתיימה עוד בטרם מצמצנו. מדובר בגבינת עיזים שמשולבת עם קשיו, המנה ללא גלוטן ושילוב הטעמים מעולה - צ'ילי עם דבש ומלח, עשה לנו חגיגה של ממש בפה, וגם וויזואלית, מנה יפיפייה!



מי שפחות מאופיינת במראה עיניים מלבב היא מנת החציל עדשים, אבל כמו שלימדו אותנו בגן – בבטן הכל מתערבב, אז מספיק שהאוכל טעים. והוא טעים. במקור המנה נראית דווקא לא רע, אבל כשמערבבים את העדשים עם החציל והטחינה, נוצר גוש נהדר עם טעמים נפלאים. תביאו לנו לחם, אנחנו חייבות לנגב.



מנות עיקריות:
פסטה טיול ביער - פסטה פנה אורגנית מקמח מלא מוקפצת עם פטריות שמפיניון, שיטאקי ומאי-טאקי, קייל, ג'ינג'ר, קוביות בטטה, חרדל דיז'ון, סילאן וחלב קוקוס (59 שקלים).


פאד תאי לואיז - דפי פסטה מאורז במרינדה של סילאן וסויה, מוקפצים בשמן קוקוס עם גזר, בצל, שום, ברוקולי, קישוא, ג'ינג'ר וחלב קוקוס בתוספת קוביות טופו (59 שקלים).



אז יצאנו לטיול ביער, והיה – אם להתנסח בעדינות, לא פשוט. המנה, על אף שהיא עשירה מאוד, היתה מרירה. לא ברור האם זה הקייל שמעניק לה טעם מריר או שאולי אלה הפטריות, אבל הטעם המריר השתלט על המנה וקצת פגע בה. אם נשים את המרירות בצד, במנה יש המון מרכיבים טובים, מדובר בפסטה אורגנית מקמח מלא, הפסטה עצמה טובה וגם חלב הקוקוס השתלב שם מצוין, ותודה לאל על קוביות הבטטה שממתיקות מעט את העסק.



ואז הגיע הפאד תאי. וכמה טוב שהוא הגיע! מה כבר יכול להיות כ"כ טעים בפאד תאי, אתם שואלים את עצמכם? או הו!! המנה הייתה נהדרת, זו מנה טבעונית וללא גלוטן, דפי הפסטה הם בכלל מאורז, שזה כבר גרם לנו להתעניין במנה, הדפים אומנם היו מעט אל דנטה – לא מתאים לכולם, אבל אנחנו מאוד אהבנו את העניין. ועכשיו שורה על הטופו. בת שבע לא אוהבת טופו. היא לא נוגעת בטופו, אבל במסגרת התחקיר העיתונאי המעמיק, היא הסכימה לקחת סיכון מקצועי וטעמה מהטופו. והוא-היה-לה-טעים!! לא צמיגי ומשעמם אלא עשיר בטעמים, יופי של מנה!



קינוחים:


קרייזי נאט - שכבות טבעוניות ללא גלוטן של קמח טף, דוחן, קקאו, טחינה, פקאן, קשיו וחמאת בוטנים (42 שקלים).


טפיוקה - בחלב קוקוס מוגש עם גוג'י ברי, שבבי פולי קקאו ולבחירה פירות העונה/יבשים/יער בליווי סילאן תמרים (35 שקלים).



מנת הקרייזי נאט קיבלה את שמה לא סתם. המנה מדהימה, אומנם אחרי שני ביסים אין אפשרות להמשיך לאכול, אבל אנחנו נשים חזקות והצלחנו. זו מנת שכבות ללא גלוטן, המנה טבעונית ומשלבת המון טעמים נהדרים, וחשוב גם לומר מילה על המרכיבים – איכותיים ומיוחדים מאוד.



קינוח הטפיוקה היה מאכזב. מעבר לחוסר הנוחות שבאכילה, הקינוח הגיע בכלי שלא אפשר ערבוב של המנה כפי שצריך, ולכן נאלצנו לחפש צלחת כדי להעביר אליה את המנה. ברמת הטעם, קיבלנו גוש טפיוקה, מעט חסר טעם ולא אטרקטיבי. גם פירות העונה שהגיעו איתו, לא עוררו יותר מידי חשק. קינוח פחות מומלץ.



מה עוד חשוב לדעת?
חומרי גלם – מתי לאחרונה יצא לכם לאכול קינוח מקמח טף ודוחן? מתי קיבלתם דפי פסטה מאורז? מתי טעמתם לאבנה קשיו? המרכיבים כאן הם מהשורה הראשונה, טריים, מיוחדים ועושים חשק לעוד סיבוב.



גודל מנה – המנות היו גדולות מאוד, ואפילו הספיקו לנו לארוחת ערב קטנה!



ובשורה התחתונה...


לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, סניף רמת השרון של "קפה לואיז" קיבל את הציון הממוצע – 4.14! במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים פלוס, ואנחנו בהחלט ממליצות!