אחת הסיבות שחג הפורים הוא אחד החגים האהובים ביותר היא בזכות המצווה לשתות עד דלא ידע – עד שלא נוכל להבדיל בין המן הרשע למרדכי טוב הלב. הייננים של יקב הכורמים חברו לאריאל לייזגולד מרשת אגאדיר, מיקסולוג (מערבב קוקטיילים) שזכה לאחרונה במקום שני בתחרות העולמית לקוקטיילים. הנה ההמלצות שלהם לקראת בילויי החג:

לביישנים שרוצים לכבוש את רחבת הריקודים:

תתפנק עם כוס יין אחת או שתיים של יין ריזלינג לבן – היין הלבן והקר מקנה תחושה נעימה וקלילה בגוף, הוא מתקתק ופירותי מאוד. קוקטייל השחרור האולטימטיבי על פי אגאדיר הוא מרגריטה קלאסית, המורכבת מטקילה, ליקר תפוז ולימון. אפשרות נוספת היא האגאדיר קאפ – קוקטייל של וודקה, נקטר אגאדיר, אננס, תפוז, לימון, גוז'יברי וענף רוזמרין.

למי שלא חזק בשתייה, ולא רוצה לגמור את הערב על הבר בריקוד פרוע או להקיא בסמטה:

"תעבוד על החברים שלך ותשתה תירוש", אומר אלי שור מיקב הכורמים. "בחתונות נהוג להביא לחתן ולכלה צ'ייסרים של מים או מיץ תפוחים. גם אתה יכול לסגור עסקה עם הברמן או למזוג לך בצד כשלא שמים לב". באגאדיר מציעים להתפנק דווקא בליידי סנגרייה – קוקטייל עדין ופירותי, המורכב ממשקאות מוכרים ולא הרפתקניים במיוחד כגון יין אדום או לבן, תפוחים ומקל קינמון המדגיש את הטעמים.

למי שרוצה לקיים את מצוות החג בלי לחשוב מה יהיה מחר:

"כדאי לשתות את הקונדיטון 18", אומרים ביקב הכורמים. "יין הקונדיטון הוא יין מתוק שמגיע ממסורת משפחתית ומחובר להיסטוריה הישראלית. היין מחוזק בברנדי, ממותק בסילאן טהור ומתובל בתבלינים מהרי ירושלים. ולמה 18? כי בקונדיטון החדש יש 18% אלכוהול – בזכותו אפשר לקיים את המצווה בקלות".

ואם כבר לדפוק את הראש, שיהיה בקלאסה: G&T – קוקטייל מיוחד שהוא הגרסה של אגאדיר לג'ין אנד טוניק המוכר עם טוויסט של מי ורדים, ורדים מיובשים, גלגל מלפפון ולימון.

 

הכל זמני

דן קרייצר, המיקסולוג שאחראי לתפריטי האלכוהול של לא מעט מסעדות וברים בתל אביב, פתח את "גולדן אייג' קוקטייל", פופ־אפ בר (מקום שנפתח לזמן מוגבל) ברחוב גאולה בתל אביב, שתמצאו בו 20 מקומות ישיבה בלבד וקוקטיילים קלאסיים.

למה פופ־אפ בר?
"כדי שיישאר טעם של עוד. וכדי שאוכל להמשיך להפיץ את הבשורה. אני אוהב את הגיוון הזה, ולהיתקע יותר מדי זמן במקום אחד זה לא בשבילי".

למה לשבת דווקא אצלך?
"אם מעניין אותך לטעום קוקטיילים קלאסיים, שכולם נוצרו לפני 1933, ולשתות אותם בדיוק כפי שהוגשו אז – בלי קישוטים וקיטשיות, זה המקום. אני גם מכין בעצמי את כל המרכיבים, כולל את הסירופים, כמו סירופ שקדים, שאני עובד עליו ארבע שעות, או מי הדבש. חוץ מזה שבבר כל כך קטן היחס שתקבל הוא אישי, והקוקטיילים הם במחירים שפויים".

איפה התמקצעת ככה?
"בארצות הברית ובקנדה, שם חייתי שבע שנים ועבדתי בברים".

מה המשקה האהוב עליך?
"בעבודה אני לא שותה. אם כבר אני צריך להרים צ'ייסר עם מישהו, זה יהיה ליקר העשבים פרנה בראנקה".

טוב, לא נשחרר אותך בלי מתכון לקוקטייל.
"קבל את 'ג'פניז קוקטייל' – קוקטייל של אבי הברמנים, ג'רי תומאס, שכתב את ספר הקוקטיילים הראשון בשנת 1862: מנה של קוניאק קורבזייה, מנה של אורז'ה (סירופ שקדים צרפתי) ומנה של אונגוסטורה ביטרס. כמה פשוט, ככה טעים".

אם אין לכם כוח להכין לבד, הפופ־אפ בר של קרייצר יהיה פתוח עד ה־7 באפריל.

 

בית היוצר


בימים אלו מושק יקב היוצר, שחרת על דגלו עידוד היצירה והאמנות בישראל. היקב בחר במספר אמנים ישראלים שחלקם יהיו שותפים לסדרות החדשות: אפרת גוש, ניר צוק, הסופרת ענת לב אדלר ועוד.

יקב היוצר הוא יקב חדש מבית יקבי ארזה, שהקמתו הסתיימה בימים אלו ממש כאגף נפרד, בסמוך ליקבי ארזה שליד ירושלים.

יקב היוצר מציע יין פרימיום שיושן בחביות עץ במשך שנה עד שנתיים (בהתאם לסדרה), כחלק מהרצון להנגיש יין איכותי לקהל הרחב בהבטחה שמחירו של היין יהיה נמוך בהרבה מיין באיכות מקבילה הנמכר בחנויות המתמחות.

מוצעות שלוש סדרות:

סדרת בראשית – המבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, מרלו ושיראז, ועוד זן לבן אחד – סוביניון בלאן (מחיר: 40 שקלים).

סדרת Virtuoso – רוב היינות מיקב יחידני (לא בלנד). הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, מרלו ושיראז (מחיר: 40־50 שקלים).

סדרת Lyrica היוקרתית הבנויה על זנים ים תיכוניים, בעיקר צרפתיים (מחיר: 89 שקלים).

היינות כשרים בהשגחת בד"ץ עדה חרדית והרבנות הראשית מעלה אדומים.