"העולם נהיה מהיר יותר", אומר צ'זרה בנוונוטו, הבעלים של יקב פיו צ'זרה שבאיטליה. "עד שנות ה־80 יישנו את יין הברברסקו שמונה שנים באותה חבית. היום זה נחשב ללוקסוס, ויש לנו יינות צעירים יותר, כי המגמה השתנתה". האם תרבות האינסטנט פלשה לנו גם לכוס היין?



הפגישה עם צ'זרה התקיימה בשבוע שעבר בתל אביב. בזמן שטעמנו את היינות שהביא איתו מארץ המגף, הוא סיפר שהיקב המשפחתי היה מהראשונים שייצרו יין למכירה באיטליה. עד אז כל אחד הכין את היין למשפחתו. ייצור יין התחיל כתשוקה, לא כמקור פרנסה, וזה, אומר צ'זרה, המתכון להצלחה.


הסיבה שבגינה הגיע צ'זרה לישראל היא חודש בניחוח איטלקי ברשת המשקאות Wine & More. חודש מרץ יוקדש כולו לאוהבי ארץ המגף ברשת, ובמהלכו יוצעו ללקוחות המבקרים בסניפים יינות איטלקיים לטעימה וערבי טעימות סביב שולחן. בנוסף, עורכת הרשת הגרלה בין לקוחותיה, והפרס הראשון הוא טיסה לאיטליה.



יקב פיו צ'זרה נוסד בשנת 1881 על ידי סבא רבא רבא שלו, צ'זרה פיו, שהאמין בפוטנציאל ובאיכות של ברולו, ברברסקו, ברברה ויתר היינות הגדולים של פיימונטה. מאז, כבר חמישה דורות, מייצרת משפחת צ'זרה יינות לפי מיטב המסורת של פיימונטה, במרתפים העתיקים בלב העיירה אלבה.



לצ'זרה יש הרבה כבוד ליצרנים בפיימונטה. מרביתם, כמו ביקב פיו צ'זרה, אוהבים את המסורת ומשמרים אותה. לתפיסתו של צ'זרה, יין יש לייצר וגם לצרוך בהרבה סבלנות.



איך אתם משמרים את המסורת בזמן שטכניקות מודרניות משפיעות על התעשייה?
"נתחיל מזה שהיין מיוצר מהכרמים והיקבים שלנו. אנחנו לא קונים שום דבר מבחוץ, וכך שומרים על הטעמים הקלאסיים. אם נעשה יין מודרני מדי, זה לא יהיה היין הייחודי שלנו ונאבד את הזהות שלנו. עם זאת, אנחנו קשובים לשינויים בשוק העולמי ומתאימים את עצמנו. חדשנות כן, אבל לא מודרניזציה".



כמה בקבוקים אתם מייצרים בשנה?
"400,000. קשה לנו לגדול כי שום מגדל באזור שלנו לא מוכר את הענבים שלו. כולם מייצרים מזה יין לעצמם. הדרך היחידה לגדול היא לקנות עוד אדמות, אבל זה מאוד יקר. אז אנחנו עושים את זה לאט".



כמה זה עולה בישראל? פיו צ'זרה גאבי: 129 שקלים, פיו צ'זרה ברברה ד'אלבה: 139 שקלים, פיו צ'זרה ברברה ד'אלבה פידס: 249 שקלים ופיו צ'זרה ברולו: 490 שקלים. 


אירועי טעימות והדרכות ברשת Wine & More. 3.9 (היום), סניף ראשון לציון, 20:00; 21.3 (חמישי), סניף הוד השרון, 20:00; 29.3 (חמישי), סניף רעננה, 20:00



ראיון - הכוס המלאה


ביום שלישי שעבר נערך הגמר בישראל של תחרות הקוקטיילים בקרדי לגאסי, ורבים לא הופתעו כששמעו מי הזוכה. הברמן בר שירה הוא אחד השמות הבולטים בתחום הקוקטיילים – ולא סתם. הוא היה הברמן הראשון בישראל שייצג את המדינה בתחרות הוורלד קלאס הבינלאומית והיה שותף בבניית תפריט האלכוהול ב"דלי", ב"אימפריאל" וב"לה אוטרה".



מחכה לגמר העולמי. שירה והקוקטייל. צילום: בן יוסטר
מחכה לגמר העולמי. שירה והקוקטייל. צילום: בן יוסטר



שלושה שופטים בינלאומיים בחרו בשירה פה אחד, והעניקו לו כרטיס כניסה לגמר בקרדי לגאסי העולמי, שיתקיים בסן פרנסיסקו באפריל, מול 42 מתמודדים מרחבי העולם.



שומעים עליך יותר ויותר בשנים האחרונות. מה סוד ההצלחה?
"תשוקה אינסופית ואמת אבסולוטית. אני ברמן כבר 15 שנה ומנסה לעשות דברים כדי לקדם את התעשייה. לשמחתי, בשלוש השנים האחרונות זה מצליח לי".



מה אתה מכין לתחרות בסן פרנסיסקו?
"אני מתכנן לנסוע שבוע לפני התחרות, להסתובב בברים ולשווק את עצמי. עד היום דאגתי לשווק את האימפריאל בישראל, אבל עכשיו אני צריך להפעיל את התותחים הבינלאומיים ולייצר מודעות בארצות הברית".



למה לדעתך נבחר הקוקטייל שלך?
"כי הוא לא מתוחכם ומתייפייף מדי. לא דרינק שמתאים רק לבר קוקטיילים אלא לכל בר ובית קפה. קוקטייל שיעמוד במבחן הזמן כמו מוחיטו או דאקירי".



ולאלה מכם שרוצים לעשות את זה בבית, קבלו את המתכון לקוקטייל הזוכה של בר שירה, "הגמל המשוגע":


החומרים:
45 מ"ל בקרדי לבן


30 מ"ל מרטיני רוסו


30 מ"ל מיץ ליים


20 מ"ל סירופ סוכר


90 מ"ל לאגר בהיר


אופן ההכנה:
למזוג את המרכיבים לכוס שליש בירה (כוס פילזנר) ולערבב קלות. לסחוט לימון מעל. 



בר - 55 בירושלים

ביום חמישי שעבר הושק לקהל המבלים בירושלים מקום בילוי חדש עם 55 בירות מחבית. בר "55" נפתח לפני שלוש שנים ביס פלאנט בראשון לציון על ידי איציק אדרי (מבעלי טמפל בר, בלאק וטרנטינו). הבר מחזיק בשיא ישראלי עם 55 ברזים המציעים מגוון עצום של בירות. אדרי החליט להרחיב את פעילות הבר, ופתח לו אח צעיר ביס פלאנט בעיר הבירה.



מחזיק בשיא ישראלי. בר "55". צילום: יח"צ
מחזיק בשיא ישראלי. בר "55". צילום: יח"צ



הייחודיות היא במערכת המזיגה המשוכללת של המקום, ואוהבי הבירה יוכלו ללגום מהחבית בירות אייל, חיטה, סטאוט, לאגר, טראפיסטיות, בירות בטעמים ובירות בלעדיות, בנוסף למבחר הקוקטיילים, האלכוהול והאוכל. 



שעות פעילות סניף יס פלאנט ירושלים: ראשון־שישי מ־18:00 ועד אחרון הלקוחות, שבת מ־12:30 ועד אחרון הלקוחות